Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etsitään legorakentajaa

Vierailija
02.03.2013 |

Heippa kaikille!
Etsitään lego rakentajaa suunnalta Kirkkonummi, Espoo, Siuntio. Ikä noin 8-10 v. Jos teidän poika on aivan hullaantunut legoihin eikä ystäväpiirissä ole samanmielistä mutta toivoisitte kuitenkin sellaista niin ottakaa yhteyttä. Meidän poika on 9 vuotias ja 2 luokalla. Legoista rakentaa mitä tahansa ja koko ajan.
Lapsellekaveri sivulta saattaa löytyä kavereita pienille mutta ei tämänkokoisille ja lego harrastaja sivuilla ei ole treffi sivustoja eikä muitakaan harrastaja tapaamisia.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/39 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Poiketkaa ihmeessä kun olette täälläpäin liikkeellä. Legoja on kertynyt hyvin paljon joten meillä on varmastikin paljon näkemisen arvoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
03.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
4/39 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
5/39 |
03.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti kaveri löytyy :)

Vierailija
6/39 |
03.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi harmi kun asutaan kaukana. Meillä nimittäin sama ongelma 9v pojan kanssa. Rakentelee tekniikkalegoista vaikka mitä. Tasauspyörästöt, vaihdelaatikot ym. vastaava on jokapäiväistä sanastoa jutuissa ja tekniikkalegot kaikista parasta mitä poika tietää. Rakentelee kyllä tavallisilla pikkulegoillakin välillä ja legojunilla.

Valitettavasti meilläkään ei ole löytynyt samanmielistä kaveria. Aikaisemmin serkkupojan kanssa puhuivat ja rakentelivatkin tekniikkajuttuja mutta nyt serkkupojalle iski murrosikä ja legot jäi...

Toivottavasti löytyy kaveria.

Vierailija
7/39 |
03.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kaukana asutte? Asutteko kuitenkin pääkaupunkiseudulla?

Vierailija
8/39 |
03.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti asutaan Pohjanmaalla asti.  Toivottavasti löytyy muitakin legorakentelijoita. Meilläkin on koetettu etsiä tuttavapiiristä ja koulukavereista ym. legofaneja mutta ei ole löytynyt yhtä innokkaita rakentajia mistään (paitsi serkuista mutta kun nämä lopettivat tekniikkalgoilla rakentamisen tuossa 14-15 v iässä eli ei sieltäkään löydy enää rakentelukavereita).

Mistä muuten hankitte legoja ? Viimeaikoina olemme ostelleet netistä yksittäin legoja myyvistä yrityksistä (viimeiset lähteykset on tulleet Saksasta ja Hollannista). Kätevää kun voi tilata esim tasauspyörästöjä, isoja legomoottoreita, kauko-ohjaimia, isoja tekniikkalegorenkaita ym aina sen verran kun tarvii. Ja hinnatkin on kohtuullisia.

- 5

Vierailija
9/39 |
03.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan harmin paikka! Onpas hankala välimatka. Se on kyllä totta että näitä oikeita lego faneja on harvakseltaan. Suomesta harvemmin saa mitään erikoista hankittua joten kyllä se on ulkomailta hankittava. Esim. Berliinistä löytyy kolmekerroksisia legokauppoja jossa pariin otteeseen ollaan käyty ja sieltä sai mitä vaan erikoista kamaa. Osa legoista olivat laareissa niinkuin candykingin karkit täällä meillä ja hinnat olivat edullisia. Laareista löytyi meille harvinaisia asioita mikä oli aika tyrmäävää ja seinät olivat aivan täynnä näitä laareja. Nyt ei olla pitkään aikaan käyty missään joten netistä ollaan tilattu lego.dk ja lego.com sekä ebay.uk:sta pääsääntöisesti. Jos joskus tulette hei käymään pääkaupunkiseudulla niin ota sähköpostiin yhteyttä ja tulkaa poikkeamaan meillä!

Vierailija
10/39 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
11/39 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

> SciFest 2013 Joensuussa 10.-13.4.2013.

tuollainenkin voisi kiinnostaa tekniikkalegoista kiinnostunutta.

onko joku ollut sciFestissä?

Vierailija
12/39 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 00:33"]

[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 21:41"]

6 kommentoi yhdyssanoja ym. kirjoitusvirheitä.

Minulla on lievä lukihäiriö ja siksi yhdyssanat on minulle vaikeita ja esim. pilkkujen käyttöä en juurikaan osaa.  Toisaalta olen kyllä insinööri koulutukseltani ja olen kirjoittanut paljon erilaisia dokumentteja sekä suomeksi että englanniksi. Onneksi tekstinkäsittelyissä on oikoluku ja yleensä insinööreille on sisältö tärkeämpää kuin oikeinkirjoitus...

[/quote]

Ymmärrän toki, että lukihäiriön omaavalla henkilöllä on vaikeuksia kirjoittaa oikeinkirjoitusääntöjen mukaan. En tiedä kuinka monella suomalaisella on dysleksia, mutta uskon että moni kirjoittaa huonosti silkasta laiskuudesta (ei ole ollut halua opiskella tarpeeksi äidinkieltä tai on yhdentekevää millaista tekstiä näppäimistöltä ruudulle tuottaa), eikä minkään erityisvaikeuden takia.

