Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoi muut painonpudottajat?

Vierailija
04.03.2013 |

Oma kevennykseni on lähtenyt mukavasti käyntiin, tänään vaaka näytti alle 100 ensimmäistä kertaa vuosiin, motivaatiota riittää jne. Yksi ongelma kuitenkin on. Kärsin nimittäin edelleen suunnattomasta suolaisen ja rasvaisen roskaruuan himosta. Tekee jatkuvasti mieli sipsejä, ranskalaisia, pizzaa ja muuta sellaista, varsinkin sipsejä.

Ennen laihdutuksen aloittamista sipsit olivat sekä lohtu- että palkintoherkkua, "hemmottelin" niillä itseäni monena iltana viikossa. Tähän asti olen pysynyt vahvana kaupassa, mutta pelkään retkahtavani pian, ellen keksi jotain muuta tilalle. Onko siis kokemusta, millä kevyemmällä voisi herkutella ehkä parina iltana viikossa, kun sipsien himo käy ylivoimaiseksi? Kevytkermaviilidippi ja vihannekset eivät oikein iske, kokeiltu on.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä korvaa vaan syö harvemmin ja vähemmän. Itse tein näin. Koska ethän sinä voi loppuelämääsi kieltäytyä kaikesta hyvästä? Tärkeää on että opit syömään kohtuudella jopa herkkuja :) Punnitse ne sipsit ja anna itsellesi lupa syödä vaikka 15 grammaa kerran tai kaksi viikossa.  Nuo määrät ei tuhoa laihduttamistasi ja saat mieliteot hoidettua. Itse syön kerran viikossa herkkuja ja olen laihtunut nyt n. 40kg vuodessa.

Vierailija
2/15 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2013 klo 22:17"]

Älä korvaa vaan syö harvemmin ja vähemmän. Itse tein näin. Koska ethän sinä voi loppuelämääsi kieltäytyä kaikesta hyvästä? Tärkeää on että opit syömään kohtuudella jopa herkkuja :) Punnitse ne sipsit ja anna itsellesi lupa syödä vaikka 15 grammaa kerran tai kaksi viikossa.  Nuo määrät ei tuhoa laihduttamistasi ja saat mieliteot hoidettua. Itse syön kerran viikossa herkkuja ja olen laihtunut nyt n. 40kg vuodessa.

[/quote]

Harvemmin ja vähemmän on ainakin toistaiseksi mahdoton tapa, mieluummin etsisin jonkin korvaavan vaihtoehdon. Pieni periksianto mieliteoille on ennenkin johtanut ahmimiseen ja motivaation katoamiseen ja katkaissut kaikki aiemmat yritykseni laihtua Tällä kertaa en aio epäonnistua, siksi on parempi pitää tiukka linja herkkujen suhteen. Varsinkin kun asun yksin eli kotona ei ole ketään joka hillitsisi ahmimistani pelkällä olemassaolollaan.

Netissä ja lehdissä annetaan paljon vinkkejä makeanhimon hillitsemiseksi, kerrotaan hyviä vinkkejä karkkien korvaamiseksi jne. Kummallista ettei suolaisenhimoon ole mitään, tuskin olen kuitenkaan ainoa lajissani.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

maissinaksut? ei maistu millekään,mutta korvaa sipsit pikku hiljaa kun tottuu.Ei suolaa,eikä rasvaa.

Vierailija
4/15 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei ainakaan punnitseminen mitään auta. Aluksi ehkä joo, mutta kyllä se sipsipussi siellä kaapissa kummittelee. Siksi sallin kerran viikossa itselleni minisipsipussin tai pähkinäpussin ja ahmin sen sitten, eipä siinä hirveästi kaloreita tule jos kerran viikossa vetää. Saatan sillä sitten korvata illallisen kalorimäärällisesti, tai vedän jotain kuumaa kuppia kylkeen.

Täyskielto kaikesta makeasta ja sipseistä/pähkinöistä ei ainakaan mulla oo koskaan toiminut. Kun on nyt tottunut siihen, ettei niitä joka ilta napsi, ei enää tee niin paljon mielikään kuin ennen. Myös liikunnalla on vaikutusta - kovaa reeniä ei halua pilata turhilla hiilareilla!

Vierailija
5/15 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pudottanut 4 kg vuoden alusta. Minulla on kokemusta kaikista mahdollisista laihdutuskeinoista vuosien ajalta ja nyt päätin alkaa nutrata. Noh, eihän siitä mitään tullut, viikko migreeniä yhteen kyytiin ja olin muutenkin tosi huonovointinen. Sitten hieman vahingossa aloitin ketokarppauksen, sillä nutrauksen aikana olin jo pudonnut ketoositilaan. Suosittelen, kaikki himot on kadonneet vaikka olen entinen sokeriHiiri... lisäksi voin paljon paremmin kuin ennen. ketoosin olen kahdesti katkaissut, kun on ollut juhlia tms joissa on "pakko"syödä tarjolla olevia ruokia kun ei ole ollut vähähiilihydraattisia tarjolla.toisella kerralla tein sen myös siksi että nautin hiukan alkoholia. Ketoosi palaa n 2vrk aikana ja jos sen jaksaa sinnitellä mielitekoja vastaan niin se laihtuminen onkin taas helppoa. lisäksi kaikista suurin plussa edellisiin laihdutus kertoihini on se etten ole nälässä,  silti laihduin ja pystyn herkuttelemaan ihan uskomattomalta asioilla kuten kermavaahdolla...

niin ja tärkein pointti sinua ajatellen on se että mieliteot oikeasti katoaa kokonaan karpatessa

Vierailija
6/15 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2013 klo 22:49"]

maissinaksut? ei maistu millekään,mutta korvaa sipsit pikku hiljaa kun tottuu.Ei suolaa,eikä rasvaa.

[/quote]

Maissinaksut? Siis ne vaahtomuovin näköiset suikulat? Täytyypä kokeilla.

ap

Vierailija
7/15 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toimii myös tuo, että syön herkkuja joskus pienen määrän hyvällä omatunnolla. Älä ajattele, että laihis on mennyt pieleen, jos sorrut ostamaan ja ahmimaan sipsipussin. Vaan ajattele, että se on sallittua silloin tällöin eikä laihis mene yhdestä energiarikkaammasta päivästä ollenkaan pilalle. Osta pieni pussi, kaupassa on nykyään hyvin niitä pieniä sipsipusseja. Syö se sitten kokonaan. Itselläni on heikkoutena juustonaksut ja suklaa, mutta hyvin menee noilla kertomillani konsteilla - ostan vain pienen naksupussin tai suklaapatukan noin kerran viikossa ja syön sen, sitten taas jatkan terveellisillä ruuilla. Täysin ilman herkkuja en kauaa kestäisi, saattaisin sinnitellä kuukaudenkin, mutta sitten retkahtaisin isosti, potisin morkkista ja hällä väliä -asennetta ja laihis loppuisi siihen.

Vierailija
8/15 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2013 klo 22:57"]

Itse olen pudottanut 4 kg vuoden alusta. Minulla on kokemusta kaikista mahdollisista laihdutuskeinoista vuosien ajalta ja nyt päätin alkaa nutrata. Noh, eihän siitä mitään tullut, viikko migreeniä yhteen kyytiin ja olin muutenkin tosi huonovointinen. Sitten hieman vahingossa aloitin ketokarppauksen, sillä nutrauksen aikana olin jo pudonnut ketoositilaan. Suosittelen, kaikki himot on kadonneet vaikka olen entinen sokeriHiiri... lisäksi voin paljon paremmin kuin ennen. ketoosin olen kahdesti katkaissut, kun on ollut juhlia tms joissa on "pakko"syödä tarjolla olevia ruokia kun ei ole ollut vähähiilihydraattisia tarjolla.toisella kerralla tein sen myös siksi että nautin hiukan alkoholia. Ketoosi palaa n 2vrk aikana ja jos sen jaksaa sinnitellä mielitekoja vastaan niin se laihtuminen onkin taas helppoa. lisäksi kaikista suurin plussa edellisiin laihdutus kertoihini on se etten ole nälässä,  silti laihduin ja pystyn herkuttelemaan ihan uskomattomalta asioilla kuten kermavaahdolla...

niin ja tärkein pointti sinua ajatellen on se että mieliteot oikeasti katoaa kokonaan karpatessa

[/quote]

Olen tässä nyt syönyt oikeastaan samaa perusruokaa kuin ennenkin, olen vain pienentänyt annoskokoa vähitellen. Ihan lautasmallin mukaan syön, tuntuu toimivan. En usko että karppaus olisi vaihtoehto minulle, ainakaan vielä.

Makea ei ole koskaan maistunut, karkit ja muut jäävät syömättä. Joulun suklaarasioitakin on vielä jäljellä, ei vaan houkuttele. Oikeastaan ainoa ongelmani on hallitsematon suolainen ja rasvainen iltamässäily. Toistaiseksi olen siis pystynyt välttämään sitä, mutta pelkään seinän tulevan pian vastaan.

ap

Vierailija
9/15 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun käsittääkseni maissinaksuissa (ja kaikissa ruissnackseissa sun muissa "terveellisemmissä" vaihtoehdoissa) on saman verran kaloreita kuin jossain low fat -sipseissäkin. Terveellisempi vaihtoehto ovat siis pähkinät, mielellään suolaamattomat. Niissä on myös hyviä rasvoja. En oo itekään keksinyt muuta korvaavaa sipseille.

Vierailija
10/15 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laatupaakarin maissinaksut,sisältö 90g energiaa yhdessä(isossa pussissa)on 390kcal,eikä näitä paljon jaksa syödä.Mun ongelma on makea,enkä voi ostaa kaappiin mitään makeaa silä syön ne heti.

Vierailija
11/15 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2013 klo 23:13"]

Laatupaakarin maissinaksut,sisältö 90g energiaa yhdessä(isossa pussissa)on 390kcal,eikä näitä paljon jaksa syödä.Mun ongelma on makea,enkä voi ostaa kaappiin mitään makeaa silä syön ne heti.

[/quote]

Anteeksi,pussissa on 90g ja kilokalorit on laskettu sadalle grammalle,eli pussissa on 351 kcal.

Vierailija
12/15 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruissnackseissa terveellisintä on isompi kuitupitoisuus, ei muu.

Vierailija
13/15 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla lakkasi mieliteot kun olin tarpeeksi kauan syönyt oikeaa ruokaa. Ei tee mieli mättöä kun keho tietää miltä tuntuu olla kylläinen. Itseasiassa ne rrrrrakastamani hampurilaiset ja sipsit alkoi ällöttää. Mutta tähän menee oikeasti aikaa kuukausia. Sitä ennen sinnittely kannattaa. Ajattele sitä vieroituksena: sen kuuluukin olla kurjaa. Sitten helpottaa.

Yksi vinkki: älä koskaan syö itseäsi samalla tavalla täyteen kuin olet tottunut. Jos aterian jälkeen on vielä "nälkä" (kuten TAKUULLA on), juo paljon vettä päälle. Se mikä ennen tuntui kylläiseltä oli oikeasti ähky tai ihan liikaa. Keho oppii melko hitaasti mitä oikea kylläisyys on.

Olin itsekin ennen todellinen mättöihme. Siis kunnon ruokaorgiat oli elinehto. Nykyään huomaan että roskaruoka vasta nälkäiseksi tekeekin kun ei ole saanut mitään ravintoa. Pidän mättöpäivän kerran - pari viikossa. Nykyään ei tule ostettua sipsejä vaan uudet mielitekoni ovat rimpsuluut, paneroidut mustekalarenkaat ja kaikki ihanat makkarat ja juustot. Näitä tekee ihan tosissaan mieli. Syön mitä mieleen juolahtaa yleensä perjantaisin ja lauantaihin.

Olen laihtunut koosta 46 kokoon 34.

Vierailija
14/15 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön omenaa/kasviksia ja dippiä kun haluan napostella jotain leffaa katsoessa esim.

Miksei ikuisesti voisi jostain vaikeasta jutusta kieltäytyä? Olen ollut 4vuotta karkkilakossa ja aion jatkaa samaa rataa.

Vierailija
15/15 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi Ap!

Itsellänikään ei toimi totaalikieltäytyminen, mutta hienoa jos sinä pystyt siihen. Minun mielestäni kuulostaa paremmalta tuo annoskokojen pienentäminen ja tavallinen terveellinen arkiruoka kuin karppaus. Karppauksessa on se huono puoli, että kun päätätkin lopettaa sen, tulee kilot takaisin. "Tavallisessa syömisessä" tätä vaaraa ei ole, kunhan muistat pitää ruuan terveellisenä. Liikuthan myös paljon?

Oletko kokeillut tehdä juuressipsejä? Testaapa niitä : )

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän