ÄLKÄÄ LUKEKO NIITÄ EERIKAA KOSKEVIA UUTISIA
mun mielestä niissä pitäis olla varoitus, että saattaa järkyttää herkimpiä ihmisiä... kun saatta järkyttää paatuneitakin ihmisiä...
kadun että luin, älkää lukeko.
Kommentit (9)
eiköhän jokainen voi ihan itse päättää, että lukeeko? taidat olla jostain valtion virallisesta sensuurilaitoksesta, vai?
Sillähän ne pahat asiat häviää, kun ne lakaisee maton alle.
Suomalaiset on just tämmöstä vitun lammaskansaa. "Mä en näe mä en kuule mitään.. eli mitään pahaa ei varmaan sit ikinä tapahtunutkaan".
Joo en lue! En kestä lukea. Typerää väittää, että pahat asiat lakaistaan maton alle, jos ei halua mässäillä pahuudella. Keskityn pitämään omista lapsista huolen ja olen heitä varten. He eivät ymmärrä jos äidillä on paha olla. Yksityiskohtia ei tarvitse tietää. Se riittää että tiedän mitä on tapahtunut.
Siihen, että asia järkyttää, koskettaa ja saa ottamaan kantaa lastensuojelun muuttamiseksi, ei tarvita niitä raaimpia yksityiskohtia kaikkien tietoon ja näkyville. Kysytäänpä niin päin, että olisiko Eerika halunnut tulla muistetuksi vammojensa laadusta ja kuolintavastaan? Löytyykö ketään muuta, joka olisi kanssani samaa mieltä siitä, että voitaisiin erottaa toisistaan Eerikan henkilökohtaisella kärsimyksellä ja kuolemalla mässäily ja kauhistelu (ne eivät häntä tuo takaisin eivätkä sinänsä auta ketään millään lailla) ja surkeassa tilanteessa edelleen elävien lasten aseman parantaminen, lastensuojeluvirkamiesten valvonta jne.
Mua itketti jo se Ylen sivun juttu kun syyttäjäkin sanoi, että on ihan käsittämätöntä miten rohkea niin pieni tyttö on jaksanut olla koko pienen elämänsä ajan... kestänyt tuollaista hirveyttä - ja jo 6 kk:n iästä lähtien ollut lastensuojelun asiakas (MITEN ei kukaan ole tajunnut auttaa???).
Toivon todella, että ne tekijät saisivat kunnolla tuntea vankilassa joka ikinen päivä samaa, mitä olivat viattomalle lapselle aiheuttaneet!!! Sadistit ja hullut!
;-(
Toivottavasti ei koskaan tule vastaavia kohtaloita! Toivottavasti ihmiset valveutuisivat ja puuttuisivat toisten asioihin siinä määrin että vastaava voitaisiin estää. Surettaa eniten Eerikan veljen puolesta tällä hetkellä. Toivottavasti hänellä on turvallisia ja rakastavia aikuisia lähellä!
Täältä on hävinnyt paljon Eerikaan liittyviä keskusteluja. Vaikka ne tihkuvatkin vihaa, minusta niiden pitäisi saada jäädä. Tätä pahaa oloa on päästävä purkamaan jonnekin laillisesti. Ajatelkaa nyt hyvät ihmiset: oksennetun ruuan syöttämistä takaisin, pakkojuoksuttamista, ei vessaan pääsyä, nippusiteisiin ja lakanoihin samaan aikaan, kun itse menee nukkumaan.
Tämän pahuuden määrää ei vain pysty tajuamaan. Olen järkyttynyt ja kurkkua kuristaa. Luin ja luin yhä uudelleen niitä uutisia enkä silti pystynyt tajuamaan, että aikuiset pystyvät tekemään niin lapselle. Tälle ei ole sanoja ...
Mua kaduttaa että luin nuo kommentit ja jutut. Olen itse herkkä ja masentuvaisuuteen taipuvainen ja sielu itkee maailman pahuutta. E voi käsittää. En vain kestä noita uutisia. Kyse ei ole mistään maton alle lakaisusta mutta kun olisi itse pärjättävä tässä maailmassa vielä monta vuosikymmentä ja kasvatettava omat lapset mahdollisimman hyvin. Mielen järkkyminen on oikeasti niin pienestä kiinni että jokin vastuu pitäisi toimittajillakin olla. Pahoinvointi vaan lisääntyy suomessa tulevaisuudessa..
Jos olisit Eerika, niin olisiko sinustakin ollut mukava ajatella siellä lakanan sisällä hakattuna, että kukaan ei kuule ääntäsi edes sitten kun olet kuollut? Ketään ei hetkauta vaikka kuolisit pois.
Olemme velkaa Eerikalle sen, että asiasta puhutaan ja tapauksen vaikutukset ovat pysyviä. Ja jokainen, joka on ollut tapauksessa mukana tuntekoot syyllisyyttä loppuikänsä. Kansa ei unohda teitäkään, olitte mahdollistajia.