Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä itse tekisit: Lasta (esim. naapurissa) selvästi pahoinpidellään

Vierailija
05.03.2013 |

ja viranomaiset (poliisi, lastensuojelu) eivät reagoi? Tarkoitus ei ole riidellä eikä hurskastella vaan kasata ideoita.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä tuossa voisi? Ei mitään, tehdä uusia ilmoituksia, yrittäisin kerätä todisteita, jotta ei menisi niin ohi viranomaisilta.

Vierailija
2/35 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos poliisi ei reagoi? Siis tyyliin "ei jakseta nyt tulla, Pena syö just hampparia"? Pakkohan niiden on reagoida.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tee ilmoitus nimettämänä- tee  lastensuojeluilmoitus, vaikka joka päivä ja ilmoita eli soita sosiaalijohtajalleja poliisijohtajalle elleivät reagoi

Vierailija
4/35 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Onko? No sanotaan, että tulevat paikalle, mutta pahoinpitely jatkuu taas seuraavana päivänä

Kävikö Eerikalla poliisit?

Vierailija
5/35 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 12:30"]

tee ilmoitus nimettämänä- tee  lastensuojeluilmoitus, vaikka joka päivä ja ilmoita eli soita sosiaalijohtajalleja poliisijohtajalle elleivät reagoi

[/quote]

Kysymys kuuluu, mitä sinä tekisit? Toista on aina helppo neuvoa ja tä,ä tapaus on nyt kuvitteellinen.

Soittaisitko itse joka päivä?

Vierailija
6/35 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 12:31"]

^ Onko? No sanotaan, että tulevat paikalle, mutta pahoinpitely jatkuu taas seuraavana päivänä

[/quote]

Eipä käynyt, miksei? - kas kun ei kukaan soittanut poliisille.

Vierailija
7/35 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ilmoittaisin ja keskustelisin muiden naapurien kanssa josko tekisimme yhdessä. Toimettomaksi ei saa jäädä, kaikkien pitää puolustaa lapsia, se on velvollisuutemme.

Vierailija
8/35 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kävikö Eerikan luona poliisit. Jos poliisi tulee ja vastassa on hakattu lapsi, niin kaipa vanhemmat pidätetään/viedään kuulusteltavaksi siltä seisomalta.

Vierailija
9/35 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 12:35"]

Kyllä ilmoittaisin ja keskustelisin muiden naapurien kanssa josko tekisimme yhdessä. Toimettomaksi ei saa jäädä, kaikkien pitää puolustaa lapsia, se on velvollisuutemme.

[/quote]

Ilmoittaisit mitä, joka päivä sossuunko? Äläkä hurskastele.

Vierailija
10/35 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 12:34"]

[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 12:31"]

[/quote]

Eipä käynyt, miksei? - kas kun ei kukaan soittanut poliisille.

[/quote]

Kas, kas. Suoraan sanottuna epäilen tätä vähän, mutta en aio riidellä.

Eli: Soittaisin poliisti, heti ensimmäisestä kerrasta! Mitään todistusaineistoa ei kansalaisen tarvitse alkaa kerätä.

Vierailija
11/35 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä soittaisin heti poliisit. Olen soittanutkin kun olen nähnyt pahoinpitelyn kadulla, miten tämä eroaa siitä? Jos tapahtuu illalla, kuka hullu odottelee seuraavaan päivään ja soittaa sitten sossuille. Mä en käsitä tuota ihmisten välinpitämättömyyttä. Mä en PYSTYISI olla reagoimatta. Olen myös mennyt ensimmäisenä onnettomuuspaikalle kun moottoripyörä törmäsi vanhempaan pyöräilevään henkilöön. Painoin pään vertavuotavaa haavaa taskustani löytämälläni paperilla. Multa on kysytty miten uskalsin, enkö pelännyt hiviä tms. Mä voin ihan suoraan sanoa ettei tullut mieleenkään sillä hetkellä. Ainoa ajatus oli että äkkiä jotenkin auttamaan. Toinen paikalle ehtinyt soitti ambulanssin.

Mä olen ihan varma että olisin mennyt vaikka mieheni kanssa ovelle asti jos olisimme kuulleet tuollaista ja poliiseja ei näkyisi paikalle. En tajua miten kukaan voisi olla menemättä! Enkä tarkoita nostaa itseäni jalustalle vaan ihan oikeasti ensimmäinen reaktio minulla on että nyt apua ja äkkiä! Olen sen siis kaksi kertaa elämässäni todennut. Tosi pahoinpitelyyn en uskaltanut mennä konkreettisesti väliin, mutta huusin vieressä lopettamaan/soitin poliisille ja silloinen miesystäväni meni väliin.

Vierailija
12/35 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miten olla varma, että naapurissa varmuudella pahoinpidellään lasta? Ei kait siitä aina varma voikaan olla.

Soittaisin poliisit paikalle, en voisi muutakaan.

Vierailija
13/35 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 12:42"]

Mutta miten olla varma, että naapurissa varmuudella pahoinpidellään lasta? Ei kait siitä aina varma voikaan olla.

Soittaisin poliisit paikalle, en voisi muutakaan.

[/quote]

No ei siitä tarvitse varma ollakaan. Siksi ne poliisit sinne kutsutaan, asiaa selvittämään.

Vierailija
14/35 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita 112 ja kys mitä pitäis tehdä. Ne tietää.

Vierailija
15/35 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pahoinpitelyistä yleensä kuulu mitään ääntä. Mitenkähän siitä Eerikasta on kuulunut naapuriin mitään kun teippiä on vedetty suun eteen heti alkajaisiksi?

Vierailija
16/35 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 12:47"]

Soita 112 ja kys mitä pitäis tehdä. Ne tietää.

[/quote]

Hei, opettele lukemaan!

Vierailija
17/35 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaisuushan se vasta pelottavaa onkin. Meidänkin naapurissa on aika kuolemanhiljaista. Pitäisiköhän soittaa hätänumeroon? Jos ne naapurin makaakin kuolleina kotonaan?

Vierailija
18/35 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 12:48"]

Ei pahoinpitelyistä yleensä kuulu mitään ääntä. Mitenkähän siitä Eerikasta on kuulunut naapuriin mitään kun teippiä on vedetty suun eteen heti alkajaisiksi?

[/quote]

Oli kuulunut, mutta tämä on nyt kuvitteellinen tilanne, lue aloitus.

Vierailija
19/35 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisi. Siinä se, niiden on pakko tarkastaa. Jos ketään ei asunnosta poistuisi niiden matkaan niin uusi soitto. Mua itkettää, oksettaa ja surettaa että vasta sen jälkeen herätään kun yksi pieni on joutunut kidutetuksi hengiltä. Lapset EIVÄT pysty puolustamaan ittseåä  vaan se on aikuisen VELVOLLISUUS. Jos omat vanhemmat ei tähän pysty niin silloin se on sen aikuisen tehtävä ketä tietää/näkee tilanteen.

Vierailija
20/35 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 12:29"]

Jos poliisi ei reagoi? Siis tyyliin "ei jakseta nyt tulla, Pena syö just hampparia"? Pakkohan niiden on reagoida.

[/quote]No eivät tule kyllä lähellekään joka kerta.

TAi saattaa ne tulla, seuraavana päivänä, ensi viikolla...

Toki, jos ei edes soita, niin eivät ainakaan tule, joten parempi on edes yrittää.