Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sukulaisuudesta

Vierailija
03.03.2013 |

Minulla on lapsia ja serkkuni lapsi sai lapsen joten miksi heitä nimitetään? Sokeriserkuiksi? Varttiserkut? Vai onko mitään nimitystä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuserkuiksi

Vierailija
2/7 |
03.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkusten lapset on keskenään pikkuserkkuja, nyt on kysessä minun lasteni pikkuserkun lapsesta. Eli minulla on lapsi ja serkullani on lapsi HE ovat pikkuserkkuja keskenään, mutta pikkuserkun lapsi on mikä minun lapselle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolle sukulaisuussuhteelle ei ole olemassa mitään omaa nimitystään.

Vierailija
4/7 |
03.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuserkku tarkoittaa kahta asiaa. Ensinnäkin se on ihminen, jonka vanhempi on minun vanhempani serkku - eli siis serkusten lapset ovat keskenään pikkuserkkuja. Toiseksi pikkuserkku on yleisnimitys kaikille niille verisukulaisille, joille ei ole omaa erillistä nimitystä.

Vierailija
5/7 |
03.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti vasta minun lastenlapset ja minun serkun lapset ovat sitten noita sokeri- / varttiserkkuja?

Vierailija
6/7 |
03.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2013 klo 13:28"]

Ilmeisesti vasta minun lastenlapset ja minun serkun lapset ovat sitten noita sokeri- / varttiserkkuja?

[/quote]

Sellaisia termejä ei olekaan kuin sokeriserkku tai varttiserkku. Ne ovat jotain sinun perhepiirissäsi käytettäviä huumorisanontoja, yhtä virallisia kuin varttimanne tai napalanko. Pikkuserkku sen sijaan on virallinen sukulaisuusnimitys, jolla on nuo kaksi aiemmin kerrottua merkitystä.

Vierailija
7/7 |
03.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2013 klo 19:45"]

[quote author="Vierailija" time="03.03.2013 klo 13:28"]

[/quote]

Sellaisia termejä ei olekaan kuin sokeriserkku tai varttiserkku. Ne ovat jotain sinun perhepiirissäsi käytettäviä huumorisanontoja, yhtä virallisia kuin varttimanne tai napalanko. Pikkuserkku sen sijaan on virallinen sukulaisuusnimitys, jolla on nuo kaksi aiemmin kerrottua merkitystä.

[/quote]

Koitap ihan huviksesi googlata tuo sokeriserkku, voit vaikka yllättyä ja oppia jotain uutta :)

Mä kuulin tuon sanan tänään ekaa kertaa joten ei ole mitenkään meidän suvun  huumorisanonta....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi