Game Of Thrones kausi 8 OFFICIAL
Joko näitte uuden trailerin 8 kaudesta? Mitä ajatuksia trailerista? Toivoisin keskustelua täällä uudesta kaudesta ja kertokaa teidän teorioita mitä voisi tapahtua viimeisellä kaudella!
Kommentit (3140)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Brienne ja Jaime! Brienne ja Jaime! Brienneee ja Jaimeeee! Night King tai vaikka joku lohikäärmeistä, voitteko syödä Tormundin, että se olisi hetken hiljaa?
Ser Brienne of Tarth, Knight of the Seven Kingdoms!
Sansa ja Theon!
No niin, nyt voisin yrittää olla ihan normaali sarjan seuraaja ja sanoa muutakin😁
-Jaksohan oli vain odotusta, nappuloiden siirtelyä laudalla. Lisää jälleennäkemisiä.
-Danyn ja Sansan keskustelua oli ihan kiinnostava seurata ja hetken jo ajattelin, että hypätköön äijät jorpakkoon, meillä voisi olla kaksi kuningatarta, jotka jakavat valtakunnat! Ehkä ei, sillä Danyn esittäminen vähän huonossa valossa jatkuu.
-Aryan touhut eivät jaksaneet oikein kiinnostaa jostain syystä. Kuulipa nyt totuuden Gendrystä ja päätyivät petiin tahattomasti huvittavalla "revin vaatteet yltäsi"-kohtauksella. Ei olisi vahingoittanut Aryan hahmoa, että hän olisi tässä osoittanut vähän epävarmuutta uudella elämänalueella, kun muuten on sellainen supersotilas ja itse siitä liiankin tietoinen.
-Dany kiukuttelee Tyrionille, kun Cersei pettää vastoin tervettä järkeä kaikki. Jorah puhui onneksi järkeä.
-Bran: "Things we do for love"👍
-Jaime on nyt lempihahmoni. Hän on kestänyt tämän sarjan mankelin hyvin ja pysyy tuoreesti kiinnostavana ja liikuttavana hahmona, jonka tien haluan aidosti nähdä loppuun asti. Kuolleita isompi uhka koko hahmokavalkadille on muuttuminen muovisiksi karikatyyreiksi itsestään. Cersei on toinen, joka on jollain lailla välttänyt tämän.
-Ja Jon päätti sitten kertoa Danylle totuuden juuri ennen taistelua, aika huono ajankohdan valinta kyllä, mutta nyt on kaikki kortit oikeasti pöydällä ja rytistely voi tosissaan alkaa.
-Grey worm ja Missandei? VÄLITTÄÄKÖ heistä kukaan? Kysyn vilpittömästi? Onko yhtäkään katsojaa, joita heidän hento rakkaustarinansa liikuttaa yhtään?
-Samia kävi sääli. Kovaa oli vähättely, eikä Jon puolustanut mitenkään.
-Hyvä odottelujakso kuitenkin. Menneitä ei unohdeta tässä sarjassa ja se on kyllä sarjan parhaita puolia, vaikka niiden huomioimiseen meneekin pari jaksoa lähes täysin.
Nyt lukemaan muiden ajatukset taas!
Sulla oli hyviä ja mielenkiintoisia pointteja niin vastailen niihin ihan näin lainauksen kautta :) Saadaan ehkä hyvää keskustelua vireille.
-Nappuloiden siirtelyä nimenomaan.. Sitähän Bran tekee, pelaa shakkia. Jäinpä vaan miettimään että onkohan Bran sitten oikeasti niin kaikkinäkevä ja -tietävä kuin antaa ymmärtää vai onko virheen mahdollisuus olemassa.
-Hieno keskustelu näillä kahdella. Mielestäni Dany esitettiin siinä kohtauksessa ainakin todella hyvässä valossa ja enemmän Sansa oli siinä se tökerö ja "ahne".
-Olen shipannut Aryaa ja Gendryä vuosia joten itselle tämä oli iloinen yllätys! Aryan ilme aktin jälkeen tosin oli sellainen että on tainnut Gendry periä isänsä rakastajan taidot. Tuskin nuo molemmat henkiin jäävät mutta kuitenkin, en voi olla muistelematta Robertin sanoja ihka ensimmäisessä jaksossa. "I have a son, you have a daughter. Let's join our houses"
-Tyrion on ollut Cersein suhteen yksinomaan typerä ja sinisilmäinen, kuten itsekin sanoi niin teki virheen ja luuli olevansa nokkelampi kuin onkaan. Toivottavasti se on vihdoin ohi ja Tyrionin hahmo voi nousta taas loistoonsa älykkäänä miehenä joka ratkaisee tilanteen kuin tilanteen.
-Ihana että Branissakin näkyi vähän enemmän tunnetta tällä viikolla. Keskustelu Jaimen kanssa jumalmetsässä oli todella hieno ja tärkeä.
-Jaimen hahmo ja näyttelijä Nikolaj loistavat. Huikeaa työtä. Omasta mielestä Cersei taas nimenomaan on aika muovinen ja kliininen, raivo ei tunnu enää aidolta ja panokset ovat huvenneet.
-Missandein ja Grey wormin suhde on tosiaan turha, Missandei hahmonakin oli turha jo viime kaudella. Danylla on uusia, parempia neuvonantajia ja liittolaisia.
-Samin on toden totta parempi olla siellä kryptissa. Hänellä on ainoana noista kolmesta perhe josta pitää huolehtia eikä hän varmaan siinä taistelussa oikeasti pärjäisi vaikka suuria urotekoja onkin takana. Taistelussa vihollisia vaan tulee päälle kerralla useampia.
Kiitos vastauksista!
Niin, tietääkö Bran jo lopputuloksen ja jos ei kokonaan, niin kenen osalta? Heitto Jaimelle oli aika tyly kyllä, miksi J olettaa jotain jälkipyykkiä vielä olevan?
Olen samaa mieltä kanssasi, Sansa oli tökerömpi ja jankuttaa asioita, joilla ei ole väliä ennen kuin kuolleet on lyöty. Mutta koska tunnen luissani, että mun pitäisi nyt olla käsikirjoittajien mielestä Sansan puolella, niin haistan Danyn hahmon alas lyömistä kaikkialla. Danyn irrottaminen S:n kädestä oli ylidramatisoitu, aivan kuin hän olisi se hankala tyyppi. Sama Jonin kanssa. Tuo kikkarapäinen Mary Sue kertoi ryhdikkäästi totuuden. Dany reagoi odotetulla tavalla, valtaistuin on valtava asia hänen elämässään ja nyt se jysähti äkkiarvaamatta hänen ja hänen rakkautensa väliin.
Aryan ilme oli kyllä...no se olisi viimeistään sitä kaivattua realismia. Ilotulitukset ei ehkä räjähdelleetkään sitten ekakerralla.
Tyrion on toisaalta nykytilanteessa kuin kala kuivalla maalla. Kaikki tulevat toimeen tai heidän on tultava toimeen selviytyäkseen. Eli kaikki juonittelu ja valtionpäämiestaidot ovat nyt turhia/tauolla, edessä vain suoraviivaista tappelua yhteistä vihollista vastaan. Tyrionin taidot tulevat todella tarpeeseen sitten kun iso tappelu on tapeltu ja aletaan selvittää varsinaista vyyhtiä eloonjääneiden kesken. Jos siis Tyrion itse jää eloon. Cersei oli moka, mutta hän toimi täysin älyttömästi, jatkossa Tyrion ei tätä varmaan unohda.
Oikeasti inhoan Samia, mutta sille oltiin vähän ilkeitä!😂
Siis kuka on Mary Sue?
Tarkoitti ehkä Jon Snowta mutta en tiedä millä perusteella. Mahtaako olla ihan selvillä mitä Mary Sue tarkoittaa.
Tarkoitin ja olen selvillä.
Valon herraa ei ole sarjassa selitetty vielä juuri ollenkaan, joten eiköhän se ponkaise esille jossain vaiheessa, mahdollisimman yllättävällä tavalla ja hetkellä.
Tulee ja tappaa kaikki ja jää yksin valtaistuimelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen miten GoT:n tasoisessa sarjassa voidaan tehdä tuollaisia virheitä kuten Euron ja Grey Worm+Missandei? Eikö siellä ole iso esikatseluporukka ja tuotannon jehut, joilla hyväksytetään toimiiko tietyt hahmot ja juonikaaret? Miten nuo hahmot on voitu päästää muuten niin laadukkaaseen sarjaan mukaan? Sarjaan, jossa jokainen minuutti maksaa maltaita. Miksi sinne on otettu tuollaisia turhuuksia täytteeksi?
Olen jostakin lukenut että Missandei olisi kirjoissa ollut hauska ja mielenkiintoinen hahmo. Varmaan turha toivoa että tv-sarjan hahmona häneltä nähdään muuta kuin pökkelömäistä patsastelua loppuun asti. En kyllä ymmärrä, mihin tuollaista hahmoa tarvitaan.
