Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Niskaongelmat ja ajoittainen niskakipu

Vierailija
07.03.2019 |

Pääsääntöisesti niskani on ihan normaali eikä särje. Tietyissä asennoissa päätä taittaessa tulee melko kova niskakipu. Olen miettinyt, voiko olla niskassa välilevyn pullistumaa, nikamaongelmaa tai joku hermo jäädä pinteeseen?
Tekisi mieli tutkituttaa ja hoitaa ennaltaehkäisevästi, koska toi ajoittainen kipu on sen verran kova, että estäisi työnteon ja nukkumisen, jos se pitkittyisi tai muuttuisi kokoaikaiseksi. Miten terveysasemalla suhtaudutaan tällaiseen?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/7 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikutko riittävästi? Istutko paljon näyttöjen ääressä? Onko ylipainoa?

Ensin pitäisi saada liikkuminen kuntoon. Sama useimmilla selkäkipujen kanssa. Lääkäri ei voi tehdä ihmeitä, jos ihminen vahingoittaa itseään jokapäiväisellä käytöksellään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin pitäisi saada liikkuminen kuntoon. Sama useimmilla selkäkipujen kanssa. Lääkäri ei voi tehdä ihmeitä, jos ihminen vahingoittaa itseään jokapäiväisellä käytöksellään.

Harrastan lenkkeilyä ja salia aktiivisesti n. 5 krt/vko, olen normaalipainoinen ja nuori ihminen. Ap

Vierailija
4/7 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harrastan lenkkeilyä ja salia aktiivisesti n. 5 krt/vko, olen normaalipainoinen ja nuori ihminen. Ap

Istun näyttöjen ääressä n. 3h/päivä. Ap

Vierailija
5/7 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko venyttely ja kehonhuolto kunnossa? Moni on saanut apua joogasta ja pilateksesta.

Kyllä kai työterveyskin noihin tarttuu. Ennaltaehkäisy on fiksua. Saattavat määrätä fysioterapiaa.

Vierailija
6/7 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko venyttely ja kehonhuolto kunnossa? Moni on saanut apua joogasta ja pilateksesta.

Kyllä kai työterveyskin noihin tarttuu. Ennaltaehkäisy on fiksua. Saattavat määrätä fysioterapiaa.

Olen opiskelija tällä hetkellä. Ap

Vierailija
7/7 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyskeskuksen pitää tuossa tilanteessa antaa aika fysioterapeutille. Fyssari kyselee ja liikuttaa ja antaa sopivat jumppaohjeet, ja huomaa kyllä jos on aihetta epäillä jotakin mikä vaatii lääkäriä. Lihaksethan niskassa yleensä on jumissa, mutta kulumatkin voivat aiheuttaa melkoisia kipuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi