Kannattaako mennä ilman lähetettä magneettikuvaan
vai neuvotella lääkärin kanssa? Tilanne on se, että neurologi ei pitänyt tarpeellisena kuvantamista.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän ilman lähetettä pääse magneettiin.
Älä julista tietämättömyyttäsi. Googlaa Synlab ja ota asioista selvää.
Mutta mistä ne tietää kuvata, jos ei ole lääkärin lähetettä. Ja mitä hyötyä siitä on.
Magneettikuvaus ei ole vaaraton juttu, eikä sitä tehdä huvin vuoksi.
Magnettikuvaus on 100% turvallinen, ei mitään vaaroja. Nämä on niitä rokotevastaisten naurettavia horinoita.
Mee eri lääkärille julkisella ja sano, että tarvit mt-hoitoa ja hullujenhuonetta, jos et saa lähetettä.
Tottakai, julkisella kestää vielä siitä lähetteestä, että kuviin saa ajan.
Itellä oli olevinaan kiireellinen lähete tk-lääkäriltä. Silti meni kuukausi, että pääsin kuvauksiin ja kuvista kolme viikkoa aika sairaalan erikoislääkärille, joka kertoi, mitä kuvista näkyy ja mitä nyt tehdään.
Mulle sanottiin, että tän nopeampaa onnistuu vain sairaalan päivystykseen menemällä. Eikä sieltäkään niin vaan magneettikuvaan laiteta.
Eihän ne päivystävänä olevat opiskelijat uskalla laittaa kuviin, koska tulee kuluja.
Vierailija kirjoitti:
Mee eri lääkärille julkisella ja sano, että tarvit mt-hoitoa ja hullujenhuonetta, jos et saa lähetettä.
Tottakai, julkisella kestää vielä siitä lähetteestä, että kuviin saa ajan.Itellä oli olevinaan kiireellinen lähete tk-lääkäriltä. Silti meni kuukausi, että pääsin kuvauksiin ja kuvista kolme viikkoa aika sairaalan erikoislääkärille, joka kertoi, mitä kuvista näkyy ja mitä nyt tehdään.
Mulle sanottiin, että tän nopeampaa onnistuu vain sairaalan päivystykseen menemällä. Eikä sieltäkään niin vaan magneettikuvaan laiteta.
Eihän ne päivystävänä olevat opiskelijat uskalla laittaa kuviin, koska tulee kuluja.
Tämä meidän paikkakunnalla. Vaihtelee paikkakunnan mukaan, uskoisin.
Magneettikuvauksen hinta on 159 euroa (omavastuu KELA-korvauksen jälkeen) Perusomavastuuhinta 159€ käsittää kaikki tavalliset kuvaukset, esim. pään, kaularangan, rintarangan, lannerangan tai nivelten kuvaukset. Hinta sisältää radiologian erikoislääkärin lausunnon, kuva-CD:n ja vastausten postituskulut.
Minulla voisi kuvata vanhojen merkintöjen mukaan. Lääkärin pitäisi katsoa onko muutoksia.