Suunniteltu sektio yksityisellä
Onko Suomessa mahdollista saada suunniteltua sektiota yksityisessä sairaalassa? Netistä löysin paljon erilaista tietoa ja haluaisin enemmän tietoa jos joku on yksityisessä sairaalassa synnyttänyt.
Edellisessä synnytyksessä sain pahat repeämät, tehtiin vääriä päätöksiä paniikissa ja kätilö teki vakavan hoitovirheen, jonka vuoksi alatiesynnytys ei tule enää kuuloonkaan, enkä haluaisi kyseiseen paikkaankaan mennä enää synnyttämään. Seuraava raskaus ei ole vielä ajankohtainen mutta synnytystapa ja -paikka on ratkaiseva asia seuraavan raskauden suunnittelussa!
Kommentit (23)
etkö voi mennä toiseen suomen sairaalaan ja pyytää sektiota synnytystavaksi? itse olen sektiolla saanut molemmat lapseni ja eri sairaaloissa.
Jos ei ole mahdollista sektioon yksityisessä, niin sitten vaadin päästä eri kaupungin sairaalaan!
AP
Suunniteltu synnyttäminen toisessa kaupungissa vaatii maksusitoumuksen, tai sitten olet valmis maksamaan kaikki kulut itse. Ja sitähän sinä ilmeisesti olet, kun yksityinen on sinulle vaihtoehto.
Itse suosisin kyllä julkista sairaalaa. Suomessa niiden taso on korkea, ja niissä hoidetaan niin paljon synnytyksiä että kokemusta on runsaasti. Ikävää että kohdallasi on tapahtunut hoitovirhe. Eikö riitä se, että varmistetaan, ettei sinua hoida enää sama kätilö? Jos alatiesynnytys ei tule kyseeseen, eikö synnytyksesi silloin hoideta täysin leikkausosastolla eikä kätilöillä ole siinä osaa eikä arpaa paitsi ehkä vuodeosastolla? Vai onko oma arviosi, ettei alatiesynnytys enää onnistu?
Suomessa ei voi synnyttää kuin kotona tai julkisessa sairaalassa. Voit kysyä kunnaltasi, saisitko maksusitoumuksen johonkin toiseen sairaalaan . Mutta kyllä suosittelisin että menet samaan sairaalaan pelkopolille ja lääkärille jos rask.aikana ja pyydät sektion. siellä on kaikki tiedot edllisestä synnytyksestä ja sektion saaminen on varmasti ihan helppoa jos asiat ovat mennet noin kuin kerrot.
Raha ei ole ongelma, jos sen avulla saan kokea edes yhden "syntymän ihmeen" ja synnytyksen jota haluan myöhemminkin muistella kyynel silmässä.
Papereissani lukee jo, että seuraava lapsi syntyy sektiolla jos vaan niin tahdon.
Pelkopolista ei ollut yhtään apua, kävin pelkopolilla jo ennen synnytystä, sekä vielä synnytyksen jälkeen.
Olen kuullut että olisi mahdollista "valita" leikkaava lääkäri, jonka kanssa sovitaan maksu erikseen joka ei mene sairaalan kautta, vaan potilas maksaa lääkärille erillisen palkkion?
Vuodeosastollakin hoidettiin huolimattomasti, annettiin lapselle vääriä lääkkeitä ja liian suuria annoksia vahingossa joten hoitohenkilökuntaankaan en luota tippaakaan. Tämän takia haluaisin ihan muualle synnyttämään kuin oman paikkakuntani sairaalaan.
AP
[quote author="Vierailija" time="04.03.2013 klo 19:56"]
Raha ei ole ongelma, jos sen avulla saan kokea edes yhden "syntymän ihmeen" ja synnytyksen jota haluan myöhemminkin muistella kyynel silmässä.
Papereissani lukee jo, että seuraava lapsi syntyy sektiolla jos vaan niin tahdon.
Pelkopolista ei ollut yhtään apua, kävin pelkopolilla jo ennen synnytystä, sekä vielä synnytyksen jälkeen.
Olen kuullut että olisi mahdollista "valita" leikkaava lääkäri, jonka kanssa sovitaan maksu erikseen joka ei mene sairaalan kautta, vaan potilas maksaa lääkärille erillisen palkkion?
Vuodeosastollakin hoidettiin huolimattomasti, annettiin lapselle vääriä lääkkeitä ja liian suuria annoksia vahingossa joten hoitohenkilökuntaankaan en luota tippaakaan. Tämän takia haluaisin ihan muualle synnyttämään kuin oman paikkakuntani sairaalaan.
AP
[/quote]
Halvimmalla pääset kun vuokraat asunnon toisen sairaalan alueelta ja siirrät kirjat sinne.
Erikoismaksuluokka on valitettavasti poistunut (tuo lääkärin valinta -systeemi).
Mene ulkomaille. Saksasta löytyy jo yksityisklinikoita. Olisin ollut valmis maksamaan sektion ite tai jopa synnyttämään alakautta Suomessa, jos olisin itse saanut valita kätilön (sama, joka seuraa raskautta) ja lääkärin ja oman huoneen osastolla. Suomen demokraattisessa järjestelmässä tämä ei toki käy, vaikka sairaala saisi siitä lisätuloja. Veikkaanpa, että tulevaisuuden rahapula tuo vielä erikoismaksuluokat takaisin julkiseen terveydenhuoltoon.
Kiitos vinkistä! Voisin tosissani harkita lähtemistä ulkomaille synnyttämään!
Toivottavasti erikoismaksuluokat tulisivat takaisin! Täytyy vielä loppuun asti selvitellä ulkomailla synnyttämisen mahdollisuudet ennenkuin aletaan suunnittelemaan uutta raskautta :)
Muistaakseni Kuopiossa oli aikoinaan yksityissairaala jossa oli mahdollisuus sektioon. Tätä asiaa selvittelin kun esikoista odotin, aikaa tästä 7 vuotta. Hintaa olis tullut nelisen tuhatta euroa.
Muistaakseni Kuopiossa oli aikoinaan yksityissairaala jossa oli mahdollisuus sektioon. Tätä asiaa selvittelin kun esikoista odotin, aikaa tästä 7 vuotta. Hintaa olis tullut nelisen tuhatta euroa.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2013 klo 17:04"]
Suunniteltu synnyttäminen toisessa kaupungissa vaatii maksusitoumuksen, tai sitten olet valmis maksamaan kaikki kulut itse. Ja sitähän sinä ilmeisesti olet, kun yksityinen on sinulle vaihtoehto.
[/quote]
Riippu vähän missä asuu. HUS aluella esim voi ihan valita sairaalan. Olen synnyttänyt 2 kertaa kättärillä ja nyt menen Hyvinkäälle.
Ymmärrän sinua, minulla on aika samanlaisia kokemuksia. Kuitenkin sillä lailla erilaisia, että sektio ei ollut minulle vaihtoehto, sillä en saanut samanlaisia taisteluvammoja kuin sinä, vaan fyysinen toipuminen oli hyvin nopeaa. Muuten olisin kyllä seuraavaan vaatinut sektion. Ja sehän sinulle on jo luvattu, joten tilanne on siinä mielessä hyvä!
Pelkopolista ei minullekaan ollut apua. Kipua en pelännyt ja synnytyssuunnitelman tiesin toimimattomaksi, se oli jo kertaalleen tehty ja kaikki siinä olleet asiat jätetty noudattamatta. Ja se sektio ei totisesti ollut vaihtoehto. Päädyin synnyttämään eri sairaalassa, vaikka kaipa se samassa synnyttäminenkin olisi korjaavaa ollut. Synnytys sujui hyvin.
Toivon kaikkea hyvää sinulle! Vielä koittaa se päivä, että olet valmis uuteen raskauteen.
Ei ole Suomessa yksityissairaalaa jossa voisi sektion saada. Selvitin viime syksynä. Erikoismaksuluokkaa ei myöskään enää ole, mutta sairaalan saa kyllä valita ihan ilman mitään erityistä syytäkään. Itse harkitsin lähtöä Viroon yksityissairaalaan. Olisi ollut suomenkielinen lääkäri. Se jäi selvittämättä että minkälainen vakuutus olisi pitänyt olla komplikaatioiden varalta vauvalle ja itselle, kun vapaaehtoisesti menee sairaalaan toiseen maahan. En sitten kuitenkaan mennyt, kun sektio järjestyi Suomessa pelkopolin kautta (eikä oikeasti tarvinnut edes kovasti vääntää).
Viroon ei missään nimessä! Ei edes yksityissairaalaan. Virolaisista sairaaloista saatuja tulehduksia yms. hoidellaan todella paljon Suomessa.
Jos ulkomailla synnyttäminen kiinostaa niin Espanjassa saa ainakin sektion useimmista (ellei jopa kaikista) yksityisklinikoista jos vaan lyö rahat pöytään. Jotain neljän tonnin luokkaa se vissiin on, ilman komplikaatioita. Täällä kaikki rikkaat/julkkikset sektioidaan ja sitten siihen vielä samalla vatsanahankuristusleikkaus päälle, jotta pääsee mamma timminä kotiin. Tästä esimerkkinä mm. Shakira. Hänen vauvansa sektioitiin Barcelonalaisella yksityisklinikalla kuukausi ennen laskettua aikaa, jotta lantio ei pääsisi venymään ja sektiopäiväksi valittiin 22. päivä koska Shakira miehineen on syntynyt 2. päivä (2+2).
Tämä menee varmaan yli suomimammojen ymmärryksen mutta latinonaisilla on eri arvot ja ajatusmaailma.
Eikoismaksuluokan/yksityisklinikkan tulo Suomeen on vaan ajan kysymys juuri em. venäläisten rikkaiden takia.
Valitettavasti Suomessa ei toistaiseksi ole yksityisesti synnytystä hoitavia yksiköitä. Suunnitteilla sellainen kyllä on, lähinnä koska venäläisiä varakkaita löytyy, jotka haluaisivat mieluusti synnyttämään suomalaiseen yksityissairaalaan.