Game Of Thrones kausi 8 OFFICIAL
Joko näitte uuden trailerin 8 kaudesta? Mitä ajatuksia trailerista? Toivoisin keskustelua täällä uudesta kaudesta ja kertokaa teidän teorioita mitä voisi tapahtua viimeisellä kaudella!
Kommentit (3140)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Branin tarinasta olisi saatu mehusteltua loppuun vielä vaikka mitä. Tiesikö koko ajan, juoniko koko valtaannousun jne niin kuin joku toinen kirjoittikin.
Danaerykseen olisi sopinut niin hyvin, jos olisi tullut raskaaksi niin kuin vihjailtiin. Miettikää mitä lisäjännitettä se olisi tuonut jaksoihin joissa kerrottiin Jonin syntyperästä, lisännyt kitkaa 100x ja katkeroittanut lopun todella taidokkaasti kun Jon olisi pis tä nyt miekkansa häneen. Olisi todellakin ollut katkeransuloinen.
Muutoin olen tyytyväinen viimeiseen jaksoon. Danyn kuo lema oli kaunis.
Kaunis mutta hullunkurisen typerä;
*joku arvostelee Danya*
Jon: Hän on minun kuningattareni!
*joku arvostelee Danya*
*joku arvostelee Danya*
*joku arvostelee Danya*
*joku arvostelee Danya*
*joku arvostelee Danya*
*joku arvostelee Danya*
*joku arvostelee Danya*
*joku arvostelee Danya*
*joku arvostelee Danya*
*joku arvostelee Danya*
*joku arvostelee Danya*
Tyrion: Tap.a kuningatar.
*Jon tap.paa kuningattaren*
Mutta, muistahan mitä hän siinäkin kohtaa sanoo.
Tjooh, vielä viimeinen "Hän on minun kuningattareni!" juuri ennenkuin tappaa kuningattarensa selittääkin kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Branin tarinasta olisi saatu mehusteltua loppuun vielä vaikka mitä. Tiesikö koko ajan, juoniko koko valtaannousun jne niin kuin joku toinen kirjoittikin.
Danaerykseen olisi sopinut niin hyvin, jos olisi tullut raskaaksi niin kuin vihjailtiin. Miettikää mitä lisäjännitettä se olisi tuonut jaksoihin joissa kerrottiin Jonin syntyperästä, lisännyt kitkaa 100x ja katkeroittanut lopun todella taidokkaasti kun Jon olisi pis tä nyt miekkansa häneen. Olisi todellakin ollut katkeransuloinen.
*joku arvostelee Danya*
*joku arvostelee Danya*
*joku arvostelee Danya*
*joku arvostelee Danya*
*joku arvostelee Danya*
*joku arvostelee Danya*
*joku arvostelee Danya*
*joku arvostelee Danya*
*joku arvostelee Danya*
*joku arvostelee Danya*
*joku arvostelee Danya*
*joku arvostelee Danya*
Tjooh, vielä viimeinen "Hän on minun kuningattareni!" juuri ennenkuin tappaa kuningattarensa selittääkin kaiken.
Tarina jäi pahoin kesken, koska Sansan olisi pitänyt tappaa Jon siksi, että hän oli Targaryen ja mielisteli väärää kuningatarta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottakaa huomioon, että kirjailija oli listannut päätösratkaisut jo 5-6 vuotta sitten tekijöille. Näin sen kuului päättyä. Ehkä hiukan kiirehditysti, mutta hyvä ettei ainakaan jäänyt sarja kesken. Itse olin kyllä tyytyväinen sarjaan vähän tiivistetymmässä muodossakin.
Aatteellisia ihmisiä näytti sarjan lopetus eniten risovan. Ehkä voisivat oppia siitä ennemminkin jotain.
Listannut mahdolliset silloiset päätösratkaisut. Mikään ei velvoita häntä pysymään niissä. Eikä mikään velvoittanut sarjan tuottajia tekemään samoja päätösratkaisuja.
Ja melkeinpä mistä tahansa päätöksestä olisi saanut hyvän jos olisi yrittänyt pohjustaa sitä hyvin.
Niin, kirjailija on sanonut, että mahdollisesti tekee kirjoihinsa erilaisia ratkaisuja. Ymmärtääkseni sarjan päätös oli kuitenkin sellainen päälinjoissaan mitä kirjailija oli halunnutkin. Ja aina hyvä, että luojan visioissa pitäydytään. Alustuksesta olen samaa mieltä, mutta toisaalta yllätyskäänteissäkin on puolensa. En ollut pettynyt enkä edes oikeastaan lainkaan yllättynyt siitä, että sarja loppui miten loppui - jo näin sarjan henkeen ja tyyliin tottuneena.
Tämä on mitä Martin sanoi:
"The major points of the ending will be things I told [Benioff and Weiss] five or six years ago. But there may also be changes, and there’ll be a lot added."
Missään ei kuitenkaan sanota, että sarja loppuisi täysin miten Martin on kertonut.
Oletko tosissasi?
"I’ve been so slow with these books," Martin told Rolling Stone. "The major points of the ending will be things I told [Benioff and Weiss] five or six years ago. But there may also be changes, and there’ll be a lot added."
Se puhuu tossa kirjoistaan. Sarjan loppu oli lyöty lukkoon jo 5-6 vuotta sitten. Miksi tarvitsee valehdella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
*joku arvostelee Danya*
*joku arvostelee Danya*
*joku arvostelee Danya*
*joku arvostelee Danya*
*joku arvostelee Danya*
*joku arvostelee Danya*
*joku arvostelee Danya*
*joku arvostelee Danya*
*joku arvostelee Danya*
*joku arvostelee Danya*
*joku arvostelee Danya*
*joku arvostelee Danya*
Tarina jäi pahoin kesken, koska Sansan olisi pitänyt tappaa Jon siksi, että hän oli Targaryen ja mielisteli väärää kuningatarta.
Jonin olisi pitänyt tappaa NK (ja mielellään kuolla prosessissa), Jaimen Cercein (ja kuolla prosessissa) sekä Aryan hulluuntuneen Danyn (ja käristyä prosessissa).
Ja valtaistuimelle ei lopuksi olisi enää noussut kukaan koska kaikki älysivät että yksi tyyppi jolla niin paljon valtaa korruptoituu aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mun mielestä Danyn kostonhaluisuus ja tappamisinto on ollut näkyvissä jo pitkään ja koko sarjan ajan on korostettu, että isänsä halusi polttaa koko kaupungin. Lisäksi vielä totesi ihan ääneen Jonille, että aikoo hallita pelolla, koska rakkautta ei saa.
Se että Arya tappoi NK:n ei varsinaisesti ole mikään mahdoton asia. Arya oli kaikista nopein ja hiljaisin liikkumaan ja saanut kovan koulutuksen tappajaksi. Samaan aikaan Jon paini lohikäärmeen kanssa, eihän se olisi mitenkään sieltä ehtinyt ajoissa. Aryalle vielä kerrottiin edellisessä kohtauksessa, että nyt olis sulla homma tehtävänä.
Bran ei ollut tappanut ketään eikä hankkinut itselleen vihamiehiä mistään. Lisäksi kuuluu vanhaan sukuun ja jos aikoinaan Ned olisi ottanut tarjotun kruunun, olisi Bran perimisjärjestyksessään seuraava, eli ei nyt mikään kovin yllättävä valinta.
Sansa sai Pohjoisen, ei varmasti yllättänyt ketään.
Ei julmassa maailmassa voi vain antaa anteeksi. Puhutaan ihan toisista sfääreistä siinä vaiheessa, kun syyttömiä aletaan teloittamaan. Kai se D & D parivaljakon mielestä jotain ilmentää, että rikkimennyt Dany on hehkeä ja kirkassilmäinen saatuaan pistää KL:n matalaksi. Se olisi voinut olla looginen askel, jos esimerkiksi Dany olisi teloittanut Harpyn poikien tekojen vuoksi Meerenin aatelissukuiset. Tai surua kahden lohikäärmeen menetyksestä olisi ilmennetty konkreettisella tavalla. Tällöin tarinalla olisi looginen kaari. Kirjojen perusteella voi sanoa, että Dany tunsi itsensä hyvin yksinäiseksi jo Meerenin hallitsijana. Missandei, Harmaa Mato, Daario ja kumppanit olivat Danylle enemmänkin välineitä, eivät rakkaita ihmisiä.
eli ylläripylläri D&D mahtitiimi iski taas
Kuoliko ne Metsänlapset sukupuuttoon?
Jotkut ihmiset tosissaan luulevat hyvällä omalla tunnolla, että asioiden todellinen luonne muuttuu kun niistä valehtelee ja antaa niistä muille väärän kuvan. Uskomatonta. Ja orwellilaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottakaa huomioon, että kirjailija oli listannut päätösratkaisut jo 5-6 vuotta sitten tekijöille. Näin sen kuului päättyä. Ehkä hiukan kiirehditysti, mutta hyvä ettei ainakaan jäänyt sarja kesken. Itse olin kyllä tyytyväinen sarjaan vähän tiivistetymmässä muodossakin.
Aatteellisia ihmisiä näytti sarjan lopetus eniten risovan. Ehkä voisivat oppia siitä ennemminkin jotain.
Listannut mahdolliset silloiset päätösratkaisut. Mikään ei velvoita häntä pysymään niissä. Eikä mikään velvoittanut sarjan tuottajia tekemään samoja päätösratkaisuja.
Ja melkeinpä mistä tahansa päätöksestä olisi saanut hyvän jos olisi yrittänyt pohjustaa sitä hyvin.
Niin, kirjailija on sanonut, että mahdollisesti tekee kirjoihinsa erilaisia ratkaisuja. Ymmärtääkseni sarjan päätös oli kuitenkin sellainen päälinjoissaan mitä kirjailija oli halunnutkin. Ja aina hyvä, että luojan visioissa pitäydytään. Alustuksesta olen samaa mieltä, mutta toisaalta yllätyskäänteissäkin on puolensa. En ollut pettynyt enkä edes oikeastaan lainkaan yllättynyt siitä, että sarja loppui miten loppui - jo näin sarjan henkeen ja tyyliin tottuneena.
"The major points of the ending will be things I told [Benioff and Weiss] five or six years ago. But there may also be changes, and there’ll be a lot added."
Missään ei kuitenkaan sanota, että sarja loppuisi täysin miten Martin on kertonut.
Oletko tosissasi?
"I’ve been so slow with these books," Martin told Rolling Stone. "The major points of the ending will be things I told [Benioff and Weiss] five or six years ago. But there may also be changes, and there’ll be a lot added."
Se puhuu tossa kirjoistaan. Sarjan loppu oli lyöty lukkoon jo 5-6 vuotta sitten. Miksi tarvitsee valehdella?
Täältä sivusta huutelen, että te tunnutte puhuvan vähän eri asioista - yksi tarkoittaa sarjalla tv-sarjaa, toinen kirjasarjaa.
Martinilla on varmasti ollut suunnitelmissa lopettaa tarina noin, mutta Martin on kirjoittajana ns. "pantser", eli ei suunnittele liikoja vaan antaa tarinan tulla kuin itsestään. Lopun lukkoon lyöminen tv-sarjan takia taisi olla se tekijä, joka jumitti Martinin mielikuvituksen. Kirjojen valmistumisen kannalta saattaisi olla hyödyllistäkin muuttaa loppua.
miksi niitä poikavauvoja tuotiin NightKingille? Sehän sai armeijansa kuolleista, joten mikä se vauvajuttu siinä oli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko tosissasi?
No siitähän tässä puhuttiin, että kirja tulee olemaan erilainen kuin sarja ja sarjassa on vain joitain pääpointteja sarjasta.
mitätehtiinvauvoista kirjoitti:
miksi niitä poikavauvoja tuotiin NightKingille? Sehän sai armeijansa kuolleista, joten mikä se vauvajuttu siinä oli?
Kuuluu sarjaan "ne lukemattomat kiinnostavat kysymykset jotka Dumb&Dumber tiimi ikäänkuin unohti".
Tämä pilasi kirjat minulta. Ei tee enää mieli lukea niitä kun tietää että loppuratkaisu on näin per.seestä
Siis eikö se martin jo kertaalleen kirjoittanut sen winds of winterin mutta alkoi hannaamaan eikä julkaissut kuin jotain kappaleita ennakkoon netissä. Nyt sitten ei ollutkaan tyytyväinen ja aloitti alusta.
Ei taida tulla lasta ei pask aa.
Veikkaisin että elävistä NK teki niitä valkohapsisia "upseereita" jotka ratsasti ja joilla annettiin ymmärtää myös olevan kyky herättää kuolleita sotilaiksi.
Vierailija kirjoitti:
Tämä pilasi kirjat minulta. Ei tee enää mieli lukea niitä kun tietää että loppuratkaisu on näin per.seestä
Kirja ei tule olemaan samanlainen kuin sarja. Ei hätää.
Niistä tuli niitä iron maiden tyyppien näköisiä hevosmiehiä.
Käsityksessä, että ne poikavauvat oli niitä pitkähiuksisia "velhoja". Nehän saivat luotua myös kuol -leita. Eli olivat apu nk:lle. Oli niitä kuo l l eita ihmisiä jotka olivat ihan tavan talliaisia, sitten näitä poikavauvoina uh ra ttuja (oliko niitä nyt kymmenen?) Ja nk. Siksi olivat myös toistensa näköisiä, kun saman isin pojista tehtyjä.
Vierailija kirjoitti:
Danyn ta ppo tuli liian aikaisin jaksoa. Sitä ennen Dany olisi voinut tel oittaa Tyrionin, mikä olisi ollut viimeinen niitti Jonille.
Minusta on jotenkin tylsää, että kaikki katsojien lempparit eli Tyrion, Arya, Jon, Sansa säilyi elossa. Ja Brankin. Ei ole kovin realistista, että Starkeista noin moni selvisi loppuun asti. Eli siinä mielessä liian lälly ja onnellinen loppu omaan makuuni.
Odotin myös viimeiseen saakka, että aivan jakson lopussa tulisi vielä joku katsojan mielen nyrjäyttävä twisti. Esim. tulevaisuuspätkä tai takauma. Olisi vaikka toteutunut se Bran=NK. Nyt lopetus oli kuin satukirjasta. Vähän laimeaksi jäi.
Martinin vaimohan oli uhannut avioerolla mikäli Arya tai Sansa kuolee.
Kohtaus, jota jäin eniten kaipaamaan, on hahmojen reaktiot Danyn kuolemasta. Nyt kelattiin suoraan monen viikon päähän - tuntuu ettei kukaan oikein jäänyt kaipaamaan Danya tai ihan kun ei olisi ollut edes olemassa. Joo se oli lopulta hullu, mutta silti. Pyyhitty vain päiväjärjestyksestä pois. Harmaa matokin vain tyytyi mulkoilemaan. Luulisi että olisi yrittänyt tappaa Jonin tai Tyrionin suutuspäissään. Entä Dotharakit? Hekin seuranneet Danya tuonne asti ja yhtäkkiä kuolee. Lohikäärme taisi olla ainoa, joka jäi kaipaamaan.