Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sukupuolitautitestit

Vierailija
01.03.2013 |

Mieheni kertoi tänään pettäneensä. Heitän sen kyllä pellolle. Mutta milloin kannattaisi käydä tarkistuttamassa ettei ole sukupuolitauteja tuonut? :(Milloin kannattaa käydä esim. hiv testissä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi samoin ja menin heti viikon päästä kun olin saanut itseni kasattua. Verinäytteestä hiv ja virtsanäytteestä kuppa ja tippuri (jos muistan oikein) Soitin ehkäisyneuvolaan ja sain lähetteen labraan. Kaikesta paskasta huolimatta oma terveys tärkeä. Voimia sinulle, toivottavasti sulla on läheisiä jotka tukevat kriisissä!

Vierailija
2/9 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta! Elikkä n. viikon päästä testit luotettavia? Oli kuulemma viime viikonloppuna ollut puuhissa.. :´(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiv näkyy varmuudella vasta 6kk päästä.

Vierailija
4/9 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiiikä!! :( Joudunko siis oottaa puol vuotta et oonko saanu hiv tartuntaa vaiko en??

Vierailija
5/9 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon päästä hiv tartunnasta tulee kuumeinen ja nuhainen olo. Koita AP pysyä positiivisena!

Vierailija
6/9 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No loistavaa! Oon just kuumeessa ja nuhassa, jipii!! :/ Joudunko nyt oikeesti oottaa puol vuotta, että saan varmuuden?

Vierailija
7/9 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suositellaan, että HIVi kannattaa testata n. 3kk päästä mahd. tartunnasta. sillon sen pitäis jo näkyä. Jos/kun silloin nega, niin kannattaa käydä vielä siinä puolenvuoden kohdalla udestaan.

Itse tein vastaavassa tilanteessa niin, että menin heti testeihin, testaamaan kaikki (eihän sitä tiedä onko pettänyt ennenkin, ja jotkut voivat näkyäkin jo aikaisin), sitten 3kk päästä, ja 6kk päästä.

Hiv on suomessa harvinainen ja (jos näin nyt voi sanoa) melko harmiton, siis ei esim. laske oletettua elinikää kovin paljoa, ja hoito on hyvää. Ei ole maailmanloppu sekään, ja saisi tosiaan olla erittäin paska mäihä että sen suomessa saa. Eli älä ressaa vielä :)

Vierailija
8/9 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos viestistäsi! Kyllä se jo helpotti. Oletko käynyt vielä tuon 6 kuukauden jälkeen? Vai onko tulos jo silloin 100% varma? En tiedä mitään kyseisen taudin testaus suosituksista.. Toi oli hyvä ehdotus käydä tarkistamassa tilanne jo heti aikaisempien kertojen varalta. Kiitos! :)

Vierailija
9/9 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi klamydia näkyy 3 viikon kuluttua. Hiv näkyy aikaisintaan 3 kuukauden kuluttua, kuten onkin jo tullut esille, ja varmuudella hivin voi todeta 6 kuukauden kuluttua mahdollisesta tartunnasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä