Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

TV: Ikuisesti Jehovan todistaja [Oho! Myös toisenlaista materiaalia!?]

Vierailija
02.03.2013 |

Olipa yllätys, kun näin äsken mainoksen ensi viikon torstaina YLE FST5:ltä tulevasta dokumentista Ikuisesti Jehovan todistaja

Vaikutti siltä, että vihdoin ja viimein Jehovan todistajista on tehty juttu, jossa on otettu ääneen a) Jehovan todistaja itse  ja b) nuori nykysukupolvea edustava todistaja. Elämäniloa ja myönteisyyttä!

Sitähän se suurimmaksi osaksi myös Jehovan todistajien keskuudessa on, vaikka mediassa on tunnuttu nostettavan yleensä esille persoonallisuudeltaan ehkä niitä jäykempiä ja vanhanaikaisempia todistajia.

Olenkin miettinyt, että missä ovat ne suurinta osaa Jehovan todistajista edustavat iloiset, myönteiset ja nuorekkaat todistajat, ja nyt nähtävästi on haluttu vihdoin tehdä juttu myös siitä puolesta. Tosin, yllätys, yllätys, YLEn ruotsinkielisellä puolella :D

Kommentit (686)

Vierailija
201/686 |
03.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä jotain lippua pitäisikään kunnioittaa? Muut kyllä ymmärrän =)

Vierailija
202/686 |
03.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2013 klo 19:38"]

Miksi ihmeessä jotain lippua pitäisikään kunnioittaa? Muut kyllä ymmärrän =)

[/quote]

Minusta, jos ei kunnioita laillista yhteiskuntajärjestystä eikä sen symboleita, ei kannattaisi paljon verovaroin kustannettuja palveluitakaan käyttää. Moni "tienraivaaja" ei muuten tee palkkatyötä, hmmm...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/686 |
03.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ex-jt, erotettu.

Isäni kuului vanhimmistoon kun erottamiseni julkistettiin seurakunnassa, isä menetti tehtävänsä vaikka olin aikuinen ja asunut poissa lapsuudenkodistani jo vuosia.

Vanhempani pitävät yhteyttä minuun ja minä heihin, tätä ei katsota suopeasti.

Osa Jt-seurakunnan väestä tervehtii minua edelleen, suurin osa ei tervehdi ja kohdatessaan minut kääntävät katseensa pois.

Jt-väki uskoo kaiken sokeasti mitä lavalta kerrotaan, ei heillä ole omaa ajattelua (yleensä). Osa porukasta tekee toisin mitä opetetaan ja elävät kaksoiselämää. Vanhemmilleni yhteisö on tärkeä, heidän kaikki ystävänsä ovat todistajia.

Todistajat eivät voi myöntää itselleen saatika muille että heidät on petetty järjestön taholta vuodesta toiseen aina uudelleen ja uudelleen. Ovat lauma kilttejä lampaita.

Vierailija
204/686 |
03.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jonku rievun kunnioittaminen nyt on äärinmäisen naurettavaa. En kunnioita minäkään ja töitä olen tehnyt niin todistajan ollessa kuin luopiona ollessa. Veroni olen kantanut kuin monet muut töitä vieroksuvat, alkoholistit ja yms. Vaikka törkeää on käyttää varoja hyväkseen niin aika pieni määrä on työttömiä todistajia vertaa ihan tavan loisiin mitä suomi hyysää =)

Vierailija
205/686 |
03.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2013 klo 19:47"]

No jonku rievun kunnioittaminen nyt on äärinmäisen naurettavaa. En kunnioita minäkään ja töitä olen tehnyt niin todistajan ollessa kuin luopiona ollessa. Veroni olen kantanut kuin monet muut töitä vieroksuvat, alkoholistit ja yms. Vaikka törkeää on käyttää varoja hyväkseen niin aika pieni määrä on työttömiä todistajia vertaa ihan tavan loisiin mitä suomi hyysää =)

[/quote]

=) No mut, ei kun lapsia ja vaimoa hakkaamaan sitten! Tuskin tuo lipun kunnioittaminen on porukan suurin synti.

Vierailija
206/686 |
03.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain tarpeekseni lahkosta, kun menin eräässä siskojen viini-illassa paljastamaan pienessä hiprakassa että olen aviomieheni kanssa harrastanut anaali- ja suuseksiä. Eräs vanhimman vaimo tästä kanteli miehelleen ja meidät kutsuttiin oikeuskomitean eteen ja voitteko kuvitella siellä me istumme kolmen vanhimman edessä selittämässä makuuhuonepuuhiamme! Sen jälkeen en ole valtakunnansalille mennyt enkä mene.

Vierailija
207/686 |
03.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoni on erotettu Jehovan todistajien yhteisöstä ja tämän seurauksena lapsillamme ei ole isovanhempia. Isovanhemmat eivät halua pitää yhteyttä lapsenlapsiinsa ja kiristävät jatkuvasti meitä liittymään ko.uskontoon. Tästä on mielestäni kristityt arvot kaukana. Olen itsekin tutkinut ja saanut tietää että todella moni "sisar" on käynyt terapiassa. Tämä johtuu täysin tästä uskonnosta..

Vierailija
208/686 |
03.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2013 klo 18:25"]

[quote author="Vierailija" time="03.03.2013 klo 17:55"]

oon vanhimman vaimo. juonut yhden punaviinipullon. mies pitämässä jossain huistin nevadassa esitelmää. Ihan paskaahan tää touhu on. meidön seurakunta on täynnä juoruämmii. haluun nuoren rakastajan. 

[/quote] Mä voin tulla sinne. Yks hottis tienraivaaja oon. Hyvin varustettu palvelusta varten. SUURIN ihminen joka koskaan on elänyt. En oo ite ainakaan missään isompaa nähnyt, että voin tyydyttää kaikki sun (hengelliset) tarpeet... :)

[/quote] Tule! Onko nimikirjaimesi MS? Jos on saatat olla seurakunnastamme ja olen usein haaveillut sinusta. P tulee kotiin aika myöhään tänään. Voin tulla myös sinne..

Vierailija
209/686 |
03.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2013 klo 22:59"]Russelin hautakivi on sama, kuin vapaamuurari/illuminati tunnus. Hän ilmaisi hautakivellään, mikä mies hän todellisuudessa on ollut.
Russelin hautakivi, kuin vastaava illuminati symboli, on toinen osa heksagrammia, sen ylöspäin oleva kolmio. Heksagrammi on käytetty merkkii kabbalassa, se onkin tärkeimpiä symboleja okkultismissä. 
Vartiotorni-seura kertoo meille Golden Age -lehdessä 26.3.1924 sivulla 387 että "Mizpah" on yhtä kuin "Vartiotorni". Tämä sana esiintyy Raamatussa ainoastaan kerran. Ja "Mizpah" -sanan käyttö vapaamuurarien keskuudessa on mielenkiintoista. 

Ja...Tämä kirjailija on paikallistanut maailmasta toistaiseksi neljä vapaamuurareiden osastoa joiden nimenä on Mizpah ja kolme niistä sijaitsee C.T. Russellin alueella eli Pennsylvaniassa. Nämä ovat kaikki York Rite (Royal Arch Mason) -loosheja joihin Russell kuului.
Russellin painotalon alkuperäinen nimi oli Tower Company ja vasta myöhemmin siitä tuli Watch Tower.[/quote]

Mielenkintoista,

Vierailija
210/686 |
03.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
211/686 |
03.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2013 klo 20:01"]

oon vanhimman vaimo. juonut yhden punaviinipullon. mies pitämässä jossain huistin nevadassa esitelmää. Ihan paskaahan tää touhu on. meidön seurakunta on täynnä juoruämmii. haluun nuoren rakastajan. 

[/quote] Mä voin tulla sinne. Yks hottis tienraivaaja oon. Hyvin varustettu palvelusta varten. SUURIN ihminen joka koskaan on elänyt. En oo ite ainakaan missään isompaa nähnyt, että voin tyydyttää kaikki sun (hengelliset) tarpeet... :)

[/quote] Tule! Onko nimikirjaimesi MS? Jos on saatat olla seurakunnastamme ja olen usein haaveillut sinusta. P tulee kotiin aika myöhään tänään. Voin tulla myös sinne..

[/quote]

Ei kun SM, tiettty.

Vierailija
212/686 |
03.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2013 klo 15:12"]

[quote author="Vierailija" time="03.03.2013 klo 13:37"] joku sukulainen kirjoittelee nettiin ja sanoo mahdollisesti heillekin päin naamaa, että teillä on vääristelty raamattu jne.,

[/quote]

Nimetön käännöskomitea tarkisti NWT:n (Uusi Maailman Käännös) vuosina 1961 ja 1970. Erään lähteen mukaan, jolla oli yhteyksiä käännöskomiteaan, tämä komitea istui pöydän ympärillä jossa oli 20-30 erilaista käännöstä ja he etenivät jae jakeelta poimien sen, mikä sopi parhaiten heidän teologiaansa. Joskus he turvautuivat Johannes Greberin henkioppaan (meedio) antamaan käännökseen.

Kannattaa huomata, että Jehovan todistajien oppi kolminaisuuden kiistämisestä ja Johanneksen evankeliumin ensimmäisen jakeen kääntämisestä on juuri Greberiltä saatua "tukea". Greber käänsi koko Uuden Testamentin henkiopettajansa ohjeiden mukaan. Käännöksen eräs paljon puheenaihetta antanut kohta on Joh. 1:1, jonka Greber kääntää: "... ja Sana oli jumala" (engl. " .. the Word was a god").
[/quote]

UM käännöksestä voitaisiin myös käyttää nimitystä okkultistinen käännös, onhan siinä käytetty avainkohdissa yhtenä lähteenä Johannes Greberin (meedio) käännöstä.

Vierailija
213/686 |
03.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2013 klo 20:03"]

[/quote]

Ei kun SM, tiettty.

[/quote]No sitten en taida tuntea.. Oletko Pk-seudulta.. ? Sm kiinnostaisi... :) Ja sulla on hyvä Vartiotorni pöksyissäs? Sellaselle olis nyt tarvetta..

Vierailija
214/686 |
03.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2013 klo 19:55"]

Mä sain tarpeekseni lahkosta, kun menin eräässä siskojen viini-illassa paljastamaan pienessä hiprakassa että olen aviomieheni kanssa harrastanut anaali- ja suuseksiä. Eräs vanhimman vaimo tästä kanteli miehelleen ja meidät kutsuttiin oikeuskomitean eteen ja voitteko kuvitella siellä me istumme kolmen vanhimman edessä selittämässä makuuhuonepuuhiamme! Sen jälkeen en ole valtakunnansalille mennyt enkä mene.

[/quote]

Miten muuten koskaan olit mennytkään noiden huijareiden lahkoon?

Jokainen selväjärkinen tietää, että Raamatun Jumala (Isä, Poika ja Pyhä Henki) on ainoa oikea Jumala ja että Raamattu on totta niinkuin se on kirjoitettu. 

Kuinka joku voi kuulua huijareihin jehoviin, muslimeihin, hinduihin, mormooneihin jne?

Miksi uskoa saatanan valheisiin?

Vierailija
215/686 |
03.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa kasvatetaan lapsista asti tuohon mukaan todistaja vanhempien toimesta. Osa joutuu mukaan heikossa ja hankalassa elämäntilanteessa! 

Jehovan todistajat kyllä uskoo raamatun jumalaan. Vaikka itse en usko enää jumalaan niin minusta kuulostaa kolmiyhteinen jumala aika kaukaa haetulta jo oudolta asialta sekin!!

Vierailija
216/686 |
03.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2013 klo 20:30"]

[quote author="Vierailija" time="03.03.2013 klo 19:55"]

[/quote]

Miten muuten koskaan olit mennytkään noiden huijareiden lahkoon?

Jokainen selväjärkinen tietää, että Raamatun Jumala (Isä, Poika ja Pyhä Henki) on ainoa oikea Jumala ja että Raamattu on totta niinkuin se on kirjoitettu. 

Kuinka joku voi kuulua huijareihin jehoviin, muslimeihin, hinduihin, mormooneihin jne?

Miksi uskoa saatanan valheisiin?

[/quote] Mun perhe on siellä. Vanhemmat ja sisarukset. Mut on kasvatettu siihen. Ei ollut vaihtoehtoja. Näin kyllä jo tosi aikasin sen kaksinaamasuuden. Faija oli seurakunnan vanhin (tai on edelleenkin) ja on ihan rapajuoppo. Hakkas meitä. Silti seurakunnassa tosi arvostettu. Kaikki palvo sitä ja palvovat vissiin edelleen. En tiedä. Ei olla tekemisissä.

Vierailija
217/686 |
03.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2013 klo 20:09"]

[quote author="Vierailija" time="03.03.2013 klo 20:03"]

[/quote]

Ei kun SM, tiettty.

[/quote]No sitten en taida tuntea.. Oletko Pk-seudulta.. ? Sm kiinnostaisi... :) Ja sulla on hyvä Vartiotorni pöksyissäs? Sellaselle olis nyt tarvetta..

[/quote] Huhuu.. mihin hävisit komistus... tuu paimennuskäynile pliis!

Vierailija
218/686 |
03.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2013 klo 18:38"]

Eräässä paneelikeskustelussa Jehovan todistaja, perheenisä, sanoi, että jos lapsi rikkoo seurakuntaa vastaan, esimerkiksi käy ilmi, että poika on homo, hän ei enää voi kuulua seurakuntaan. Jos hän on 16-vuotias, hän ei enää voi asua perheessä - kaiketi siis laitetaan erikseen asumaan. Ja jos hän on täyttänyt 18 vuotta, hän ei voi kuulua perheeseen, eikä häneen pidetä mitään yhteyttä

Todellakin! Osui ja upposi!

[/quote]

Jos tuossa perheessä toimittaisiin noin, niin ei tarkoita, että niin myös kaikissa muissa, ei todellakaan

Vierailija
219/686 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 10:59"]

Tiedätkö miten erotetut otetaan takaisin? Heidän pitää tehdä asiasta kirjallinen anomus vanhimmille. Kukaan muu ei saa puhua heille kuin ne vanhimmat jotka muodostavat hänen oikeuskomiteansa. Vähintään vuoden koeaika jolloin käyvät valtakunnansalissa kenenkään puhumatta heille. Sinä aikana pidetään monta oikeuskomitean kuulustelua. Kyllähän sitä voi tietysti kontaktiksi kutsua ja  väittää ettei se ole karttamista. Meidän seurakunnassamme vanhimmat nuhtelivat erästä sisarta joka meni puhumaan erotetulle joka tuli kokoukseen.

[/quote]

Ilmiselvä ihmisarvon loukkaus eikä Raamatun mukaista lainkaan, väittäköön lahko mitä tahansa. Olen mielessäni yhdistänyt tämän käyttäytymismallin entisen Neuvostoliiton tai Pohjois-Korean tyyliin. Jotain niin samaa on molemmissa. Ahdistavaa, luonnotonta, kiristystä.

Vierailija
220/686 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 10:59"]

Tiedätkö miten erotetut otetaan takaisin? Heidän pitää tehdä asiasta kirjallinen anomus vanhimmille. Kukaan muu ei saa puhua heille kuin ne vanhimmat jotka muodostavat hänen oikeuskomiteansa. Vähintään vuoden koeaika jolloin käyvät valtakunnansalissa kenenkään puhumatta heille. Sinä aikana pidetään monta oikeuskomitean kuulustelua. Kyllähän sitä voi tietysti kontaktiksi kutsua ja  väittää ettei se ole karttamista. Meidän seurakunnassamme vanhimmat nuhtelivat erästä sisarta joka meni puhumaan erotetulle joka tuli kokoukseen.

[/quote]

oho, enpä teinnyt tuota.

ei ole tullut tutkiessa kysyttyä, eikä muutenkaan sitten puheeksi.

Kuulostaa todella rankalta, liia kovalta.

Mihin tuo perustuu ?? onko raamatussa tuollaisia ohjeita, itse on ole havainnut kylläkään...

onko siis perusteita ???

kysynpäs asiaa, kun seuraavan kerran tutkiskellaan.

Ketju on lukittu.