Ei kai kukaan käytä valmiita jauhelimausteita?
Kommentit (13)
Käytän jauhlihamaustetta. Sitä voi laittaa vähän tai paljon, suolaisuutta voi siis säädellä.
Jokainen saa maustaa ruokansa ihan millä haluaa. Ap on todella ärsyttävä.
Jauhelihamausteita on erilaisia. Itse käytän, mutta en mausta kokonaan jauhelihamausteella vaan laitan osan sitä ja sitten muita mausteita lisäksi. Jauhelihamaustetta en myöskään käytä jokaiseen jauheliharuokaan, esim. lihapulliin en laita ns. valmista jauhelihamaustetta.
Mutta suolan kanssa hyvä olla tarkkana, yhden merkin jauhelihamausteessa on 80% suolaa(!) joten vain 20% muita mausteita. Jauhelihamausteessa mitä käytän on taas muita mausteita n. 80% ja n.20% suolaa.
Meillä on jotakin sellaista suolatonta ja natriumglutamaatitonta sekoitusta Jauhelihamausteen nimellä, siinä on valmiiksi niitä samoja mausteita mitä laittaisin joihinkin jauheliharuokiin muutenkin plus jotain sellaisia harvinaisempia, joita ei omasta kaapista löydy.
Suolaton ruoka se vasta paskaa onkin.
Jep, jauhelihamaustetta laitetaan muiden mausteiden lisäksi. Lisäksi suolanhimoinen mies vetää sitä suoraan purkista, kun luulee, etten katso...
Mä olen kokeillut jotain jauhelihamausteseosta. Päädyin siihen lopputulemaan että se oli mausteseos. Söin jauhelihaa ja syötin vielä muillekin ihmisille ja eloonjääneitä 100%. Minusta selviytyjien määrä piti mainita tapauksessa joka alkaa sanoilla "Ei kai kukaan..."
Käytän mä makaroonilaatikkoon ja siitä tuli paremman makuista.
Ei todellakaan, ovat kaupassa vain koristekäytössä.
Minä kasvatan pippurinikin itse.
En käytä, sen sijaan käytän 'aitoja' mausteita ja tuore yrttejä. MUTTA jokainen käyttäköön sitä mitä haluaa, vaikka all spices, lihaliemikuutiota tai mitä näitä nyt on, se ei sinulta tai minulta ole pois.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2013 klo 19:38"]
Suolaton ruoka se vasta paskaa onkin.
[/quote]
kysymys ei koskenut suolan käyttöä ruoanlaitossa, vaan jauhelilihamaustetta. Suolaa saa ja pitääkin laittaa suolapurkista.
Jos mausteseospurkissa lukee suolaa 35 %, sipulia, paprikaa, mustapippuria, valkopippuria, basilicaa, valkosipulia, sinappia ja maustepippuria, niin miten ihmeessä tuo nyt sitten eroaa siitä, että ostaisi joka purnukan erikseen ja sitten lisäisi ne jauhelihaan? Itse käytän jauhelihamaustetta, mutta lisään sipulia, pippuria ja riippuen siitä mitä teen vielä tuoreita yrttejä.
Ilmseisesti käyttää, koska niitä myydään. Minä en voi käsittää maustesekoituksia myöskään, aivan paskaa.