Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Game Of Thrones kausi 8 OFFICIAL

Vierailija
05.03.2019 |

Joko näitte uuden trailerin 8 kaudesta? Mitä ajatuksia trailerista? Toivoisin keskustelua täällä uudesta kaudesta ja kertokaa teidän teorioita mitä voisi tapahtua viimeisellä kaudella!

Kommentit (3140)

Vierailija
2921/3140 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pelottaa star warsin puolesta kun noi idiootit pääsee kirjoittamaan ihan omiaan. 

Noh, SW on nyt valmiiksi sellaista kuraa että Dumb&Dumber saa siitä korkeintaan aikaan hieman tuoreempaa kuraa. 

Miten kukaan voi olla noin tyhmä että kiirehtii lopettamaan Game of Thronesin, että pääsee tekemään jotain loppuunkulunutta Star Warsia?

Raha. 

Dumb&Dumber on todennäköisesti saaneet päähänsä että ovat oikeasti hyviä käsikirjoittajia ja haluavat antaa meille lisää laatujuonia.

Olisipa minullakin miesten itseluottamus!

Ehkä ne aikoo yhdistää GoT ja SW maailmat.

Branista ikäänkuin tulee ensimmäinen Voiman käyttäjä.

Vierailija
2922/3140 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olispa näytetty vielä Jaqenia..

Katsoin juuri uuden Das Boot tvsarjan, siinä Jaqentyyppi näyttelee natsipahista. Tukka lyhyempi mutta sama Jaqen-katse ja Jaqen-ääni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2923/3140 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä edes oli pointti siinä, että Jon on Tarqaryen? Minusta olisi ollut hienompi ja traagisempi vaihtoehto, jos Jon olisi kuollut jo pari kautta sitten siinä väijytyspuukotuksessa Castle Blackissa, eikä olisi herätetty eloon. Se olisi ollut mukava shokki, juuri kunnon GoT-yllätys. Se kuolema olisi ollut aidosti bittersweet, koska olisi voitu ajatella, että eihän päähahmo Jon VOI kuolla vielä nyt, kun ei edes tiedä oikeaa syntyperäänsä. Se olisi ollut paljon realistisempaa. Salaisuuksia jää paljastumatta ja tarinoita suurine odotuksineen katkeaa tosielämässäkin usein ennenaikaisesti. Danyn ja Jonin love story oli tavallaan turha, liian Disney/Hollywood-juttu.

Vierailija
2924/3140 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"The lone wolf dies but the pack survives." Ei sitten kuollut yksinäinen susi, jos sillä tarkoitettiin Jonia?

Sophien tatuointispoileri "the pack survives" piti paikkansa, plääh.

Vierailija
2925/3140 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä edes oli pointti siinä, että Jon on Tarqaryen? Minusta olisi ollut hienompi ja traagisempi vaihtoehto, jos Jon olisi kuollut jo pari kautta sitten siinä väijytyspuukotuksessa Castle Blackissa, eikä olisi herätetty eloon. Se olisi ollut mukava shokki, juuri kunnon GoT-yllätys. Se kuolema olisi ollut aidosti bittersweet, koska olisi voitu ajatella, että eihän päähahmo Jon VOI kuolla vielä nyt, kun ei edes tiedä oikeaa syntyperäänsä. Se olisi ollut paljon realistisempaa. Salaisuuksia jää paljastumatta ja tarinoita suurine odotuksineen katkeaa tosielämässäkin usein ennenaikaisesti. Danyn ja Jonin love story oli tavallaan turha, liian Disney/Hollywood-juttu.

Tosielämässä ehkä, mutta ei kirjoissa. Kukaan lukija ei halua lukea 4 kirjaa ainoastaan sen takia, ettei saa lainkaan vastauksia lukemalleen hahmolle. 

Vierailija
2926/3140 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko se nuori prinssi harmaissa se joka imi isona poikana tissiä linnassa jonka lattiassa oli reikä pitkään pudotukseen?

Jep. Cersein oletettu raskaus ei näkynyt missään, mutta poika oli vanhentunut 10 vuotta tässä välissä.

No onhan siitä imetyksestä aikaa se 7 kautta. 

Häntä näytettiin kuitenkin silloin kun Sansa vieraili laaksossa ja samanlainen rääpäle oli.

Viimeksi näimme häntä kauden 6 alulla ja oli jo silloin suht. kasvanut. Muistatteko millainen lapsi Arya oli vielä 6 kaudella?

Robin Arryniä esittävä näyttelijä on nytkin vasta 18, vaikka onkin ikäistään vanhemman näköinen.

Vierailija
2927/3140 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa huomioon, että kirjailija oli listannut päätösratkaisut jo 5-6 vuotta sitten tekijöille. Näin sen kuului päättyä. Ehkä hiukan kiirehditysti, mutta hyvä ettei ainakaan jäänyt sarja kesken. Itse olin kyllä tyytyväinen sarjaan vähän tiivistetymmässä muodossakin.

Aatteellisia ihmisiä näytti sarjan lopetus eniten risovan. Ehkä voisivat oppia siitä ennemminkin jotain.

Vierailija
2928/3140 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Branin tarinasta olisi saatu mehusteltua loppuun vielä vaikka mitä. Tiesikö koko ajan, juoniko koko valtaannousun jne niin kuin joku toinen kirjoittikin.

Danaerykseen olisi sopinut niin hyvin, jos olisi tullut raskaaksi niin kuin vihjailtiin. Miettikää mitä lisäjännitettä se olisi tuonut jaksoihin joissa kerrottiin Jonin syntyperästä, lisännyt kitkaa 100x ja katkeroittanut lopun todella taidokkaasti kun Jon olisi pis tä nyt miekkansa häneen. Olisi todellakin ollut katkeransuloinen.

Muutoin olen tyytyväinen viimeiseen jaksoon. Danyn kuo lema oli kaunis.

Vierailija
2929/3140 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olispa näytetty vielä Jaqenia..

Tai selitys sille tappoiko Meryn Trant oikeasti Braavosin Ensimmäisen Miekan Syrio Forellin.

Vierailija
2930/3140 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua jäi kiinnostamaan se puu, joka oli elävä siellä Winterfallin pihassa ja puussa oli "naama". Tämä sama puuhan oli siellä muurin toisella puolella, jossa Bran muuttui korpiksi. Oliko jossain kohtaa selitystä, miten Winterfallin pihassa oli aina kasvanut tämä puu? Eli oliko se jotenkin tuhansien vuosien ennustus että tähän pihaan syntyy poika josta tulee korppi jne ja tarvitsiko se Bran sitä puuta johonkin "voimien" kartuttamiseen?

Vierailija
2931/3140 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaime ja Cersei eivät ansainneet sellaista herkkää kuolemaa yhdessä, etenkään Cersei! Se otti kyllä päähän. Sama myös Jonin kohtalo otti päähän. Aina niin apea. Kuvittelin omassa mielessä että Jon olisi hymyillyt kun hän näki Tormundin ja että Tormund olisi veljellisesti halannut Jonia ja sanonut ”let’s go home”. Hänhän sanoi aiemmin että pohjoinen on osa häntä, tai jotain vastaavaa. Viimeisessä kohtauksessa tykkäsin tosin kuinka Jon ja muut yhdessä matkasivat takaisin kotiin. Myös se että kasvi pilkotti lumen alta antoi ymmärtää että talvi oli ohi ja kevät tulossa. :) Miksei Jon hymyillyt tuossa kohtaa, se olisi ollut parempi loppu. :(

Vierailija
2932/3140 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

korppipuu kirjoitti:

Mua jäi kiinnostamaan se puu, joka oli elävä siellä Winterfallin pihassa ja puussa oli "naama". Tämä sama puuhan oli siellä muurin toisella puolella, jossa Bran muuttui korpiksi. Oliko jossain kohtaa selitystä, miten Winterfallin pihassa oli aina kasvanut tämä puu? Eli oliko se jotenkin tuhansien vuosien ennustus että tähän pihaan syntyy poika josta tulee korppi jne ja tarvitsiko se Bran sitä puuta johonkin "voimien" kartuttamiseen?

Joskus mietin niitä naamoja että jos 3silmäkorpin tapainen on tarpeeksi kauan kiinni sellaisen puun juurissa niin imeytyykö se lopulta osaksi sitä puuta niin että sen pärstä tulee puun pintaan.

Tästä seuraisi se että ne naamapuut ovat oikeastaan aikaisempia 3silmäkorppeja.

Vierailija
2933/3140 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tuo siis kömpelö kopio Lord Of The Ringistä?

Oli kirjan kirjoittamiset ja valtasymboli joka tuhottiin samalla maagisella tavalla kuin se synnytettiinkin. Frodo, eikun Arya lähtee lopuksi matkalle ja rannalla sitten hyvästellään itku silmässä ym.

Vähän liikaa yhtäläisyyksiä..

Vierailija
2934/3140 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Branin tarinasta olisi saatu mehusteltua loppuun vielä vaikka mitä. Tiesikö koko ajan, juoniko koko valtaannousun jne niin kuin joku toinen kirjoittikin.

Danaerykseen olisi sopinut niin hyvin, jos olisi tullut raskaaksi niin kuin vihjailtiin. Miettikää mitä lisäjännitettä se olisi tuonut jaksoihin joissa kerrottiin Jonin syntyperästä, lisännyt kitkaa 100x ja katkeroittanut lopun todella taidokkaasti kun Jon olisi pis tä nyt miekkansa häneen. Olisi todellakin ollut katkeransuloinen.

Muutoin olen tyytyväinen viimeiseen jaksoon. Danyn kuo lema oli kaunis.

Kaunis mutta hullunkurisen typerä;

*joku arvostelee Danya*

Jon: Hän on minun kuningattareni!

*joku arvostelee Danya*

*joku arvostelee Danya*

*joku arvostelee Danya*

*joku arvostelee Danya*

*joku arvostelee Danya*

*joku arvostelee Danya*

*joku arvostelee Danya*

*joku arvostelee Danya*

*joku arvostelee Danya*

*joku arvostelee Danya*

*joku arvostelee Danya*

Tyrion: Tap.a kuningatar.

*Jon tap.paa kuningattaren*

Vierailija
2935/3140 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottakaa huomioon, että kirjailija oli listannut päätösratkaisut jo 5-6 vuotta sitten tekijöille. Näin sen kuului päättyä. Ehkä hiukan kiirehditysti, mutta hyvä ettei ainakaan jäänyt sarja kesken. Itse olin kyllä tyytyväinen sarjaan vähän tiivistetymmässä muodossakin.

Aatteellisia ihmisiä näytti sarjan lopetus eniten risovan. Ehkä voisivat oppia siitä ennemminkin jotain.

Listannut mahdolliset silloiset päätösratkaisut. Mikään ei velvoita häntä pysymään niissä. Eikä mikään velvoittanut sarjan tuottajia tekemään samoja päätösratkaisuja.

Ja melkeinpä mistä tahansa päätöksestä olisi saanut hyvän jos olisi yrittänyt pohjustaa sitä hyvin.

Vierailija
2936/3140 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mun mielestä Danyn kostonhaluisuus ja tappamisinto on ollut näkyvissä jo pitkään ja koko sarjan ajan on korostettu, että isänsä halusi polttaa koko kaupungin. Lisäksi vielä totesi ihan ääneen Jonille, että aikoo hallita pelolla, koska rakkautta ei saa.

Se että Arya tappoi NK:n ei varsinaisesti ole mikään mahdoton asia. Arya oli kaikista nopein ja hiljaisin liikkumaan ja saanut kovan koulutuksen tappajaksi. Samaan aikaan Jon paini lohikäärmeen kanssa, eihän se olisi mitenkään sieltä ehtinyt ajoissa. Aryalle vielä kerrottiin edellisessä kohtauksessa, että nyt olis sulla homma tehtävänä.

Bran ei ollut tappanut ketään eikä hankkinut itselleen vihamiehiä mistään. Lisäksi kuuluu vanhaan sukuun ja jos aikoinaan Ned olisi ottanut tarjotun kruunun, olisi Bran perimisjärjestyksessään seuraava, eli ei nyt mikään kovin yllättävä valinta.

Sansa sai Pohjoisen, ei varmasti yllättänyt ketään.

Ei julmassa maailmassa voi vain antaa anteeksi. Puhutaan ihan toisista sfääreistä siinä vaiheessa, kun syyttömiä aletaan teloittamaan. Kai se D & D parivaljakon mielestä jotain ilmentää, että rikkimennyt Dany on hehkeä ja kirkassilmäinen saatuaan pistää KL:n matalaksi. Se olisi voinut olla looginen askel, jos esimerkiksi Dany olisi teloittanut Harpyn poikien tekojen vuoksi Meerenin aatelissukuiset. Tai surua kahden lohikäärmeen menetyksestä olisi ilmennetty konkreettisella tavalla. Tällöin tarinalla olisi looginen kaari. Kirjojen perusteella voi sanoa, että Dany tunsi itsensä hyvin yksinäiseksi jo Meerenin hallitsijana. Missandei, Harmaa Mato, Daario ja kumppanit olivat Danylle enemmänkin välineitä, eivät rakkaita ihmisiä.

Vierailija
2937/3140 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Martin sanoi, että hän antoi pääpointit silloin vuosia sitten, miten tarina etenisi. Mutta hän myös lisäsi, että se saattaa ajan kuluessa muuttua ja siihen saatetaan lisätä jotain. Jostain syystä ihmiset haluavat hirveästi vääristellä sitä, mitä Martin on sanonut netissä.

Vierailija
2938/3140 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Listannut mahdolliset silloiset päätösratkaisut. Mikään ei velvoita häntä pysymään niissä. Eikä mikään velvoittanut sarjan tuottajia tekemään samoja päätösratkaisuja.

Ja melkeinpä mistä tahansa päätöksestä olisi saanut hyvän jos olisi yrittänyt pohjustaa sitä hyvin.

Niin, kirjailija on sanonut, että mahdollisesti tekee kirjoihinsa erilaisia ratkaisuja. Ymmärtääkseni sarjan päätös oli kuitenkin sellainen päälinjoissaan mitä kirjailija oli halunnutkin. Ja aina hyvä, että luojan visioissa pitäydytään. Alustuksesta olen samaa mieltä, mutta toisaalta yllätyskäänteissäkin on puolensa. En ollut pettynyt enkä edes oikeastaan lainkaan yllättynyt siitä, että sarja loppui miten loppui - jo näin sarjan henkeen ja tyyliin tottuneena.

Vierailija
2939/3140 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Jon ei vain voinut alkaa antaa Danylle niin paljon aisaa että D olisi vaan kävellyt tyytyväisenä palatsissa kuin ankka, suu korvissa ja unohtanut uudet kaupunkienpoltot.

Ehkä lapsiakin olisi siunaantunut.

Vierailija
2940/3140 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, kirjailija on sanonut, että mahdollisesti tekee kirjoihinsa erilaisia ratkaisuja. Ymmärtääkseni sarjan päätös oli kuitenkin sellainen päälinjoissaan mitä kirjailija oli halunnutkin. Ja aina hyvä, että luojan visioissa pitäydytään. Alustuksesta olen samaa mieltä, mutta toisaalta yllätyskäänteissäkin on puolensa. En ollut pettynyt enkä edes oikeastaan lainkaan yllättynyt siitä, että sarja loppui miten loppui - jo näin sarjan henkeen ja tyyliin tottuneena.

Tämä on mitä Martin sanoi:

"The major points of the ending will be things I told [Benioff and Weiss] five or six years ago. But there may also be changes, and there’ll be a lot added."

Missään ei kuitenkaan sanota, että sarja loppuisi täysin miten Martin on kertonut. 

Ketju on lukittu.