Mä oon nyt juonut viiniä ja rupesin miettiin uutta sukunimeä! Auttakaa!
En mä sitä tarkoita, että mä vaihtaisin nimeni - ei ole ihan mitään sellaista aikomusta enkä aio esiintyä "tuntemattomana" missään (inhoon pelkkää ajatustakin).
Montaks sukunimeä sulla on, jotka saat ihan vain ilmoituksen perusteella itsellesi. Siis jokaisen isovanhemman nimi + niiden mahdolliset suomennokset + aviopuolison nimet???
Mut mä ajattelin ruveta käyttään jotain "salanimeä" jossakin yhteyksissä ja ne tarttis olla hyvin suunniteltuja ja kuulostaa ihan kivoilta korvissa. Siksi ne tarttis miettiä etukäteen.
Voisitteko te auttaa - ja miten? Mä en vielä paljasta mun näitä ehdotuksia, mut ehdottakaa te jotain sukunimiä, sillä onhan täällä ehdoteltu noita etunimiäkin eli miksikäs ei sitten sukunimiäkin. Mut kyllä niihin sointuva etunimikin pitäisi olla mukana.
Minkä "salanimen" sä sit ottaisit itsellesi?
Kommentit (25)
SUURENA Jules Verne fanina voisin kuvitella ottavani sukunimekseni nemon. Nemo myös kuvaa hyvin tyyliäni keskustelupalstoilla ja chateissä. En koskaan käytä samaa nimitystä. Silti Tanniini koskettaa myös sisintäni.
Mä voisin olla Gratshoff. Kuitenkin olen täysin suomalainen. Toi oli ihana: Kampaamonimi! Mun uusi kampaamonimi, reps!
Cockburn olisi loistava sukunimi
Hyviä nimiä voi tsuumailla imbd palvelusta. Esimerkiksi John Waynelle on siunaantunut hienoja nimiä, kun katselee millä nimellä hän esiintyy elokuvissaan.
Onko ne nimet tosissaan?
Oisin Aina Impi Ellen Anna Vanhapiikanen
Hans Lankari olis kiva nimi, jos olisin mies.
No se kampaamonimihän pitäisi sitten olla jokin Pirkko Virtanen, Anu Korhonen tai Kirsi Mäkelä -tyylistä, jos haluat ettei kukaan kysele sukulaisuuksia.
No jos et ole sukunimeäsi virallisesti vaihtamassa, niin eihän silloin lakiseikoilla ole mitään väliä. Voit olla vaikka Viivi Viinisieppo.
Hei, tiedän että vähän tyhmä idea, mutta vastatkaa silti. Voiko esim. kampaajan aikaa tai ravintolaa varatessa sanoa jonkun "peitesukunimen". Olen tätä miettinyt, sIllä sukunimeni (tai siis sukuni) on tunnettu, ja heti kun menen esim kampaajalle, alkaa kyselyt että olenko sille ja sille sukua..
[quote author="Vierailija" time="03.03.2013 klo 22:32"]Voiko esim. kampaajan aikaa tai ravintolaa varatessa sanoa jonkun "peitesukunimen".[/quote]
Tietysti voi. Vai onko joltain kysytty kampaajalla henkkarit? :)
Ei millään pahalla mutta sä oot varmaan livenä rasittava kun oot 'saanut vähän viiniä'.
Viininlitkijä
Viinikka
Viinimäinen
Viinitty
Mustatorni
Sininunna
Riislinki
Portoo
Sovinjon
Muskadetti
Kapernaukkis
Merlotti
[quote author="Vierailija" time="03.03.2013 klo 22:46"]
Tanniini :D
[/quote]
Tanniini voisi olla loistava nimike. Nimettämänä olen miettinyt myös uutta sukunimeä. Ehkä kuitenkin perin nimen joltain ketä rakastan.
-jh
Mun kampaamonimi on Guy Incognito.
SUURENA Jules Verne fanina voisin kuvitella ottavani sukunimekseni nemon. Nemo myös kuvaa hyvin tyyliäni keskustelupalstoilla ja chateissä. En koskaan käytä samaa nimitystä. Silti Tanniini koskettaa myös sisintäni.