Elämäni on yhtä geenejä vastaan taistelua
Onneksi olen vielä nuori (30v), mutta tästä se alamäki alkaa. Äitini, ja hänen koko sukunsa on täynnä ylipainoisia ihmisiä. Ylipainonlisäksi sukuvikana on huonokuuloisuus, aikaisin harmaantuvat hiukset, huono näkö, korkea verenpaine, sydäntaudit...lista on loputon. Kun katson äitini, en voi olla miettimättä miltä itse näytän esim kymmen vuoden kuluttua. Huomaan että nyt alkaa aineenvaihdunta heikentyä ja paino nousee helpommin. Vielä olen laiha. Isäni puolella lähinnä mielenterveysongelmia (ei isälläni eikä isovanhemmilla) ja syöpää.
En juo alkoholia, kofeiinia, en syö punaista lihaa ja yritän pysyä alle 50kg. Katsoa riittääkö ne pysymään terveenä.
Kommentit (2)
Melkein joka suvusta löytyy vaikka mitä sairauksia. Itse oon asennoitunu tähän ennemmin niin, etten todellakaan taistele mitään vastaan, vaan nautin nyt elämästä, kun olen terve. Ja pidän itsestäni mahdollisimman hyvää huolta eli teen sen osan, millä itse voi terveyteen vaikuttaa. Syön terveellisesti, liikun paljon, nukun hyvin...
Jos noin paljon stressaat noin nuorena sen sijaan että nauttisit elämästä, niin ei ihme että harmaannut ennenaikaisesti.