Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko tämä reilua?

Vierailija
21.07.2008 |

Mulle juuri selvisi, että firmassamme toinen myyntisihteeri tienaa 3000 euroa. Minä saan 1816 euroa. Olen tradenomi, toinen myyntisihteeri merkonomi. Ainut ero on se, että olen ollut firmassa vasta vuoden, toinen myyntisihteeri 16 vuotta. Silti, tuo palkkaero on melkoinen!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
21.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 16 vuotta pitäisikin jo tuntua palkkapussissa. ehkä sinäkin saat 16 vuoden päästä samaa palkkaa.

Vierailija
2/6 |
21.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voihan sitä tietysti ajatella, että se ole "reilua", mutta täysin laillista on kuitenkin. noin pitkällä työkokemuksella työntekijä voi todellakin olla kullanarvoinen ja hänestä halutaan pitää kiinni. tuntematta firmaa ja työntekijöitä jne. paremmin ei tietenkään voi sanoa, mikä olisi ok palkkaero tässä tapauksessa. voisithan sinäkin pyytää palkankorotusta, vuoden jälkeen siihen ehkä voisi olla jo mahdollisuuksiakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
21.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä itsekään ole ihan vastavalmistunut ja mullakin on useampi vuosi työkokemusta, tosin ei tässä firmassa. Ap

Vierailija
4/6 |
21.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksesta ja osaamisesta maksetaan.

Vierailija
5/6 |
21.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin jonkin ajan kuluttua voit itsekin pyytää palkankorotusta. Kunhan osoitat osaamisesi ja pätevyytesi ensin. Eli syyt, miksi sinulle pitäisi maksaa enemmän palkkaa.

Vierailija
6/6 |
21.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sinä tradenomi, sillä ei ole merkitystä.

Hänellä on pitkä työkokemus (ja olettevasti taitoja&suhteita joita vain töitä tekemällä saa/solmii) ja monesti se on arvokkaampaa mitä koulutus.

Ja kyllähän kaikki ikälisät ymv. nostavat hänen palkkaansa jne.

Jotenkin aika absurdi ajatus että voisit vaatia heti samaa palkkaa (toki voit, mutta tuskin saat...) vain koska teette samaa työtä ja sinulla on korkeampi tutkinto.