Olisi mielenkiintoista tietää millaiseen koulutukseen erityisen huonosti kirjoittavat ovat päässeet/päätyneet. Omassa tiedekunnassani ei nimittäin ikimaailmassa menisi läpi yksikään essee saatika tenttipaperi, jossa teksti olisi aloituksen kaltaista. Opiskelen luonnontieteellistä alaa.

[/quote]

Öö, en ole se jonka tekstiä kommentoit mutta itse en oikolue av kirjoituksia. Vähän eri tasoa täällä av:lla kirjoittelut kuin jossain yliopistossa, ihan jo sisältönsäkkin puolesta, ja ulkoasunkin :)

Vierailija
13/39 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia puolustuksesta! Kaikki ollaan erillaisia ja se meille suotakoot. Jotkut voivat livenä olla hyvin hiljaisia ja nettielämässä hyvin aktiivisia kirjoittaen paljon ja koko ajan. Minä olen elävämpi livenä ja nettielämä on passiivista.

Vierailija
14/39 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

SciFest 2013 Joensuussa 10.-13.4.2013.

Todella hienoa että tällaisia järjestetään ja ettei niitä järjestetä vain tietyillä paikkakunnilla. Kivoja tällaiset vinkit!

Vierailija
15/39 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

> Onko lapsellasi assburger syndrooma?

Nro 12 tässä. Ei, lapsellani ei ole todettu syndroomia. Ainakaan vielä. Jos asuttaisiin Amerikassa, niin varmaan meillä jokin diagnoosi olisi. Ainakin legorismus palikus rakentamus syndroma. :)

terveisin,

Oliviini

Vierailija
16/39 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 14:19"]

Onko lapsellasi assburger syndrooma?

[/quote]

tällaisesta syndroomasta en ole kuullutkaan :D

Vierailija
17/39 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille! ap täällä
Videoiden lähettäminen olisi aika näppärää. Poika onkin puhelimen kameralla niitä ottanut ja niitä sitten tyyriinä näytetään meille aikuisille jotka nyt ei niin paljon niistä tajuta. Joten jos niitä vois lähettää samanmieliselle se vois olla todella palkitsevaa. Pitäisikö startata oma lego-video-rinki? Luulis että tällaisia löytyis jo pilvinpimein. Vai youtubessako kaikki ovat?

Vierailija
18/39 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2013 klo 10:56"]Heippa kaikille! Etsitään lego rakentajaa suunnalta Kirkkonummi, Espoo, Siuntio. Ikä noin 8-10 v. Jos teidän poika on aivan hullaantunut legoihin eikä ystäväpiirissä ole samanmielistä mutta toivoisitte kuitenkin sellaista niin ottakaa yhteyttä. Meidän poika on 9 vuotias ja 2 luokalla. Legoista rakentaa mitä tahansa ja koko ajan. Lapsellekaveri sivulta saattaa löytyä kavereita pienille mutta ei tämänkokoisille ja lego harrastaja sivuilla ei ole treffi sivustoja eikä muitakaan harrastaja tapaamisia. [/quote]

Anteeksi, mutta pakko mainita.. Ihan hirveitä yhdyssanavirheitä tuossa tekstissäsi, Kati. Käytännössä kaikki yhdyssanat kirjoitettu erikseen. Miten sinä noin huonosti kirjoitat? En kysy tätä pahalla, mietin vain miten Suomen koulujärjestelmästä voi "valmistua" tuollaisia kirjoittajia. Et siis pelkästään sinä vaan myös ne monet muut jotka täällä kirjoittavat lähes kaikki yhdyssanat erikseen. En vaan tajua sitä. Olen 23- vuotias ja olen varma, ettei minua olisi päästetty yläastetta pidemmälle jos noin huonosti olisin kirjoittanut.

Saako kysyä, onko sinulla millainen koulutus?

Vierailija
19/39 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!
Merkonomi. Syy miksi ihmiset kirjoittavat huonosti on "teksti viestien" takia. Sanat pitää olla selkeesti sanottuna muuten voi tulla aikamoista sörsseliä. Sitten kun nopeasti kirjoittaa ilman että oikolukee niin se on tän näköistä. Itse aina kun luen huonosti kirjoitettuja niin ajattelen että joku kiireessään vaan kommentoi. Ärsyttävää toki ymmärrän mutta se nyt on yks tyyli muitten joukossa.

Vierailija
20/39 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 kommentoi yhdyssanoja ym. kirjoitusvirheitä.

Minulla on lievä lukihäiriö ja siksi yhdyssanat on minulle vaikeita ja esim. pilkkujen käyttöä en juurikaan osaa.  Toisaalta olen kyllä insinööri koulutukseltani ja olen kirjoittanut paljon erilaisia dokumentteja sekä suomeksi että englanniksi. Onneksi tekstinkäsittelyissä on oikoluku ja yleensä insinööreille on sisältö tärkeämpää kuin oikeinkirjoitus...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi