Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jotkut viitsii Fb-kirppiksillä vänkätä jostain eurosta?

Vierailija
01.03.2013 |

Just taas törmäsin yhteen kohteeseen, jossa ostaja pyysi myyjää niputtamaan kaksi kohdetta niin, että hän maksaisi yht. 29e. Myyjä kieltäytyi ja sanoi, että haluaa näistä kyllä sen 30e että on 15e/kpl. Vastaavia esimerkkejä on vaikka kuinka. Pyydetään 3,70, joku tarjoaa 3,50 ja myyjä kieltäytyy. Miksi??

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/7 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en ymmärrä niitä, jotka tinkivät hinnasta. Ei ostaja ole mikään hyväntekijä, jolle pitää alentaa hintaa siitä hyvästä, että hän saa kohtuulliseen tai tosi alhaiseen hintaan tavaran, jonka haluaa. Minulle on ihan älytön ajatus, että alkaisin vänkäämään itse, siis ostajana, eurosta tai muutamasta kymmenestä senstistä. On mulla se varaa maksaa. Olisi todella noloa antaa itsestään sellainen kuva, että elämä on niin pientä, että euronkin alennuksen vänkäämiseen voi käyttää aikaansa ja energiaansa. Ikinä ei tiedä, missä siihen myyjään myöhemmin törmää muussa elämässä, ja on aika harmi jos ensimmäisenä mielikuvana oli, että tuo oli se tyyppi, jonka kanssa oli yhtä säätämistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska alennuksen ruinaajat rasittavat. Itse kirppiksellä (live tai fb) olen pistänyt hinnan jo niin alhaiseksi kuin pidän itseäni kohtaan kohtuullisena, tyyliin hyväkuntoinen lasten paita (ei tahroja, nukkaa, venymiä) 50 senttiä. Ja silti tulee tyyppejä jotka alkavat kinuta alennusta, että myy 20 sentillä! No en tasan myy, myyn jo valmiiksi halvalla ja tuollaisesta tulee olo että toinen haluaa vaan käyttää hyväksi ja on lisäksi huonotapainen joten ei, en anna alennusta tuollaiselle.

Vierailija
4/7 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en myyjänä voi sietää niitä joiden pitää saada alennusta tuotteesta, ihan periaatteen vuoksi. Kun myynnissä on paljon tuotteita, ei vaan hermo kestä käydä päiväkausia sähköpostilla neuvotteluja ostajan kanssa, että antaisinko alennusta, lähettäisinkö tuotteen jonnekin ilman postimaksuja, lähettäisinkö postiennakolla että voi sitten vielä jättää noutamatta jos kaduttaa, voinko varata kolme viikkoa kunnes miehen iskä ja äiskä ehkä ajaa siitä meidän ohi, voisinko tuoda tuotteen keskustaan 10 km päähän jne. Nämä ovat kaikki pyyntöjä, joita minä olen saanut ostajilta viimeisen kahden viikon aikana. Yhteenkään en ole suostunut, koska minulla vaan on muutakin elämää kuin paapoa ja passata ihmisiä, jotka jostain ihme syystä eivät kykene tekemään ihan normaalia kirppisostosta kuten kaikki muut, noin viisi miljardia ihmistä.

Vierailija
5/7 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös paljon ostajia, jotka eivät halua oikeastaan ostaa tuotetta. He haluavat vain kokeilla kepillä jäätä, saada tyydytystä siitä että "voittavat" tarjouksellaan. Minä olen antanut alennusta, olen joustanut - ja sitten kuitenkaan ne, jotka ovat tarjousta vaatineet, eivät ole koskaan käyneet tuotetta lunastamassa. Olen myynyt nyt n. 60 tuotetta viime aikoina, ja tämä tietty ihmsityyppi erottuu sieltä ihan omana ryhmänään. Eli siis sellaisena, joka ei koskaan "muista" tulla hakemaan ostamaansa tuotetta.

Vierailija
6/7 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just. Ite oon jo kauan ihmetellyt niitä, jotka tinkii euron tai kaks. En ikinä kehtais ite, mut ilmeisesti joillekin on kunnia-asia, et saa tingattua.

Vierailija
7/7 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken huippu oli tässä vähän aikaa sitten, kun eräs ostaja alkoi tinkimään postikuluista. Ihan kun mä niitä tuosta noin vain itse keksisin, kun suoraan katsottu postin hinnastoista. Musta tuollainen on tosi noloa, jos vielä tavara on ollut ihan pilkkahintaan myynnissä, niin alkaa vielä postikuluista alennusta pyytämään :D