Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toinen ihminen nostaa minun narsistiset piirteeni esiin.

Vierailija
06.03.2019 |

Onko se edes mahdollista, että jonkun ihmisen seurassa minusta kuoriutuu narsistisempi ihminen kuin mitä muuten olen? Kun siltä minusta tuntuu, että mietin jatkuvasti, että miten minä taas käyttäydyn näin narsistisesti tämän ihmisen seurassa. Miten se on mahdollista? Miksi niin tapahtuu?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen se ihminen on verrattuna itseesi?

Vierailija
2/23 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki. Olisiko kaksi vaihtoehtoa. Joko sinussa herää kilpailuvietti, tai toinen on niin selkeä uhri, että tajuat ”tilaisuutesi koittaneen”.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen peilaa toisen ihmisen käytöstä ja muovaa omaa käytöstään sen mukaan mitä peilissä näkee.

Vierailija
4/23 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on minuun verrattuna harvasanaisempi, hillitympi, ahdistuneempi, upeakroppaisempi, nuorempi, tekevämpi, lapsellisempi, kiukuttelevampi, yksinäisempi, taiteellisempi, luovempi, kaikkiruokaisempi.

Vierailija
5/23 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki. Olisiko kaksi vaihtoehtoa. Joko sinussa herää kilpailuvietti, tai toinen on niin selkeä uhri, että tajuat ”tilaisuutesi koittaneen”.

Tai vaikka molempia. Olen jossain määrin kilpailuhenkinen, vaikkakaan en mitenkään äärimmäisen. Ja toinen on todella vahvasti uhri. Ja vaikka hän uhriutuu, niin olen kyllä tiedostanut, että se ei anna oikeutta käyttää toista hyväksi tai lytätä tms. Enkä halua niin tehdä. Mutta jotain muuta ehkä kuitenkin tapahtuu, jotain mitä en tiedosta niin selvästi.

Ap

Vierailija
6/23 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se kateus. Sinulla on jotain käsittelemättömiä juttuja itselläsi.

Älä turhaan tuhoa (tai yritä tuhota) sitä toista ihmistä, hae mieluimmin apua.

Vierailija
7/23 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai vaikka molempia. Olen jossain määrin kilpailuhenkinen, vaikkakaan en mitenkään äärimmäisen. Ja toinen on todella vahvasti uhri. Ja vaikka hän uhriutuu, niin olen kyllä tiedostanut, että se ei anna oikeutta käyttää toista hyväksi tai lytätä tms. Enkä halua niin tehdä. Mutta jotain muuta ehkä kuitenkin tapahtuu, jotain mitä en tiedosta niin selvästi.

Ap

Jätä hänet rauhaan. Kiusaat sairasta ja kärsivää ihmistä. Olet sadistinen narsisti.

Kuvottavaa!

Vierailija
8/23 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen peilaa toisen ihmisen käytöstä ja muovaa omaa käytöstään sen mukaan mitä peilissä näkee.

Mitä tämä tarkoittaa? Joskus tuntuu, että vaikka kuinka haluaisin ja yritän olla kiltti hänelle, niin hän ei osaa olla siinä osassa, missä häntä kohdellaan hyvin. Hän ikään kuin vaatii minulta, että olen häntä kohtaan kontrolloiva, pomottava, alistava, ym.

Ap

Vierailija
9/23 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelaako toinen jotain peliä, ja sinä menet peliin mukaan?

Narsistisen ihmisen kanssa pitää koko ajan olla tietoinen omista tunteistaan, tarpeistaan, haluistaan ja ajatuksistaan. Pitää keskittyä,siihen, mitä MiNÄ haluan. Ja puhua tämä suoraan. Ei saa mennä toisen peleihin mukaan.

Vierailija
10/23 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsistisen ihmisen kanssa pitää koko ajan olla tietoinen omista tunteistaan, tarpeistaan, haluistaan ja ajatuksistaan. Pitää keskittyä,siihen, mitä MiNÄ haluan. Ja puhua tämä suoraan. Ei saa mennä toisen peleihin mukaan.

Mitä? Tuohan vasta narsistista onkin!

Vierailija
11/23 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

😂

Ei saatana!

Minäminäminäminä!

Vierailija
12/23 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kokemus minulla. Olin eronnut pitkästä parisuhteesta ja sekaisin kuin seinäkello, ja yksi alistuva henkilö iski silmänsä minuun. Olin kai itsekin kuuntelijan tarpeessa, ja itkin exän perään ja tämä alistuva kuvitteli minun rakastuvan häneen ajan kanssa. Hän hoki odottaneensa minunlaista naista koko ikänsä ja kun lopulta aloin toipua erosta niin tajusin, että tämä alistuva henkilö oli alkanut tekemään kaiken jonka pystyi, samalla tavalla kuin minä. Oli helppo huomata että vaikka tein mitä, niin sain kaiken anteeksi ja jotenkin aloin myös käyttäytyä narsistisesti häntä kohtaan, vaikken koskaan milloinkaan ole käyttäytynyt niin ikävästi ketään muuta kohtaan.

Vierailija
13/23 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkeästi ap on ihastunut uhriinsa. Kannattasi ehkä tehdä asian eteen jotain. Pyydä drinkille tms. 

Vierailija
14/23 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama kokemus minulla. Olin eronnut pitkästä parisuhteesta ja sekaisin kuin seinäkello, ja yksi alistuva henkilö iski silmänsä minuun. Olin kai itsekin kuuntelijan tarpeessa, ja itkin exän perään ja tämä alistuva kuvitteli minun rakastuvan häneen ajan kanssa. Hän hoki odottaneensa minunlaista naista koko ikänsä ja kun lopulta aloin toipua erosta niin tajusin, että tämä alistuva henkilö oli alkanut tekemään kaiken jonka pystyi, samalla tavalla kuin minä. Oli helppo huomata että vaikka tein mitä, niin sain kaiken anteeksi ja jotenkin aloin myös käyttäytyä narsistisesti häntä kohtaan, vaikken koskaan milloinkaan ole käyttäytynyt niin ikävästi ketään muuta kohtaan.

Minulla samat. Hän on anteeksiantavaisin ihminen, jonka olen ikinä tavannut. Enkä ole ihan nuori enää. Hän myös sanoo, että kohtelen häntä paremmin kuin kukaan muu hänen elämässään. Vaikka itse olen sitä mieltä, että kohtelen häntä ikävästi ihan liian usein.

Ap

Vierailija
15/23 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

lol

Vierailija
16/23 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂

Ei saatana!

Minäminäminäminä!

Nimenomaan näin. Jotta pelaa sitä omaa peliään, jotta toinen ei pysty manipuloimaan, jotta toinen ei pääse ihon alle. Kun tekee mitä itse tahtoo, ei vahingossa mene vastapuolen draamaan mukaan.

Minä tulkitsen ap:n tapauksen niin, että siiinä on peli käynnissä. Ja siihen ei saa mennä mukaan. Eli pitää pysyä etäällä siitä, mihin toinen yrittää peliä viedä, ja se tapahtuu vain keskittymällä siihen mitä itse tahtoo, ei siihen mitä toinen tahtoo.

Ap:n pitää vain muistaa tahtoa, ettei itse ohjaile tai manipuloi, ei tahdo kontrolloida, vaan tahtoo antaa toiselle täyden vapauden.

Vierailija
17/23 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on se kateus. Sinulla on jotain käsittelemättömiä juttuja itselläsi.

Älä turhaan tuhoa (tai yritä tuhota) sitä toista ihmistä, hae mieluimmin apua.

Vähän kaukaa haetulta tuntuu tuo, että olisin kateellinen. Mutta jos jostain, niin nuoruudesta, hän on nuorempi kuin minä.

Joka tapauksessa en tietenkään ole tuhoamassa toista ihmistä. Mistä tuollainen ajatus edes tuli. En ole narsististen piirteiden esiin nousemisesta mitenkään ylpeä enkä iloinen. Vaan päin vastoin haluan ymmärtää miksi ne ilmenevät tässä yhdessä ihmissuhteessa, kun eivät kuitenkaan muuten ole mikään ongelma. Enkä halua niistä ongelmaa tässäkään.

Ap

Vierailija
18/23 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jätä hänet rauhaan. Kiusaat sairasta ja kärsivää ihmistä. Olet sadistinen narsisti.

Kuvottavaa!

Mistä mahdoit tulla noihin päätelmiisi? Minähän jätän hänet rauhaan, hän ei ole sairas eikä kärsivä, minä en ole sadistinen enkä narsisti ja kuvottavia ei ole meistä kumpikaan.

Ap

Vierailija
19/23 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on täysiverinen narsisti, joka on kaikessa uhri. Kaikki vika on muissa, iänkaikkisesti amen.

Vierailija
20/23 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minustakin on alkanut tuntumaan, että olen mukana jossain pelissä. Ja olen jo alkanutkin siihen, että kerron ihan suoraan miltä minusta tuntuu, mikä tuntuu pahalta, mikä epäreilulta, jne. Silti olen edelleen selvästi ollut tahtomattani pelissä sisällä. Ja nyt viimeisimmäksi olen huomannut, että minulta on puuttunut jämäkkyyttä. Nyt olenkin etsinyt itsestäni sitä ja ottanut samalla etäisyyttä.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän