Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko pakko mennä verikokeeseen raskausaikana?

Vierailija
01.03.2013 |

Onko joku jättänyt menemättä raskausaikana verikokeisiin? Mulla on todella pahanlaatuinen verikoekammo mikä on siis päänsisäinen. Joka paheni 2008 jolloin ystäväni vei minut verikokeille ensimmäisessä raskaudessa ja nyt siis puhutaan siitä että piti kiinni kun paniikissa huusin. Otin myös rauhoittavia ja unilääkettä joten mietein onko tuokaan nyt terveellistä lapselle joka on mahassa. Viikkojen stressin ja ahdistuksen kanssa. Toisen laspen kohdalla lääkäri antoi luvan olla menemättä koska viime kokeesta oli alle 2 vuotta.
Nyt on ainut este kolmosen kanssa etten suostu menemään verikokeeseen. Joten kuinka tärkeä se verikoe on? Olen myös kuullut että yli 25-vuotiaat pakotetaan sokerirasitukseen onko totta? muuten olen valmis kaikkeen ja synnytinkin luomuna mutta en vain pysty meneen verikokeeseen.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veriryhmävasta-aineet olisi syytä tutkia joka raskaudessa. Sokerirasituskokeeseen ei ketään pakoteta.

Vierailija
2/5 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ne mitkään pakollisia oo. Niinku ei neuvola ylipäätään. Eri asia sitte mitä kannattaa tehdä lapsensa hyväksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole pakko. Itse en käynyt missään neuvoloissa tai tarkastuksissa. En halua olla yhteiskunnan kyyläysjärjestelmien kanssa missään tekemisissä. En edes synnyttänyt sairaalassa, vaan kotona. 

Vierailija
4/5 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen perusterve veriryhmäni on selvillä. Eikä sekään voi olla lapselle hyväksi että stressaan sitä monta viikkoa ja minua sattuu taipeisiin. Sattuu tälläkin hetkellä ja ahdistaa. Otan lääkkeitä joita ei suositella ja otan niitä niin paljon etten tajua mitään ja joudun pyytämään jotain ystävääni pakottamaan pitämään minusta kiinnit kun huudan ja potkin kun uhmaikäinen. Ehkä siis kysyn vielä neuvolasta koska tuskin tulen raskaaksikaan tässä stressissä. Tästä on kyllä päästä eroon mutta tietoa ei ole vielä että miten. Olin viime vuona rohkea ja minulta sai ottaa tulehdus arvojen takia sormenpäästä pieni pistokoe. Oli todella taitava lastenlääkäri ottamassa. Vaikuttaako tämä jotenkin kelan tukeen? Koska muuten kyllä olen valmis menemään neuvolaan.

Vierailija
5/5 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitko normaalisti äitiyspäivärahan? Vaikkei ollutkaan lääkärin todistusta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän