TV: Ikuisesti Jehovan todistaja [Oho! Myös toisenlaista materiaalia!?]
Olipa yllätys, kun näin äsken mainoksen ensi viikon torstaina YLE FST5:ltä tulevasta dokumentista Ikuisesti Jehovan todistaja
Vaikutti siltä, että vihdoin ja viimein Jehovan todistajista on tehty juttu, jossa on otettu ääneen a) Jehovan todistaja itse ja b) nuori nykysukupolvea edustava todistaja. Elämäniloa ja myönteisyyttä!
Sitähän se suurimmaksi osaksi myös Jehovan todistajien keskuudessa on, vaikka mediassa on tunnuttu nostettavan yleensä esille persoonallisuudeltaan ehkä niitä jäykempiä ja vanhanaikaisempia todistajia.
Olenkin miettinyt, että missä ovat ne suurinta osaa Jehovan todistajista edustavat iloiset, myönteiset ja nuorekkaat todistajat, ja nyt nähtävästi on haluttu vihdoin tehdä juttu myös siitä puolesta. Tosin, yllätys, yllätys, YLEn ruotsinkielisellä puolella :D
Kommentit (686)
[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 11:30"]toivon, että pian tulisi tämän järjestelmän loppu, ja alkaisi tuthat vuotinen valtakunta.[/quote]
Käytännössä toivot siis että miljardit ihmiset kuolisivat mahdollisimman pian alkavassa harmagedonissa. Tuollainen on kaikilla mittareilla mitattuna äärimmäisen sairasta.
Te muut ex-todistajat tässä ketjussa, oletteko yhteydessä toisiin exiin.
Itseäni kiehtoisi kovasti tavata saman kohtalon kokeneita. Joskus luen http://veljesseura.org/ palstaa mutten sinne kirjoita tunnistamisen pelossa.
Ehkä kolmesti olen kirjoittanut palstalle kommentin mutten niin että minut tunnistettaisiin, en ole rekisteröitynyt palstalle. Luen myös johanneksen pojan sivuja.
http://johanneksenpoika.fi/uutiset/index.htm
Pidän näitä julkisuuteen tulleita ex-todistajia todella rohkeina mutta eihän heillä ole enää mitään menetettävää kun ovat jo läheisensä menettäneet (heihin ei suku ole yhteydessä)
Itselläni on yhteys sukulaisiin jäljellä ja en halua heitä menettää kuin kuoleman kautta. Siksi pidän matalaa profiilia. Tiedän 100 % varmaksi jos tulisin elämäntarinani kanssa julkisuuteen minulle käännettäisiin selkä eikä haluttaisi viettää aikaa kanssani.
En halua olla aktiivi joka koko ajan puhuisi ex-todistajuudesta niin kuin moni tuntuu olevan veljesseuran sivuilla. Koen päässeeni irti todistajuudesta. Jokaisen on käytävä irrottautumisprosessi henkilökohtaisesti läpi, toki vertaistukea voi nykyään hakea netistä.
Suosittelen eroa miettiville että jäätte toimettomiksi, älkää kokonaan erotko niin ihmissuhteet pysyvät. Vaihtakaa paikkakuntaa jos mahdollista ja aloittakaa uusi elämä hakekaa uusia ihmissuhteita niin ette jää tyhjän päälle. Hankkikaa koulutus johonkin ammattiin, älkää tyytykö siivojan ja huoltomiehen ammattiin.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 11:20"]
[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 10:05"]
te eronneet jtodistajat,
miten te koette elämänne nyt ?? uskotteko ylösnousemukseen,
oletteko ns onnellisia ilman toivoa ?
onko teistä oikein harrastaa seksiä ilman avioliittoa?
mitä uskotte nyt kuolemassa tapahtuvan ??
kertokaapa mm näistä
[/quote]
Vastataampa:
Elän elämäni onnellisinta aikaa. Vailla pelkoa ja epätäydellisyyden tunnetta, vailla syyllisyyden jatkuvaa taakkaa. koen että vaikka lapsuuteni oli mitä oli, voin vaikuttaa tulevaan ja taata omille lapsilleni onnellisen ja tasapainoisen lapsuuden. Omani kun meni pelkästään tuon lahkon ympärillä.
En usko ylösnousemukseen. En ymmärrä pointtia lausahduksessa "oletteko onnellisia ilman toivoa". En koe että ylösnousemus on ainoa toivo/ onnelliseksi tekevä asia.
Seksi on aina oikein, kun siinä on kaksi halukasta aikuista. Avioliitossa/ ilman. Ei kuulu minulle. Itse harrastan seksiä mieheni kanssa kun siltä tuntuu. Enkä ole tilivelvollinen sekstailuistani kenellekään enää koskaan.
En tiedä mitä kuolemassa tapahtuu. Sittenhän se selviää kun omalle kohdalle osuu. Joko siihen loppuu kaikki, tai sitten synnymme uudestaan. En tiedä. En käytä aikaani tämän pohtimiseen. Kukaan ei tiedä vastausta ko kysymykseen, se on varmaa.
T- "Lapsi" kastettu (11 vuotiaana) entinen jt
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2013 klo 17:55"]
oon vanhimman vaimo. juonut yhden punaviinipullon. mies pitämässä jossain huistin nevadassa esitelmää. Ihan paskaahan tää touhu on. meidön seurakunta on täynnä juoruämmii. haluun nuoren rakastajan.
[/quote] Mä voin tulla sinne. Yks hottis tienraivaaja oon. Hyvin varustettu palvelusta varten. SUURIN ihminen joka koskaan on elänyt. En oo ite ainakaan missään isompaa nähnyt, että voin tyydyttää kaikki sun (hengelliset) tarpeet... :)
[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 11:30"]
Todistajat ovat mielestäni oikeassa uskon asioista, olen tutkinut raamattua ja asiat todennut.
- -
itsellä ei ole mitään kokemusta väitetystä hylkäämisestä, jos tuota on niin se ole raamatun mukaista, koska raamattu käskee rakstamaan lähimmäistään, olemaan armollinen, huolehtimaan läheisistään jne[/quote]
Eli todistajat ovat oikeassa, mutta eivät sitten kuitenkaan (karttamisasiassa) ole oikeassa.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2013 klo 18:21"]
No annapa julkaisuista esimerkki missä sallitaan exien kanssa seurustelu!
[/quote] Täällä ootellaan.
http://www.kotimaa24.fi/blogit/mulla-ei-oo-enaeae-kotia
[/quote]
Osuva kirjoitus! Jos pitää paikkansa, niin perheen isä siis kieltänyt pojaltaan siviilipalveluksen, vaikka Jehovan todistajat saavat sen myös suorittaa. Eli perheen piirissä tehdään myös ihan omia ratkaisuja; hylkäämisessä sama tilanne, ei ole pakko hylätä.
Eräässä paneelikeskustelussa Jehovan todistaja, perheenisä, sanoi, että jos lapsi rikkoo seurakuntaa vastaan, esimerkiksi käy ilmi, että poika on homo, hän ei enää voi kuulua seurakuntaan. Jos hän on 16-vuotias, hän ei enää voi asua perheessä - kaiketi siis laitetaan erikseen asumaan. Ja jos hän on täyttänyt 18 vuotta, hän ei voi kuulua perheeseen, eikä häneen pidetä mitään yhteyttä
Todellakin! Osui ja upposi!
Mua itkettää tää keskustelu! Oon ollut 23 v kun mut on erotettu seurakunnasta. Perheeni katkaisi täydellisesti välit. Nyt olen 40v En ole nähnyt äitiäni ja isääni vuosiin. En ole tervetullut heidän kotiinsa. En ole mikään huumehörhö en väkivaltainen. En saanut kutsua veljeni häihin. Kuulin hänen naimisiinmenostaan kaverinkaverikaverilta. Joten älkää tulko tänne lässyttämään "Voivoi. Sinulle on käynyt noin, mutta monelle ei käy." Menkää sanomaan se minun vanhemmilleni ja sisaruksilleni että karttamissääntöä ei sittenkään tarvitse noudattaa. Muussa tapauksessa haistakaa paska.
Pahinpia lahkoja Suomessa. Lasarusveljet tulevat mieleen mahdollisesti vielä sairaanpana,
Kiinnostuneihin suhtaudutaan eri tavalla kuin kastettuihin. Joten siksi sinua ei painosteta. Painostusta on perheiden sisällä jos olet kasvanut jt-perheessä.
Otit hyviä asioita esille ja niistä olen samaa mieltä että monta murhetta jäisi kokematta jos elettäisiin säädyllisesti ja toisia kunnioittaen. Tämä kyllä onnistuu ilman todistajuuttakin vaikka todistajat muuta väittävät. On paljon ihmisiä jotka toimii moraalisesti oikein ja kunniallisesti.
Todistajuudessa on paljon hyvää mutta ne loputtomat säännöt ja määräykset käyvät pitkässä juoksussa ahdistamaan. LIsäksi jatkuva epävarmuus siitä oletko riittävän hyvä pelastuaksesi.
Mielestäni moraalista selkärankaa voi olla ilman tietyn uskonnon harjoittamista.
Suosittelen että tutustut myös luopiosivuihin ja niihin dokumentteihin jotka siellä on seuran kirjallisuudesta, osasta asioista rivijulistaja on täysin tietämätön. YK asia on yksi, järjestö kuului siihen ja kun se tuli julki erosi siitä seuraavana päivänä. Illumaniti ja vapaamuurari tunnutukset haudalla oliko Russelin vai Rutefordin ? Lisäksi se että pedofiilisotkuja on ja niitä selvitellään ja maksettu isoja korvauksia Amerikassa. Itseäni on askarruttanut myös se sinisilmäisyys joka todistajilla on. Kukaan ei osaa alkukieltä ja voi tarkistaa onko Raamatun käännös oikein vai väärin. Miksi vuosikymmeniä todistajuudessa oleville ei opeteta kreikkaa ja hepreaa, olisivat oppineet kielen ja osaisivat kääntää itse ja todeta miten ne kirjotukset oikein sisältävät.
Mitään tieteellistä tutkimusta ei tehdä liikkeen sisällä. Ulkopuoliset tutkijat tyrmätään täysin Saatanallisina ja vainoajina yms.
Kestääkä todistajuus aidosti rehellisen tarkastelun. Onko niin että väärää todistusta on annettu julistajille ja vuodesta toiseen ja kun valhe paljastuu vedotaan että valo kirkastuu kirkastumistaan. Tämä mahdollistaa uusien totuuksien syntymisien "totuuteen"
Miten totuus voi olla väärässä ja muuttua? Mietipä tätä.
Uskon että todistajien sanoma on osittain totta mutta opetuksessa on paljon epäolennaista ja väärää muuttuvaa tietoa.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 11:30"]
Kiitos vaustauksista yllä.
Olen tutkinut todistajien kanssa vuosikausia, käynyt kokouksissa, tutkinut itsekseni jne
Todistajat ovat mielestäni oikeassa uskon asioista, olen tutkinut raamattua ja asiat todennut.
Käytös on hyvää ja ovat kaikkia ihmisiä kohtaan kunniottavia.
Uskon siis , että heillä on totuus :) toivon, että pian tulisi tämän järjestelmän loppu, ja alkaisi tuthat vuotinen valtakunta.
Mielestäni on ilmiselvää, että maapallo ei kestä tätä saastuttamista ja tuhoamista enää kauaa, sen ovat tutkijatkoín todenneet. Jotain on siis tapahduttava ja pian.
En voi uskoa siihen, että ihminen ja kaikki muukin olisi vain sattumanvaraisesti vahingossa syntynyt maapalolle..
kaikella on oltava takoitus ja onkin.
eli uskon asiaan.
on helppoa uskoa sairaanhoitajana myöskin nuo seksi asiat, kuinka paljon surulta vältyttäisiin, jos seksi kuuluisi vain parisuhteeseen avioliitossa, kuinka monta syntymätöntä lasta jäisi abortoimatta, kuinka monta sukupuolitautia saamtta, jne jne
alkoholikohtuukäyttö estäisi monen kuoleman, raiskauksen , pahoinpitelyn jne
toivoisinkin, että tässä ketjussa otettaisiin esille näitä hyviäkin puolia !
itsellä ei ole mitään kokemusta väitetystä hylkäämisestä, jos tuota on niin se ei ole raamatun mukaista, koska raamattu käskee rakstamaan lähimmäistään, olemaan armollinen, huolehtimaan läheisistään jne
eli toki, jos väärintekijä on katumaton ja väkisin yrittää viedä mukanaan ahuuten koko suvun, niin silloin kannattaa otta etäisyyttä, mutta ei koskaan hyljätä omaa lastaan/äitiään/isäänsä jne , koska ainahan tuo luopunut ihminen voisi tulla järkiinsä ja palata uskoon, mikä onkaan sen suurempaa ja ihanampaa .
jokainen saa tehdä kuinka haluaa, ei ketään voi pakootta uskomaan, eli uskonnonvapaus on kaikilla
itseäni ei ole kukaan todistaja koskaa yrittänyt väksin saada todistajaksi tms, olen roikkunut nyt 10VUOTTA ns kiinnostuneena :)
olenpa suorastaan ihmetellyt, kun ei minua olla kannustettu= teidän mielestänne pakotettu edistymään mitenkään.
eli tämä on todiste teille vapaa-ehtoisuudesta !
[/quote]
".Osuva kirjoitus! Jos pitää paikkansa, niin perheen isä siis kieltänyt pojaltaan siviilipalveluksen, vaikka Jehovan todistajat saavat sen myös suorittaa. Eli perheen piirissä tehdään myös ihan omia ratkaisuja; hylkäämisessä sama tilanne, ei ole pakko hylätä. "
Oletko oikeasti noin sokea? Ja odotan edelleen sitä pätkää kirjallisuudesta missä sallitaan pitää yhteyttä ex-todistajaan!!
[quote author="Vierailija" time="03.03.2013 klo 18:32"]
[/quote] Siis uskot mieluummin Kotimaa24- palstan jorma Hentilän kirjoittamaa blogia kuin jehovan todistajien kirjallisuutta. Hyvä meininki. Niin minäkin. :)
Osuva kirjoitus! Jos pitää paikkansa, niin perheen isä siis kieltänyt pojaltaan siviilipalveluksen, vaikka Jehovan todistajat saavat sen myös suorittaa. Eli perheen piirissä tehdään myös ihan omia ratkaisuja; hylkäämisessä sama tilanne, ei ole pakko hylätä.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2013 klo 16:50"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2013 klo 16:48"]
Poliisikin ottaa pois sen ajokortin jos oikein törkeästi ajelet -vai mitä? Kortin saa takasin kun oppii ajotavoille!
[/quote]
Tää oli hyvä :D
[/quote]
Niin, kannattaisi hankkia se ajokortti takaisin ettei tarvitsis itkeskellä!
"Onnellinen todistaja", onnea! Sinusta tulee vielä loistava Vartiotornin ja Herätkää- kirjoittaja. Sivukaupalla paskaa, jee!
Mä en ole koskaan ymmärtänyt Jehovan todistajien "Miksi luopiot itkette ja olette katkeria"-väitteitä. Mun mielestä on aika normaalia itkeä jos omat vanhemmat lähettää "Et ole enää meidän lapsemme"-kirjeen. Ja mitä homouteen tulee niin se on ihan sama jos Jehovan todistajat päättäisivät erottaa kaikki vihreäsilmäiset ihmiset. "Emme valitettavasti voi pitää sinua seurakunnassamme koska vihreäsilmäisyys on syntiä."
Miksi hankkia ajokortti takaisin jos sitä ei vaikka tarvitse. Autolla ajaminen vaan saastuttaa ja vie rahaa ja hermojakin, jos ajaa vanhalla romulla. Paras on että monet nälvii, kun ajokortti menetetään, vaikka itse samalla ajavat ylinopeutta, ajavat punaisia päin sekä eivät katsasta autoaan. Se ajokortin omaaminen ei tarkoita että omaa hyvät ajotaidot ;)
Nykyään nuoret todistajat pääsevät ihan liian helpolla: Jankkaavat yhtä lausetta nettissä päiväkaupalla ja merkkaavat kenttätunneiksi.
Jumala näkee onneksi kaiken!
Jehovan porukka on siitäkin ikävää, että he oikein provosoimalla hankkivat itselleen arvostelijoita (esim. mahdollisesti rikkomalla salassapitovelvollisuutta, jos ovat hoitoalalla; epäkunnioittavalla käytöksellä hautajaisissa ja haudoilla; pitämällä laitonta henkilötietorekisteriä; lasten fyysisellä kurittamisella; kieltäytymällä kunnioittamasta lippua; kieltäytymällä aseettomastakin maanpuolustuksesta jne.jne)
Tällä kaikella on vain yksi tavoite: Jeesus sanoin: "Minun seuraajiani tullaan vainoamaan".