Mun oma veikkaus siitä, että tällaiset jokseenkin laimeat hahmot on nostettu näinkin tärkeiksi, liittyy myös nykyhetken poliittiseen ilmapiiriin. The Guardianissa oli ihan artikkelikin siitä, että fantasia (myös GoT) koetaan jotenkin är aa äs ii äs tee ii -sina (sori sanahirviö, pelkään että olis jäänyt julkaisematta muuten :D). Ottamalla muutama tummempi hahmo muka-tärkeiksi on sitten voitu hyssytellä tämä aihe niin ettei kukaan vedä käpyä kärsäänsä.
Sinänsä ohis mutta musta on ihan normaalia, että esim. Game of Thrones -tyylinen fantasia joka pohjautuu Euroopan historiaan, perustuu myös enimmäkseen vaaleaihoisiin hahmoihin.
Mä huomasin, että joku jo vastasi tähän, mutta pakko tarttua tähän: POHJAUTUU EUROOPAN HISTORIAAN?!
Mistä sä tollasta olet keksinyt?! Anna mun kaikki kestää.
GoT:ssa on kaiken näköstä porukkaa, onhan siellä eri paikkoja. Winterfell on toki aika maidokasta väkeä täynnä, mutta ei M tai Grey Worn sieltä olekaan kotoisin.
Kuvitteleeko joku tosiaan että samalla kun muut ovat vanhentuneet, Arya on jäänyt lapsesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen miten GoT:n tasoisessa sarjassa voidaan tehdä tuollaisia virheitä kuten Euron ja Grey Worm+Missandei? Eikö siellä ole iso esikatseluporukka ja tuotannon jehut, joilla hyväksytetään toimiiko tietyt hahmot ja juonikaaret? Miten nuo hahmot on voitu päästää muuten niin laadukkaaseen sarjaan mukaan? Sarjaan, jossa jokainen minuutti maksaa maltaita. Miksi sinne on otettu tuollaisia turhuuksia täytteeksi?
Olen jostakin lukenut että Missandei olisi kirjoissa ollut hauska ja mielenkiintoinen hahmo. Varmaan turha toivoa että tv-sarjan hahmona häneltä nähdään muuta kuin pökkelömäistä patsastelua loppuun asti. En kyllä ymmärrä, mihin tuollaista hahmoa tarvitaan.
Mun oma veikkaus siitä, että tällaiset jokseenkin laimeat hahmot on nostettu näinkin tärkeiksi, liittyy myös nykyhetken poliittiseen ilmapiiriin. The Guardianissa oli ihan artikkelikin siitä, että fantasia (myös GoT) koetaan jotenkin är aa äs ii äs tee ii -sina (sori sanahirviö, pelkään että olis jäänyt julkaisematta muuten :D). Ottamalla muutama tummempi hahmo muka-tärkeiksi on sitten voitu hyssytellä tämä aihe niin ettei kukaan vedä käpyä kärsäänsä.
Sinänsä ohis mutta musta on ihan normaalia, että esim. Game of Thrones -tyylinen fantasia joka pohjautuu Euroopan historiaan, perustuu myös enimmäkseen vaaleaihoisiin hahmoihin.
Mä huomasin, että joku jo vastasi tähän, mutta pakko tarttua tähän: POHJAUTUU EUROOPAN HISTORIAAN?!
GoT:ssa on kaiken näköstä porukkaa, onhan siellä eri paikkoja. Winterfell on toki aika maidokasta väkeä täynnä, mutta ei M tai Grey Worn sieltä olekaan kotoisin.
https://www.theguardian.com/books/2015/may/29/game-of-thrones-war-of-ro…
Älähän nyt huuda kuitenkaan. Kirjailija itse on useaankin otteeseen todennut ammentavansa erityisesti Ruusujen sodasta.
t. Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta jos Game of Thrones jostain on innoituksensa saanut, niin varmasti Englannin kuninkaista ja valtataisteluista. Koko Westeros muistuttaa maantieteellisestikin aika paljon Englantia.
Minusta ei ole ollenkaan hullu ajatus että Gendryn veri tulisi olemaan vielä tärkeässä roolissa (ja samalla ehkä suhde Aryaan). Miksi muuten koko tyyppiä olisi ylipäätään tuotu sarjaan takaisin loppukausiksi? Juoksemaan takaisin muurille zombimetsästyksen jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko kuunnellut suplasta Valtaistuinjälkipeli-podcastia? Itse tässä ajattelin että kun uusi jakso tulee huomenna niin alustan sen kuuntelemalla tuon ensimmäisen jakson jälkipelijakson mutta onhan tää kyllä aikamoista kuraa. Siis outoja latteuksia ja itsestäänselvyyksiä joita sitten esitellään muka nokkelina.
Lisäksi nää keskustelijat ei oo ollenkaan yhtä kartalla kaikki, toiset huutaa omia mielipiteitään kauheaan ääneen ja sitten asioista jotakin ymmärtävä koittaa selittää rauhassa miksi joku asia tehtiin.
Mua ärsytti kun ne lausui Daenerysin nimen Dainerys, Dainerysin jne. Se on Deneeris.
Kiva tulla pätemään kun vikaan menee ja pahasti. Tyypillistä!
Mikä meni vikaan? Miten se pitäisi lausua?
Kuuntele miten hän itse sen lausuu.
Ai Deneeris? Miten se sitten pitäisi lausua? Noin se lausutaan, niin hyvin kuin ilman mitään erikoiskirjaimia tms voi kirjoittaa, r on toki pehmeä. Parempi se nyt on kuin Dainerys.
[Daiaria]
Häh? Kukaan sarjassa ei lausu sitä noin.
Ihanko totta? Luulin että olisi ollut ripuli. No hö.
Vierailija kirjoitti:
Kuvitteleeko joku tosiaan että samalla kun muut ovat vanhentuneet, Arya on jäänyt lapsesi?
En minä ainakaan. Itsekin ihmettelin kommentteja jonka mukaan Aryan piti saada seksiä tullakseen aikuiseksi. Eiköhän jo hahmon kehityskaari ja vastoinkäymiset itsessään ole tehneet hänestä aikuisen, karttuneiden ikävuosien suosiollisella avustuksella.
Leikittelin ja laskeskelin tässä juttuja ja heitän ilmoille seuraavanlaisia veikkauksia. Jos ajatellaan että jaetaan hahmot vähintään kolmeen eri kastiin siten että ensimmäisessä on ykkösryhmä, äärimmäiset päähenkilöt, toisessa heidän tukiryhmänsä, sarjan vakkarit ja tutut hahmot jotka eivät kuitenkaan ole ihan päähenkilöitä ja kolmannessa sitten ne loput niin katsotaanpa. Toivottavasti en unohda kovin montaa :)
1. Bran, Arya, Sansa, Jon, Daenerys, Tyrion, Jaime ja Cersei.
2. Theon, Brienne, Davos, Jorah, Sam, Tormund, Podrick, Gendry, Hurtta, Missandei, Grey worm, Varys
3. Beric, Edd, Gilly, Lyanna Mormont, Qyburn, Yohn Royce, Mestari Wolkan, Alyce Karstark
Seuraavan jakson jälkeen näistä oman veikkaukseni perusteella ykkösporukka yhtä lukuunottamatta on hengissä. Jaime saattaa kuolla, muut selviävät ilmiselvästi. Kaksi muuta porukkaa onkin jo vaikeammat, tuskin ne kaikki vielä ensi jaksossa kuolee mutta helposti puolet vaikka.
Mitä luulette käyttääkö Arya vielä naamareita? Voisi olla aika herkullista vaikka yllättää Cersei sellaisella.
Vierailija kirjoitti:
Kolmannessa jaksossa kuolee kasoittain porukkaa. Omat veikkaus, että tärkeimmistä hahmoista ainakin Brienne kuolee. Hänen suuri unelmansa tulla ritariksi toteutui, eli hänen tiensä on kuljettu loppuun. Viimeisenä tekonaan hän pelastaa Jaimen hengen taistelussa. Theon taitaa kuolla myös, jollei seuraavassa jaksossa niin neljännessä viimeistään. Hänen viimeinen tehtävänsä sarjassa on pelastaa Branin henki.
.
Minä toivoisin todellakin ettei sarja sortuisi tällaisiin peruslatteuksiin ja viimeisellä hengenvedolla tehtyihin sankaritekoihin. Sarjan hienous piilee minusta juuri siinä, että onnellisia ja odotettuja loppuja ei vain ole tarjolla kaikille. Theon ei saa ikinä tilaisuutta hyvittää tekojaan ja joutuu elämään (tai kuolemaan) sen asian kanssa. Paha ei saa palkkaansa eikä hyvä varsinkaan.
Vähän off-topic, mutta milloin viimeksi sarjassa edes on kuollut yllättäen keskeinen hahmo? Kun Cersei räjäytti koko septin toissakaudella? Pidän kyllä kirjojen ohi menneitä viimeisimpiä kausia oikein viihdyttävinä, mutta paras GoT -henki niistä puuttuu juuri tästä syystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei Arya alkanut pohtia onko Gendry Robertin poikana oikeutettu kruunuun (ainakin ennen Cerseitä). Muutenkin otti aika kevyesti Gendryn suuren salaisuuden.
Äpäränä Gendry ei ole oikeutettu yhtään mihinkään eikä Arya välitä kruunuista tuon taivaallista.
Miksi niitä Robertin äpäriä sitten tapettiin kauhealla kiireellä?
Varmuuden vuoksi.
Robertin muksuissa virtaa kuninkaan veri, Cersein lapsilla sitä taas ei ole ollenkaan, mikä ärsyttää ihmisiä.
Eli on riski, että joku Robertin muksu olisi alkanut vakuuttaa kansaa siitä, että hän on paras vaihtoehto valtaistuimelle ihan vaan veren vuoksi.
Ottihan Robertkin vallan vaikka ei ollu kruununperijä tai mikään.... Hänellä ei ollut oikeutuksena edes isänä kuningas.
Baratheoneissa virtaa kuninkainen veri. Siksi se melissandra sen gendryn verta halusikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta jos Game of Thrones jostain on innoituksensa saanut, niin varmasti Englannin kuninkaista ja valtataisteluista. Koko Westeros muistuttaa maantieteellisestikin aika paljon Englantia.
No ei tätä kukaan kiistä mutta on se silti ihan soopaa esittää että tämä sarja pohjautuisi euroopan historiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmannessa jaksossa kuolee kasoittain porukkaa. Omat veikkaus, että tärkeimmistä hahmoista ainakin Brienne kuolee. Hänen suuri unelmansa tulla ritariksi toteutui, eli hänen tiensä on kuljettu loppuun. Viimeisenä tekonaan hän pelastaa Jaimen hengen taistelussa. Theon taitaa kuolla myös, jollei seuraavassa jaksossa niin neljännessä viimeistään. Hänen viimeinen tehtävänsä sarjassa on pelastaa Branin henki.
.
Minä toivoisin todellakin ettei sarja sortuisi tällaisiin peruslatteuksiin ja viimeisellä hengenvedolla tehtyihin sankaritekoihin. Sarjan hienous piilee minusta juuri siinä, että onnellisia ja odotettuja loppuja ei vain ole tarjolla kaikille. Theon ei saa ikinä tilaisuutta hyvittää tekojaan ja joutuu elämään (tai kuolemaan) sen asian kanssa. Paha ei saa palkkaansa eikä hyvä varsinkaan.
Vähän off-topic, mutta milloin viimeksi sarjassa edes on kuollut yllättäen keskeinen hahmo? Kun Cersei räjäytti koko septin toissakaudella? Pidän kyllä kirjojen ohi menneitä viimeisimpiä kausia oikein viihdyttävinä, mutta paras GoT -henki niistä puuttuu juuri tästä syystä.
Kun tarina etenee kohti loppua ja keskeisiä hahmoja on huomattavasti vähemmän kuin alussa niin luonnollisesti niitä kuoleekin vähemmän. Kirjoissa niitä keskeisiä hahmoja sitten on ehkä moninkertaisesti ja riittää tapettavaksi tasaiseen tahtiin loppuun asti mutta tv-sarja ei toimi niin, tämäkin hahmomäärä on ihan liikaa todella monelle katsojalle. Vai meinaatko siis että ihan vaan sen vuoksi että keskeisten hahmojen on kuoltava olisi pitänyt muuttaa jonkun tarina ja tappaa kesken? Kyllä nää hahmot suurelta osin tulee olemaan elossa kirjoissakin jos tänne asti päästään.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäisen ja toisen jakson perusteella ei voi päätellä ollenkaan, mitä jatkossa tulee tapahtumaan. Ensimmäisessä jaksossa juoniteltiin täyttä päätä ja toisessa hyvästeltiin lähes kaikki jäljellä olevat hahmot. Taistelu Talvivaarassa voi siis kääntyä mihin tahansa suuntaan -joko Yön Kuningas ja samalla koko zombiearmeija tuhotaan ja valmistaudutaan taisteluun Cersein Kultakomppaniaa vastaan tai sitten Yön Kuningas voittaa ja jäljelle jääneet elävät pakenevat Kuninkaansatamaan (mahdollisesti Rautasaarten kautta), jonne vetävät myös kuolleet perässään. Itse löisin vetoa ensimmäisen vaihtoehdon puolesta, sillä neljä viimeistä jaksoa ovat kuitenkin pitkiä ja jos Yön Kuningas armeijoineen hyökkää jo kolmannessa jaksossa, loppukausi katseltaisiin pelkkää zombielauman haahuilua edestakaisin.
Mietin, että miten nämä skenaariot voisivat toteutua. Se, että yön kuningas kuolisi jo nyt olisi aikamoinen antikliimaksi. Sitten koko porukan pitäisi marssia King's Landingiin, mikä taitaa viedä noin kuukauden päivät vähintään. Aika tylsä nelosjakso olisi luvassa. Olisiko mahdollista että suuri osa white walkereita kuolisi, ja heidän mukanaan suurin osa kuolleista mutta Night King jäisi keräilemään itseään lohikäärmeensä kanssa. (Muuten, lohikäärmeillähän syötti-Brania on pakko puolustaa eikä millään yksittäisellä maassa seisovalla sankarilla.)
Toisaalta, jos Night King voittaa Winterfellin taistelun, ainoa mahdollisuus paeta taitaisi olla lohikäärmeen selässä. Kahden lohikäärmeen kyytiin mahtuu mitä, kaksikymmentä tyyppiä? Menevätkö he sitten anomaan suojaa Cerseiltä ilman armeijaa? Tappavatko he Cersein ja ottavat uudet puolustusasemat rautavaltaistuimen ympäriltä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko kuunnellut suplasta Valtaistuinjälkipeli-podcastia? Itse tässä ajattelin että kun uusi jakso tulee huomenna niin alustan sen kuuntelemalla tuon ensimmäisen jakson jälkipelijakson mutta onhan tää kyllä aikamoista kuraa. Siis outoja latteuksia ja itsestäänselvyyksiä joita sitten esitellään muka nokkelina.
Lisäksi nää keskustelijat ei oo ollenkaan yhtä kartalla kaikki, toiset huutaa omia mielipiteitään kauheaan ääneen ja sitten asioista jotakin ymmärtävä koittaa selittää rauhassa miksi joku asia tehtiin.
Mua ärsytti kun ne lausui Daenerysin nimen Dainerys, Dainerysin jne. Se on Deneeris.
Kiva tulla pätemään kun vikaan menee ja pahasti. Tyypillistä!
Mikä meni vikaan? Miten se pitäisi lausua?
Kuuntele miten hän itse sen lausuu.
Ai Deneeris? Miten se sitten pitäisi lausua? Noin se lausutaan, niin hyvin kuin ilman mitään erikoiskirjaimia tms voi kirjoittaa, r on toki pehmeä. Parempi se nyt on kuin Dainerys.
Lausuu itse Daneeriys, u:n ja y:n sekoituksella, kuuntelepa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.
Kun tarina etenee kohti loppua ja keskeisiä hahmoja on huomattavasti vähemmän kuin alussa niin luonnollisesti niitä kuoleekin vähemmän. Kirjoissa niitä keskeisiä hahmoja sitten on ehkä moninkertaisesti ja riittää tapettavaksi tasaiseen tahtiin loppuun asti mutta tv-sarja ei toimi niin, tämäkin hahmomäärä on ihan liikaa todella monelle katsojalle. Vai meinaatko siis että ihan vaan sen vuoksi että keskeisten hahmojen on kuoltava olisi pitänyt muuttaa jonkun tarina ja tappaa kesken? Kyllä nää hahmot suurelta osin tulee olemaan elossa kirjoissakin jos tänne asti päästään.
No, minä olen tästä eri mieltä. Eikä kyse ole mitenkään absoluuttisesti tapettujen henkilöiden lukumäärästä, vaan siitä että kirjan ohittaneet kaudet on kirjoitettu lähtökohtaisesti hyvin eri tyylisiksi, suoraviivaisemmin läheltä piti -pelastumisten ja yllätyshyökkäyspläjäysten varaan.
Koko ajatus ja kommenttihan heräsi siitä, kun täällä keskusteltiin siitä että Theonin rooli olisi kuolla Brania puolustaessaan, ja minusta juuri tämän kaltainen liian suoraviivainen tarinankerronta on hyvin ei-GoT-maista.
Koska ne oli Robertin ainoat lapset ja sitä kautta Gendry on oikeutetumpi kruunuun kuin Cersei. Tuskin sitä vaan itse haluaa.