Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olet sähkötupakasta?

Vierailija
05.03.2019 |

Sana on hyvin vapaa.

Kiitos, jos kommentoit.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastustan. Kannatan polttomoottoritupakkaa.

Vierailija
2/31 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen tupakan korvaajaksi/lopetukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman hymyilyttää sellaiset ketkä kehuvat lopettaneensa tupakoinnin mutta siirtyivätkin sähkötupakkaan.

Vierailija
4/31 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieman hymyilyttää sellaiset ketkä kehuvat lopettaneensa tupakoinnin mutta siirtyivätkin sähkötupakkaan.

Miksi?

Siksikö että sähköhöyryttelijät ovat päässeet eroon tupakan tuhansista myrkyllisistä aineista ja saavat vaarattoman nikotiiniannoksensa höyryttelemällä.

Vierailija
5/31 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse onnistuin lopettamaan tupakoinnin sähköröökin avulla, joten olen hyvin höyrymyönteinen. Ihan mielenkiintoista seurata löydetäänkö siltä millaisia (epä)terveysvaikutuksia tulevaisuudessa. Vaikea kuitenkaan uskoa että olisi pahempi kuin tupakka.

Vierailija
6/31 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdentekevää mulle, koska se ei haise mun hengitysilmassa. Mut ihan turha tulla väittämään, että se olis terveellistä. popcorn-keuhkot.

Vierailija
7/31 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse onnistuin lopettamaan tupakoinnin sähköröökin avulla, joten olen hyvin höyrymyönteinen. Ihan mielenkiintoista seurata löydetäänkö siltä millaisia (epä)terveysvaikutuksia tulevaisuudessa. Vaikea kuitenkaan uskoa että olisi pahempi kuin tupakka.

Tarkennan vielä että olen siis nykyisin siis täysin nikotiinivapaa enkä ole edes höyrytellyt vuosiin.

Vierailija
8/31 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdentekevää mulle, koska se ei haise mun hengitysilmassa. Mut ihan turha tulla väittämään, että se olis terveellistä. popcorn-keuhkot.

Näytä faktaa.

Vierailija
9/31 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo väite on kumottu jo vuosia sitten.

Wikipedia:

Useista makeanmakuisista sähkötupakkanesteistä on löytynyt myös diasetyylia, jolla saadaan aikaan voin ja kerman makua, ja jonka pitkäaikainen hengittäminen suurina määrinä saattaa aiheuttaa bronchiolitis obliterans -nimistä keuhkosairautta (ns. popcorn-keuhko). Kyseisten nesteiden keskimääräiset diasetyylipitoisuudet ylittävät tiukimmat turvarajat mutta jäävät keskimäärin sadasosaan tupakasta saatavista diasetyylimääristä. Tupakoinnin ei ole havaittu aiheuttavan em. sairautta. Sähkösavukenesteissä diasetyylin käytöstä pyritään pääsemään eroon kokonaan.

Vierailija
10/31 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltin haisevaa ällöä lähes kaksikymmentä vuotta, kunnes sähkötupakka saapui Suomeenkin.

Olen höyrytellyt nyt yli kuusi vuotta, koska myönnän auliisti olevani erittäin vahvasti nikotiiniriippuvainen eikä vatsani kestä nikotiinipurkkaa tai -pastilleja.

Saan purkasta myös karmean hikan.

Pakon edessä käytin purkkaa/pastilleja pitkillä lentomatkoilla.

Nykyään mua oksettaa tupakanhaju, mm. juuri röökinsä tumpanneet kanssamatkustajat bussissa.

En ymmärrä kuinka olen voinut haista niin kauhealle itsekin... vaikka mahdollisuuksien mukaan pesin aina käteni ja pistin suuhuni Mynthonin tupakoinnin jälkeen.

Parvekkeellakaan ei tarvitse talvisin hypätä tunnin välein vaan ainoastaan joskus luomassa mahdolliset lumet.

Vierailija
11/31 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin päästä tupakasta eroon useita kertoja polttamani 30 vuoden aikana. Nikotiinipurkkaa, laastareita, inhalaattori ja ties mitä muuta. Koskaan lakko ei paria viikkoa pidempään kestänyt.

Sähköhöyrystimellä se onnistui ensiyrittämällä, enkä sen jälkeen ole tupakkaa polttanut. Nikotiiniahan siinä on kuten kaikissa korvaushoitotuotteissa. Tuskin se muutenkaan haitaton on, mutta siinä ei ole häkää eikä tervaa, jotka ovat tupakan vaarallisimmat ainesosat.

Eniten ihmetyttää ihmiset, jotka jo kaukaa nyrpistävät nenäänsä höyryn nähdessään. Vieressä savuttava auto tai nuotio ei sen sijaan ärsytä tippaakaan. Haluaisiko joku kertoa, että miksi?

Vierailija
12/31 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo väite on kumottu jo vuosia sitten.

Wikipedia:

Useista makeanmakuisista sähkötupakkanesteistä on löytynyt myös diasetyylia, jolla saadaan aikaan voin ja kerman makua, ja jonka pitkäaikainen hengittäminen suurina määrinä saattaa aiheuttaa bronchiolitis obliterans -nimistä keuhkosairautta (ns. popcorn-keuhko). Kyseisten nesteiden keskimääräiset diasetyylipitoisuudet ylittävät tiukimmat turvarajat mutta jäävät keskimäärin sadasosaan tupakasta saatavista diasetyylimääristä. Tupakoinnin ei ole havaittu aiheuttavan em. sairautta. Sähkösavukenesteissä diasetyylin käytöstä pyritään pääsemään eroon kokonaan.

Minun nikotiininesteeni on hajutonta, mautonta ja väritöntä, ns. nikotiinisuolaa.

Ei maistu, ei haise, vaan pääasia on se, kun saa imaista ja päästää höyryt suusta ulos.

Vierailija
13/31 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua!

Kirjoitin pitkän asiallisen stoorin ja nyt tuli hylkäys: julkaistaan hyväöksynnän jälkeen...

Outoa.

En kirjoittanut mitään epäeettistä.

Vierailija
14/31 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen tupakoitsija kirjoitti:

Yritin päästä tupakasta eroon useita kertoja polttamani 30 vuoden aikana. Nikotiinipurkkaa, laastareita, inhalaattori ja ties mitä muuta. Koskaan lakko ei paria viikkoa pidempään kestänyt.

Sähköhöyrystimellä se onnistui ensiyrittämällä, enkä sen jälkeen ole tupakkaa polttanut. Nikotiiniahan siinä on kuten kaikissa korvaushoitotuotteissa. Tuskin se muutenkaan haitaton on, mutta siinä ei ole häkää eikä tervaa, jotka ovat tupakan vaarallisimmat ainesosat.

Eniten ihmetyttää ihmiset, jotka jo kaukaa nyrpistävät nenäänsä höyryn nähdessään. Vieressä savuttava auto tai nuotio ei sen sijaan ärsytä tippaakaan. Haluaisiko joku kertoa, että miksi?

Se höyrytin on yhtä lailla tupakkaa. Makunestehöyryt vielä haiseekin ihan helvetin pahalle.

Vierailija
15/31 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua!

Kirjoitin pitkän asiallisen stoorin ja nyt tuli hylkäys: julkaistaan hyväöksynnän jälkeen...

Outoa.

Fasismiin siirtyvässä maassamme yksikin väärin valittu sana voi johtaa sensuuriin :-)

Neuvo.

Saadessasi viestin, julkaistaan hyväksymisen jälkeen, mene selaimen avulla yksi sivu taaksepäin ja viestisi ilmaantuu uudelleen näkyviin.

Koeta etsiä sanoja jotka ovat agendan vastaisia ja heittele kirjainten väliin välilyöntejä tai valitse sanasi uudelleen.

Karmeaksihan tämä palsta on mennyt sensuurin kourissa.

Vierailija
16/31 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Siksikö että sähköhöyryttelijät ovat päässeet eroon tupakan tuhansista myrkyllisistä aineista ja saavat vaarattoman nikotiiniannoksensa höyryttelemällä.

Nikotiini ei ole vaaratonta. Muutama tietämäni sähkötupakoija käyttää laitetta ihan jatkuvasti, useita kertoja tunnissa, kun aiemmin kävivät korkeintaan kerran tunnissa tupakalla. Addiktio on siis entistä pahempi.

Vierailija
17/31 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Nikotiini ei ole vaaratonta. Muutama tietämäni sähkötupakoija käyttää laitetta ihan jatkuvasti, useita kertoja tunnissa, kun aiemmin kävivät korkeintaan kerran tunnissa tupakalla. Addiktio on siis entistä pahempi.

Pelkästä nikotiinista ei ole todettu olevan haittaa ihmisille tai haitoista on saatu hyvin ristiriitaisia tutkimustuloksia. 

Wikipedia:

Tieto pelkän nikotiinin käytön vaikutuksesta (esimerkiksi sähkösavukkeiden muodossa) verenkierron sairauksiin kuten sepelvaltimotautiin on ristiriitaista.[54][55][56] Tupakan polttamiseen verrattuna pelkän nikotiinin käytöstä aiheutuvat riskit ovat kuitenkin huomattavasti paljon pienemmät,[56] sillä polttaminen altistaa näille sairauksille.[57]

Vierailija
18/31 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Määrällisesti sitä nikotiinia imeytyy kuitenkin huomattavasti vähemmän kuin tupakoinnilla.

Vierailija
19/31 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apua!

Outoa.

Fasismiin siirtyvässä maassamme yksikin väärin valittu sana voi johtaa sensuuriin :-)

Neuvo.

Saadessasi viestin, julkaistaan hyväksymisen jälkeen, mene selaimen avulla yksi sivu taaksepäin ja viestisi ilmaantuu uudelleen näkyviin.

Koeta etsiä sanoja jotka ovat agendan vastaisia ja heittele kirjainten väliin välilyöntejä tai valitse sanasi uudelleen.

Karmeaksihan tämä palsta on mennyt sensuurin kourissa.

Kiitos vinkistä.

En kyllä osaa valita jo ennestään asiallisia sanojani uusiksi.

Vierailija
20/31 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nikotiini on myrkky, ja sen me tiedämme.

Tupakassa on kuitenkin hirveä määrä kemikaaleja häkää ja tervaa unohtamatta.

Yritän uudelleen, kun jouduin epäjulkaistuksi: tupakkalain muutoksen tiimellyksessä väitettiin, että teinit alkaisivat tupakoida sähkötupakan takia.

En usko, että tilanne menee noin päin.

On ollut ilo lukea, että moni on päässyt nikotiiniriippuvaisuudesta eroon sähkiksen avulla!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän