Miksi taaperoillekin on niin matalia housuja
Että vaipan kanssa hyvä että pylly peittyy. ja hemmetin kapeaa mallia etenkin lindexin, kappahl ja muuta halppikset.. en halua 2v. pojalle mitään pillihousuja, joissa ei voi edes kyykkiä!
Samoin paidoissa hihat tosi kapeat, mutta pitkät. Taaperoikäiset kuitenkin ovat useimmiten vielä lapsenpyöreitä, vai? Ihme touhua.
Mistä löyyää kivoja värikkäitä lastenvaatteita, eikä mitään pienten aikuisten farkkuja ja nahkatakkeja? En myöhkään tykkää retrosta ja vaihtoehtoja ei näytä näiden välillä hirveästi olevan.
Kommentit (11)
No ompa kyllä kiva pusero :) Nettikaupasta jo meidän koko loppu, täytyy käydä katselemassa, josko nää uuden kevätvaatteet olis värikkäämpiä ja kaupoissa vielä kokoja jäljellä.
H&M:llä on noita resorivyötäröisiä farkkuja, joista on tykätty, mutta tuntuu koot loppuvan 86 näissä. Nyt käytössä 98 ja kaikki "normaalit" mallit tuntuvat matalilta ja kapeilta vaipan kanssa.
Joo, ei meillekään sovi lapselle sellaiset "perusfarkut". Olen ostanut Kappahlilta resorivyötäröisiä, tosi väljiä farkkuja, jotka on vielä erityisen pehmeää kangasta. Eivät ole hirveän kestävät, mutta miellyttävät lapselle jos ja kun farkkuja on pitänyt käyttää. Olen ostanut niitä jokin aika sitten mutta tämän tyyppisiä ovat olleet.
http://www.kappahl.fi/article/farkut_378844
Jokainen lapsi on eri mallinen, ja kestää aikansa löytää eri kaupoista sopiva mallisto. Meillä esikoinen oli kapea ja laiha, toinen lapsonen roteja ja jämerä. Esikoisen päältä tippuviat kaikki housut, toisella lapsella vyötäröresorit venyy ja paukkuu...
2
Mä ihmettelen samaa! Lapseni on nyt kokoa 86, mutta kun olen etsinyt noita korkeavyötäröisiä housuja isommassa koossa, en ole löytänyt. Lindexillä käytännölliset ja kauniit lastenvaatteet loppuu viimeistään kokoon, ja monet kivat värit jo ihan vauvakokoihin, ainakin mitä tulee unisex- ja poikien vaatteisiin.
Meillä poika käyttää kestovaippoja ja villahousuja, niiden kanssa ei oikein mahdu mitkään aikuisten malliset pillifarkut tai -sammarit. Nyt meillä on käytössä koon 86 Lindexin velourhousuja (joissa on korkea resori vyötäröllä), parit lappuhaalarit sekä pehmeät farkut, joissa on myös semmoinen korkea resorivyötärö.
Mä keräilen pikkuhiljaa kirppiksiltä seuraavien kokojen vaatteita, mutta vaikea on löytää sopivia malleja ja kivoja värejä.
Kakkonen vielä vinkkaa, että jos haluaa leveitä housja, niin Prismassa myydään Zalekua - merkkisiä lastenvaatteita, joista minä olen löytänyt normaalia leveämpiä housuja, joissa pehmeä ja joustava vyötärö. En tiedä olivatko jotenkin erityistä mallistoa, vai onko heillä mitoitus muutenkin leveämpää, mutta voihan noita ohimennessään aina katsoa. :)
kinderitin housut on kanssa vähän leveämpiä. Meillä on muksut normaalisti ihan collarihousuissa/plyysi tms. vastaavissa ja kyllä niissä on yleensä vyötärön korkeus riittänyt. Jos meinaa loppua kesken niin Tutan housuissa on ollut korkeutta ainakin meille liikaa (hoikat muksut). Kestovaippoja on käytetty myös meillä. Pillifarkkuja en ole meille ostellut ja muutenkin muksut on pitäneet farkkuja lähinnä kaupunkihousuina. Täytyypä sanoa, että en tiedä nykymallistosta, kun meillä kuopuskin pitää esikoisen vanhoja kaupunkihousuja, mutta ne on ihan hm:n sammareita ja hyvin mahtuu. Se pillimuoti taisi tulla sen jälkeen. Eli jos ei kaupasta löydy niin metsästäkää kirppareilta vanhempaa mallistoa. Popin housut on muuten kanssa vähän leveämpää mallia ainakin osa.
Mä taas oon sitä mieltä, että miksi myydään lapsille vain housuja jotka ovat kainaloihin saakka.. :) Taitaa olla vaan niin lapsemme ovat vaan niin eri mallisia, että toiselle istuu toinen ja toiselle toinen merkki. Mä suosin itse juurikin noita lindexin vaatteita, kun ovat käyttäneet näköjään meidän pienokaista mallina.. :) Tutan housuista meillä ei mene kuin legginsit, muut tippuu päältä. Kinderinkin housut ovat että yhteen lahkeeseen mahtuisi koko tyttö.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2013 klo 15:53"]
Mä taas oon sitä mieltä, että miksi myydään lapsille vain housuja jotka ovat kainaloihin saakka.. :) Taitaa olla vaan niin lapsemme ovat vaan niin eri mallisia, että toiselle istuu toinen ja toiselle toinen merkki.[/quote]
Ajattelin esikoisen kanssa samoin. Marmatin että onko kaikki vaatteet suunniteltu ylipainoisia lapsia ajatellen. Sitten kuopuksen kanssa on taas ongelmia vaatekaupassa mutta juuri toisin päin. Persvako näkyy ja vyötäröt ja lahkeet ovat liian tiukkoja. Kumpikin lapsi on kuitenkin "normaalipainoinen". Toinen vaan on huomattavasti pyöreäpyllyisempi.
Bogin housut on ihan tosi leveitä. Meidän lapset on "normaaleita", mutta Bogit on jääneet käyttämättä - just housut siis - koska siinä vaiheessa, kun leveys on sopiva, lahkeet ulottuu vain polviin.
Harvalla merkillä on 98 koossa enää tilaa vaipalle, harva lapsi enää siinä koossa käyttää vaippaa. Teilä tietty vähän tavallista isokokoisempi lapsi niin tuo vaippa muodostuu ongelmaksi.
mutta ei se tarkoita että vaatteissa olisi jotain vikaa, ne on vaan mitoitettu vaipattomille lapsille.
Pitäiskö se jätkä opettaa eroon siitä vaipasta, muuten sille nauretaan vielä kouluiässäkin siitä!
Tutan housut ovat ainakin omasta mielestäni korkeavyötäröisiä, joten niistä mallistoista kannattaa katsella. Samoin Kappahlin velourhousut, joissa resorivyötärö.
Mutta hyvänmallisia peruspaitoja on ihan esimeriksi Prismassa ja Lindexillä, ja vielä kohtuuhintaisia. Esimerkiksi tämä malli sopii meidän rotevalle kaksivuotiaalle tosi hyvin, on raikas ja ihan kohtuuhintainen
http://www.lindex.com/fi/lapset/pojat-86-122-cm/paidat-puserot/6914475/Pusero/?styleId=40487564