Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako ennen sektiota jotain rauhoittavaa lääkitystä?

Vierailija
02.03.2013 |

Varsinkin jos on ihan paniikissa ja pelottaa

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no en tiedä saako tuossa tapauksessa, mutta en ainakaan minä saanut mitään rauhoittavaa lääkitystä.

Vierailija
2/15 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. MIksi olisin ollut paniikissa? Olinhan saanut tahtoni läpi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei anneta mielellään, jotta rauhoittava aine ei vaikuttaisi syntyvään lapseen. Lisäksi usein rauhoittava lääke sekoittaa muistia ja on hyvä, että äiti muistaa ensimmäisen kontaktin lapseensa. Napanuoran katkaisun jälkeen rauhoittavia voi antaa huolettomammin. 

Vierailija
4/15 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut, vaikka pyysin. Kestin sen kun jotenkuten rauhoittelivat ja lupasivat kyllä heti kun lapsi on syntynyt. Sitten sain jotain rauhoittavaa. Ei se tosin merkittävästi auttanut, kun vaikutus alkoi vasta sitten "pitkän ajan" päästä.

En kyllä tajua, että miten se tekee autuaaksi, että äiti muistaa sen ekan kontaktin lapseen? Minä kyllä muistan, mutta en lähde romantisoimaan sitä hetkeä.

Vierailija
5/15 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2013 klo 22:42"]

En. MIksi olisin ollut paniikissa? Olinhan saanut tahtoni läpi.

[/quote]

Minä puolestaan jouduin sektioon vaikka pelkäsin sitä. Olisin halunnut alatiesynnyttää.

Vierailija
6/15 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on vain luotettava ammattilaisiin. Minulla ainakin suunniteltu sektio meni hyvin.

Mieheni oli mukana ja se rauhoitti minua. Myös anestesialääkäri istui vieressä koko ajan ja huolehti ystävällisesti. 

Oman lapsen takia on pakko uskaltaa. Hyvin se menee:)

Vierailija
7/15 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa, joten jos tuntee jonkun jolla on reseptillä bentsoja, kannattaa pyytää ja ottaa ihan itse kotona etukäteen. Mulla on noita paniikkihäiriöön ja kyllä olen synnytyksiä ennen ottanut.

Vierailija
8/15 |
03.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa, koka rauhoittavat vaikuttavat lapsen hengitysrefleksiin. Heti kun vauva on syntynyt ja napanuora katkaistu , voi saada. Jos on itsekseen mennyt ottamaan rauhoittavaa, jää kyllä siitä kiinni ( jos ei sitten itse kerro) kun vauvan sydänäänikäyrä on tasainen . Vauva voi joutua hengityskatkosten uhan takia lastenosatolle tarkkailuun jos äiti on saanut rauhoittavaa.

Vierailija
9/15 |
03.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2013 klo 23:53"]

Ei saa, joten jos tuntee jonkun jolla on reseptillä bentsoja, kannattaa pyytää ja ottaa ihan itse kotona etukäteen. Mulla on noita paniikkihäiriöön ja kyllä olen synnytyksiä ennen ottanut.

[/quote]

Ei ilman lääkärin lupaa.

Vierailija
10/15 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2013 klo 00:44"]

Ei saa, koka rauhoittavat vaikuttavat lapsen hengitysrefleksiin. Heti kun vauva on syntynyt ja napanuora katkaistu , voi saada. Jos on itsekseen mennyt ottamaan rauhoittavaa, jää kyllä siitä kiinni ( jos ei sitten itse kerro) kun vauvan sydänäänikäyrä on tasainen . Vauva voi joutua hengityskatkosten uhan takia lastenosatolle tarkkailuun jos äiti on saanut rauhoittavaa.

[/quote] Sydänäänikäyrää ei olekaan. Se ekg kuvaa sydämen sähköistä toimintaa.

Vierailija
11/15 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa ja älä edes kysy. Minä kysyin jakyllä niitä nauratti. Sanoivat että ei voi antaa koska sitten sen rauhoittavan saa vauva myös.

Vierailija
12/15 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoinvointilääkettä ainakin saa, minä vaadin sitä + myös sektion jälkeen illalla, koska olen oksennuskammoinen.

Vierailija
13/15 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin tosi sektiokammoinen ja sain HETI kun vauva oli nostettu mahasta. Siis ensi parkaisut kun kuului, päässä humahti kun rauhoittava laitettiin suonensisäisesti.

Olin kyllä käynyt pelkopolit ja kaikki tuon sektiosynnytyksen vuoksi.

Kokemus sektiosta oli tällä kertaa hyvä. Rauhoittava lääkitys tuki hoitohenkilökunnan ymmärtävää asennetta ja hyvää hoitoa.

Vierailija
14/15 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa! Tässä menee vauvan etu paniikkiäidin edelle. Kun vauva on syntynyt, niin sitten voit saada mömmöjä.

Vierailija
15/15 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa ainakin nykyään tai itse sain ainakin rauhoittavaa heti kun oltiin pistetty kanyyli käteen... kanyyliä pitkin pistivät suoraa suoneen sen ja vauvalle siitä ei kuulemma ollut mtn haittaa :) mutta en tiedä vaikuttiko se et oli suunniteltu sektio, koska en tiedä saako kiireellisessä tai hätäsektiossa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme