Suihkukaappi: kokemuksia?
Mitä mieltä nykyaikaisesta suihkukaapista, jossa oma pohja ei siis pelkät seinät?
Kommentit (32)
Olen myös haaveillut pohjallisesta suihkukaapista mutta taitaa siinäkin olla ongelmansa. Mut ainakin sokeritoukat iloitsis kun olis pesukoneen lisäks jotain minkä alta on hankala siivota :D Varmaan kuitenkin toimivin ratkaisu olisi ne kaarevat, vesitiiviit taittuvat lasiovet. Semmoset ottaisin, jos kylpyamme ei ole vaihtoehtona.
Entisessä kämpässä oli sellanen suihkukaappi, missä ei ollut pohjaa eikä pitänyt vettä sisällään ja se oli yks painajainen putsata, ei ikinä enää. Se oli typerästi suunniteltu ja täynnä paikkoja mihin likaa ja hometta kertyi nopeasti. Tosi kivaa kyykkiä hammasharjan kanssa sitä putsaamassa. Ja lattia oli myös hankala pestä ja kuivata joka paikasta sen hökötyksen takia. Nykyisessä on suihkuverho ja lattiassa kumilistat, mikä on paljon parempi. Kumilistoissa tosin alkaa pikkuhiljaa liimaukset pettää..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suihkuverho on niin "halpa" ratkaisu, ettei kiitos, vuokrakämpissä ehkä joo.
Edullinen on, kyllä, mutta kalleus ei aina tarkoita samaa kuin laatu. Se tarkoittaa usein, että sinua on helppo kusettaa.
Kaikki kiinteät ja käännettävät suihkuseinät kolisevat ja niihin kompastelu käy äkkiä kalliiksi. Niihin jämähtää kalkki ja ruoste ja sitten ne ovatkin kaikkea muuta kuin laadukkaan näköisiä. Yleensä ne ovat myös kömpelöitä käyttää, eli joutuu pujottelemaan sinne väliin ja opettelemaan oikean järjestyksen pakata ne sivuun.
Suihkuverho on äänetön, toimii miellyttävästi akustisena elementtinä vaimentaen kylpyhuoneen ääniä ja on huomattavasti vähemmän arka kompasteleville lapsille ja vanhuksille. Ja sen voi pestä koneessa niin usein kuin haluaa ja vaihtaa vaikka vuodenajan mukaan. Kaikki nuo em. vaihtoehdot kokeilleena suosin kyllä nyt ja jatkossa suihkuverhoa, vaikka asunkin omassa.
Minun suihkuverhoni maksoi aikoinaan Stokkalta ostettuna n. 100 €, kylpyhuoneen paksu puuvillainen matto 78 €, kaveri kysy, että oletko tosissasi, olin ja ostin. Hyvänä ovat pysyneet, vaikka niitä usein pesen.
Inhoan kaikkea läpinäkyvää, olisi hirveää käydä suihkussa kaikuvassa kaapissa. Tykkään myös, että isossa kylppärissäni suihkuverho (pidän sitä ”auki”) sisustaa ja jakaa toimintoja.
Puhdistuksen helppous on suurin syy, en jaksa hangata kalkkijäämiä.
Kylpyhuoneessani on erinomainen ilmanvaihto, kuivaa suihkun jälkeen nopeasti.
Minun suihkuverhoni maksoi aikoinaan Stokkalta ostettuna n. 100 €, kylpyhuoneen paksu puuvillainen matto 78 €, kaveri kysy, että oletko tosissasi, olin ja ostin. Hyvänä ovat pysyneet, vaikka niitä usein pesen.
Inhoan kaikkea läpinäkyvää, olisi hirveää käydä suihkussa kaikuvassa kaapissa. Tykkään myös, että isossa kylppärissäni suihkuverho (pidän sitä ”auki”) sisustaa ja jakaa toimintoja.
Kylpyhuoneessani on erinomainen ilmanvaihto, kuivaa suihkun jälkeen nopeasti.
Suihkuverho voi maksaa vaikka millin, mutta se on silti halpa ratkaisu.
Osta mahdollisimman tilava suorin seinin. Kaarevat lasit vääristävät oudosti näkemistä. Jos on allas, kiinnitä huomiota lattian luistamattomuuteen märkänä. Poistoveden nopea valuminen ja viemäröinnin helppo puhdistus on myös tärkeää, samoin kestävät suihkusuuttimet ja selkeät, helppokäyttöiset säätösysteemit.
Taidan olla ainoa jonka mielestä se on ihana. Tosin kuivaan kopin pyyhkeellä lähes joka käytön jälkeen koska muuten siitä tulisi varmaankin aika ällöttävä. Tähän menee noin 2 minuuttia. Mutta siis suihkussa käynti, aah. Kopissa on lämmin suihkutella ja imuri vetää liiat höyryt ulos. Kun siellä myös kuivaa itsensä, ei tarvi ollenkaan kärsiä normaalia suihkun jälkeistä vilutusta. Aina jos käyn muualla suihkussa muistan miksi koppi on niin ihana. Se normisuihkun vetoisuus ja palelu heti kun katkaisee veden.
Vierailija kirjoitti:
Huono on. Sitä kaapin alustaa on aivan mahdoton puhdistaa. Poistoputken juuri alkaa helposti vuotaa, kun muovin päällä seistään.
Mieluummin sivuun taittuvat kaarevat suihkuseinät, jos suihku tulee nurkkaan..
Nykyisin kunnon putkimies laittaa pitkät muoviputket, jotka riittävät niin pitkälle, että kaapin voi käteväsi siirtää ja puhdistaa alustan.
Itse kuitenkin otan etulevyn pois ja varrellisella mikrokuitu huiskalla puhdistan.
Meillä jo toinen kaappi menossa.
Putkiremppa tehtiin ja lattiakaivo uusittiin, pukari ihmetteli, että pesuhuone oli täysin kuiva 30 vuoden asumisesta huolimatta.
Pidän miel suihkukaapin kuin hometalon.
Ihan ehdoton. Meillä on pitkä sivu 170 cm ja lasiset ovet, jotka eivät kolise. Allas on keraaminen ja helppo pitää puhtaana.
Eihän ne niitä kaikista tyylikkäimpiä kapistuksia ole, mutta vanhassa talossa ihan ehdoton jotta vesivahingon riski saadaan minimiin. Saunaa ei sisälle laitettu ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Aivan kamala. Meillä on, ja olen halunnut jo kauan eroon, mutta odotellaan nyt taloon muutenkin putkiremonttia.
Ahdas, koliseva, aivan mahdoton pitää puhtaana. Liukuovien kaikkiin karmeihin kertyy töhnää, jota ei saa pois kuin hammasharjalla hinkkaamalla. Lattiakaivon puhdistamisessa pitää olla akrobaatti.
Tuttavalla on pelkät kaarevat suihkuseinät kaakelilattialla, ja sellaiset haluan meillekin. Kun se pirskatun putkiremppa on tehty.
Kuivattava kumilastalla seinät suihkun jälkeen kuten kaakeliseinätkin pitää kuivata, niin ei ole mitään puhdistusongelmia.
Siisteys ei pysyvsiivoten vaan pitäen.
Vierailija kirjoitti:
Kylpyhuoneessani on erinomainen ilmanvaihto, kuivaa suihkun jälkeen nopeasti.Suihkuverho voi maksaa vaikka millin, mutta se on silti halpa ratkaisu.
Mitäpä sen on väliä, jos se on ratkaisu, jonka haluan.
Tuttavapiirissä on sattunut kaksi vakavaa loukkaantumista, kun iso mies on liukastunut ja horjahtanut lasin läpi suihkukaapista. Toisen käsi ei tule toimintakuntoiseksi koskaan, toiselle jäi mustoksi kamalat arvet.
Poikani liukastui murrosikäisenä tuttavaperheen suihkun lasiseen väliseinään, onneksi ei käynyt pahemmin, tikkejä kuitenkin tarvittiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylpyhuoneessani on erinomainen ilmanvaihto, kuivaa suihkun jälkeen nopeasti.Suihkuverho voi maksaa vaikka millin, mutta se on silti halpa ratkaisu.
Mitäpä sen on väliä, jos se on ratkaisu, jonka haluan.
Tuttavapiirissä on sattunut kaksi vakavaa loukkaantumista, kun iso mies on liukastunut ja horjahtanut lasin läpi suihkukaapista. Toisen käsi ei tule toimintakuntoiseksi koskaan, toiselle jäi mustoksi kamalat arvet.
Poikani liukastui murrosikäisenä tuttavaperheen suihkun lasiseen väliseinään, onneksi ei käynyt pahemmin, tikkejä kuitenkin tarvittiin.
Melkoista. Miten sattuukin samaan tuttavapiiriin kolme suihkukaappionnettomuutta.
Täällä on aspergereita.