Postin kotiinkuljetus
Ensimmäistä kertaa tilasin kotiinkuljetuksella koska olen sairaana joten kysyisin miten tämä toimii.
Tilauksen tiedoissa lukee että
Kotiinkuljetus on tilattu seuraavilla tiedoilla:
6.3.2019, klo 9 - 11
Tarkoittaahan tuo sitä että ne tuo sen 9 ja 11 välisenä aikana? Koska vielä ei ole pimpotettu ovikelloa tai lähetetty viestiä/soitettu
Kommentit (13)
Kyllä, nyt on postipatella 6 minuuttia aikaa pimpottaa.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä sen pitäisi yhteentoista mennessä tulla, mutta tietysti voi myöhästyä pikkasen.
Miten niin "tietysti". Tuossa on jo kahden tunnin aikaikkuna, kyllä pitäisi sillä välillä pystyä toimittamaan, jos on lukutaitoinen jakaja.
Se voi tulla tai olla tulematta. Voi myös mennä suoraan jonnekin haettavaksi, koska sinua ei ole (muka) tavoitettu...
Jos teillä on alaovi lukossa tai ovipuhelin, niin eivät välttämättä yritä toimittaa siitä eteenpäin vaan vievät postiin haettavaksi.
Minä laittelen töissä noita paketteja eteenpäin. Siinä on yleensä isompi aikahaarukka. Kuljettajalle on ilmoitettu kerrostalon alaoven koodi ja puhelinnumero, ymmärtääkseni soittelee kun on hollilla. :)
Vierailija kirjoitti:
Jos teillä on alaovi lukossa tai ovipuhelin, niin eivät välttämättä yritä toimittaa siitä eteenpäin vaan vievät postiin haettavaksi.
Tämä koskee sellaisia paketteja, jotka tulee vaikkapa ulkomailta ja joissa on kotiinkuljetus. Silloin alaoven koodia ei ole tiedossa, joten nämä usein jää sen vuoksi toimittamatta.
Jos postilta erikseen tilaa kotiinkuljetuksen, niin kuljettajalle tulee kaikki tiedot, että toimitus onnistuu.
6
Vierailija kirjoitti:
Minä laittelen töissä noita paketteja eteenpäin. Siinä on yleensä isompi aikahaarukka. Kuljettajalle on ilmoitettu kerrostalon alaoven koodi ja puhelinnumero, ymmärtääkseni soittelee kun on hollilla. :)
Minulle tulee säännöllisesti Postin kautta kotipaketteja, joissa erikseen lukee ohjeistus soitosta ennen toimitusta, eikä kertaakaan ole soitettu - välillä menevät suoraan lähi-Postiin noudettaviksi, koska ei ole muka tavoitettu...
Ei ole tullut. Nyt siellä lukee
Lähetys on viivästynyt, se toimitetaan 1-2 työpäivän kuluessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä koskee sellaisia paketteja, jotka tulee vaikkapa ulkomailta ja joissa on kotiinkuljetus. Silloin alaoven koodia ei ole tiedossa, joten nämä usein jää sen vuoksi toimittamatta.
Jos postilta erikseen tilaa kotiinkuljetuksen, niin kuljettajalle tulee kaikki tiedot, että toimitus onnistuu.
6
Tilasin nimenomaan postilta erikseen kotiinkuljetuksen joka maksoi 11 euroa
Usein tilaan isommat ostokset kotiovelle, tavallisesti soittavat että koska sopii tuoda ja sanon että jättävät terassille kun itse olen töissä kaiket päivät.
"Ovelle aamulla --palvelussa paketti toimitetaan
vastaanottajalle toimitusaikakyselyssä määritellyillä alueilla seuraavaksi arkipäiväksi klo 9.00
mennessä. Palveluun kuuluu toinen jakeluyritys saman päivän aikana klo 16.00 mennessä.
Jos ensimmäistä luovutusyritystä ei ole tehty luvatussa ajassa, Asiakkaalla on oikeus saada Palvelun hinta takaisin."
Katsotaan jos pitää paikkansa
No kyllä sen pitäisi yhteentoista mennessä tulla, mutta tietysti voi myöhästyä pikkasen.