Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Normaali terve ihminen ei kärsi tunnin kellonjen siirtelystä

Vierailija
04.03.2013 |

Kyllä on pääkopassa vikaa, jos tuo tunti sinne tai tänne pilaa elämän.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä normaali terve ihminen joka siitä kärsii, ole onnellinen ettet sinä ap kärsi.

Itse olen aamuvirkku, herään aina ennen herätyskelloa, nukun 8 tuntia ja nukun oikein hyvin.

ikää 54v

Vierailija
22/27 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaaliaika on luonnonvakio, joka määräytyy siitä että kello on 12 kun aurinko on korkeimmillaan. Heräämis- ja töissäoloajat ovat ihmiset sitten valinneet sopiviksi.

Jos näitä halutaan muuttaa, senkun muutetaan. Vain Hölmölässä siirretään kellot "kesäaikaan".

Siis kello kuudelta: Katsopas Maija kello onkin jo seitsemän, kyllä nyt pitää lähteä töihin;-)

Viisivuotiasta voi vielä narrata kelloa siirtämällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kiukutti nää keskustelut silloin kun jouduin tekemään 4 ja 5 vuorotyötä! Luojan kiitos olen vuosia sitten löytänyt uuden työn. Eikä tulis mieleenkään valittaa jostain kesäaikaan siirtymisestä kun joka yö saa sentään nukkua!

Vierailija
24/27 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2013 klo 20:55"]

[quote author="Vierailija" time="04.03.2013 klo 19:20"]

Kyllä on pääkopassa vikaa, jos tuo tunti sinne tai tänne pilaa elämän.

[/quote]

Ihanko oikeasti te ihmiset heräätte aina samaan aikaan? Arkena ja viikonloppuna? Tosiaan ette matkustele minnekään, koska ettehän te voisi selvitä edes Englannissa kun on kahden tunnin aikaero.

Ap. en mäkään tajua oikeasti. Normaali ihminen ei edes muista koko hommaa parin päivän päästä.

[/quote]

Kai minä sitten olen epänormaali, kun herään pääsääntöisesti samaan aikaan aamuisin, n klo 7, siitä pitävät pikkukoululaisemme huolta. Herättävät minut heti herättyään... Lapsostemme on hyvin vaikea muuttaa rytmiään, ovakohan muutaman kerran elämänsä aikana nukkuneet aamulla pidempään, jos ilta on mennyt tavallista myöhäisemmäksi. Tämän takia meidän perheessämme harkitaan tarkkaan lasten valvottamista yli tavllisen nukkumaanmenoajan sekä matkustamista maihin, joissa on aikaeroa Suomeen verrattuna. Meillä menee usin parisen viikkoa siihen, että minä ja lapset totumme uuteen rytmiin, kun kelloa siirretään.  

Vierailija
25/27 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2013 klo 21:46"]

Että kiukutti nää keskustelut silloin kun jouduin tekemään 4 ja 5 vuorotyötä! Luojan kiitos olen vuosia sitten löytänyt uuden työn. Eikä tulis mieleenkään valittaa jostain kesäaikaan siirtymisestä kun joka yö saa sentään nukkua!

[/quote]

Joo, ja sehän on ihan tutkittuakin että vuorotyö on haitallista terveydelle. Mutta että yhden tunnin muutos...!

Vierailija
26/27 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2013 klo 20:07"]

Nämä jotka menevät tunnin muutoksesta sekaisin, eivät varmaankaan ikinä matkustakaan mihinkään, missä on eri aika kuin Suomessa. Toivottavasti ainakin, kanssamatkustajien kestokyvyn kannalta.

[/quote]

Hihii.. Eivät varmasti käy edes Ruotsissa kun siellähän on tunnin aikaero Suomeen. xD

Vierailija
27/27 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä, todellakin.

Meidän lapsiinkaan ei vaikuta millään tavalla. Ärsyttää kun mies aina hokee, että periaatteessahan kello on noin ja noin. Ja paskat, se on just sitä mitä se kello näyttää. Todellakin, tunti sinne tai tänne. Kohta kai haetaan jo sairaslomaa kellonsiirtoja varten kun nuppi tilttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi