Vaalimainonta käynnistyy kahden viikon kuluttua - mitkä asiat saa sut äänestämään?
Onko nämä..
- ilmastonmuutosvaalit
- sosiaaliturva/hyvinvointi (lapset, seniorit)
- Suomi nousuun, verot alas -vaalit
- Suomi takaisin, rajat kiinni - vaalit
- Peruspalvelut kaikille kaikkialla - vaalit
Löytyykö näistä joku sopiva?
Kommentit (140)
Vierailija kirjoitti:
Minulle nämä ovat peruspalvelut kaikille kaikkialla-vaalit. Äänestän keskustaa.
Totta. Meidän seuduilta katosi joulukuussa pankki ja pankkiautomaatti. Sitä ennen meni posti ja ylä-aste/lukio.
Vielä on kauppa ja huoltoasema.
Mä olen valinnut ehdokkaani tämän kauden sanojen ja tekojen perusteella, vaalimainokset ei muuta sitä.
Vierailija kirjoitti:
Ilmastomuutos ja vanhusten asiat kiinnostaa mua eniten. Oma mummu on palvelutalossa jossa on vaikeuksia ruoassa ja hoidossa.
Lapset ja vanhukset on näiden vaalien tärkein teema. Ylläpidetään hyvät päiväkodit, leikkipuistot ja koulut. Vanhuksille mukava elämä.
Maanpuolustuksesta vois leikata ja siirtää rahaa aseista ihmisiin.
Suurin syy äänestää on se että haluan valita ihmisen jonka arvomaailma vastaa omaani. Ääriliikkeitä on tyrkyllä monenlaisille äänistäjille, ja näissä vaaleissa meihin yritetään 99% varmasti vaikuttaa myös oman maan rajojen ulkopuolelta. Olen seuraillut politiikkaa noin viidentoista vuoden ajan ja veikkaisin osaavani tunnistaa viime hetken hötkyilyt mediassa. Omat vs. äänestettävän puolueen arvot ovat minulle kaikkein tärkein asia.
Oon äänestänyt ennen vihreitä ja vasemmistoa. Nyt tuntui siltä ettei kummaltakaan löydy sopivaa ehdokasta, eikä kyllä iskevää vaaliteemaakaan. Vois olla että äänestän demareita ensimmäisen kerran.
Äänestän tällä kertaa joka tapauksessa demareita. Henkilökin on ihan toissijainen seikka. Katson listalta vain jonkun sopivan. Kannatan muutenkin listavaalia Ruotsin malliin enkä henkilökeskeistä vaalijärjestelmää niin kuin Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mies50v
Persut eivät ole vasemmalla eikä oikealla. Eikä pidäkään. He ovat suomalaisten puolella.
Kansanedustajat toimivat eduskunnassa puoluerajojen yli yhteistyössä kansaa vastaan. Heillä on yhteinen puolueesta riippumaton intressi kahmia vaikutusvaltaa ja etuja itselleen.
Kansanedustajilla on yhteinen puolueesta riippumaton intressi säilyttää asemansa eliitissä, pysyä eduskunnassa, kahmia vaikutusvaltaa ja etuja itselleen.Siksi he toimivat eduskunnassa puoluerajojen yli yhteistyössä kansaa vastaan.
Puolueiden väliset erot ovat jo vuosikymmenien aikana vakiintuneet, eikä puolueilla ole oikeaa halua suureen muutokseen, joka voisi olla rapauttaa kansalaisten luottamusta tai puolueiden tasapainoa.Persujen menestys vaaleissa on aiheuttanut kaikille muille puolueille ongelmia. Koska Persut ovat käyneet kaikkien muiden puolueiden reviirillä, ja siksi loukanneet vanhojen puolueiden vakiintuneita käytäntöjä ja sopimuksia. Muut puolueet ovat saneet persuista yhteisen vastustajan, jota vastaan käydään yhteistuumin yli puoluerajojen niin vasemmistossa kuin Kokoomuksessakin.
Siksi Persut uutena puolueena saa rajua dissaamista vanhoilta puolueilta, mikä näkyy myös lehdistössä ja mediassa.
Puolueiden intressi on oman aseman säilyttäminen ja yhteisymmärryksessä muiden puolueiden kanssa, omien etujen vaaliminen, mieluiten niin että kansa luulee puolueiden olevan hyvinkin erimielisiä toisten puolueiden kanssa. Todellisuudessa puolueet punovat keskenään juonia jotta voivat säilyttää asemansa mahdollisimman suuren oman hyödyn kera.
Puolueiden keskinäiset erimielisyydet ovat vain silmänlumetta, jolla saadaan vaikutelma halusta asioiden muuttamiseksi. Mikään ei kuitenkaan muutu vuosikymmennissäkään, koska puolueet ovat tyytyväisiä asemaansa näin. Oikeaa muutosta haluavat vaiennetaan hiljaisksi.
Persut ovat horjuttaneet vanhojen puolueiden tasapainoa ja siksi ovat kaikkien puolueiden hampaissa.
Persut ovat yksin muiden puolueiden puristuksissa eivätkä siksikään pääse muiden puolueiden kanssa jaolle, jossa jaetaan sulle-mulle periaatteella etuisuuksia kansan selkänahasta.
Siksi Persut ovat ainoa kansan etua ajava puolue joka ei veljeile muiden puolueiden kanssa kansaa vastaan.
Siksi Persut.
Ilmiannoin just äsken kaikki sun mainos spämmit täällä, kaksplussassa ja meidän perhe -palstalla. Tämä sana teksti löytyy myös näiltä palstoilta. Persuilla ei siis todellakaan mene hyvin.
Ilmastonmuutos huolestuttaa, siispä täältä ääni vihreille!
Minulle nämä ovat sosiaaliturva- ja ympäristövaalit, eli tietenkin äänestän Vihreitä tai Piraattipuoluetta.
Vierailija kirjoitti:
Ilmastonmuutos huolestuttaa, siispä täältä ääni vihreille!
Yhdellekään puolueella ei ole tarjota ohjelmassaan mitään sellaista, millä olisi oikeasti mitään merkittävää vaikutusta ilmastonmuutoksen hillitsemiseen. Kaikki puolueet tarjoavat vain toineen toistaan naurettavampia utopioita, joilla ilmasto kuulemma voidaan pelastaa ottamaan kuitenkaan mitään keltään pois - tai ottamatta ainakaan kovin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Äänestän tällä kertaa joka tapauksessa demareita. Henkilökin on ihan toissijainen seikka. Katson listalta vain jonkun sopivan. Kannatan muutenkin listavaalia Ruotsin malliin enkä henkilökeskeistä vaalijärjestelmää niin kuin Suomessa.
Suomen tapa voi toki olla se parempi tapa estämään niiden pahimpien hörhöpuolueiden isoon asemaan nousemista. Esim. persujen kohdalla jää nähtäväksi, kestääkö gallup-kannatuksen nousu, kun vaaleissa puolue tulee kokonaisuutena paremmin esille. Vaaleissa Halla-aho ei pysty vaaleissa suojaamaan sitä hörhöporukkaa julkisuudelta, vaan ehdokkaat tulevat kansan nähtäville. Äänestäjät, jotka ajattelivat äänestää persuja, saattavatkin alkaa miettimään "näitä hörhöjäkö pitäisi sitten äänestää" ja valitsetkin toisin.
En sano, että näin käy varmasti, mutta pidän sitä mahdollisena. Mielestäni on ihan hyvä, että joudutaan äänestämään henkilöä, koska silloin ne puolueessa vaikuttavat hörhöt tulevat paremmin äänestäjien nähtäville.
Varmaan rajat kiinni -vaalit. En muuten lämpene persuille puolueena, mut joku tolkku pitää olla.
Suomi ei voi olla koko maailman sosiaalitoimisto, ja kun katsoo Ruotsin esimerkkiä, sitä en tänne halua seuraavaksi.
Joku järki pitää olla maahantuloasioidenkin osalta, joten saa nähdä meneekö mun ääni näissä vaaleissa Kokoomukselta Persuille protestimielessä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mies50v
Persut eivät ole vasemmalla eikä oikealla. Eikä pidäkään. He ovat suomalaisten puolella.
Kansanedustajat toimivat eduskunnassa puoluerajojen yli yhteistyössä kansaa vastaan. Heillä on yhteinen puolueesta riippumaton intressi kahmia vaikutusvaltaa ja etuja itselleen.
Kansanedustajilla on yhteinen puolueesta riippumaton intressi säilyttää asemansa eliitissä, pysyä eduskunnassa, kahmia vaikutusvaltaa ja etuja itselleen.Siksi he toimivat eduskunnassa puoluerajojen yli yhteistyössä kansaa vastaan.
Puolueiden väliset erot ovat jo vuosikymmenien aikana vakiintuneet, eikä puolueilla ole oikeaa halua suureen muutokseen, joka voisi olla rapauttaa kansalaisten luottamusta tai puolueiden tasapainoa.Persujen menestys vaaleissa on aiheuttanut kaikille muille puolueille ongelmia. Koska Persut ovat käyneet kaikkien muiden puolueiden reviirillä, ja siksi loukanneet vanhojen puolueiden vakiintuneita käytäntöjä ja sopimuksia. Muut puolueet ovat saneet persuista yhteisen vastustajan, jota vastaan käydään yhteistuumin yli puoluerajojen niin vasemmistossa kuin Kokoomuksessakin.
Siksi Persut uutena puolueena saa rajua dissaamista vanhoilta puolueilta, mikä näkyy myös lehdistössä ja mediassa.
Puolueiden intressi on oman aseman säilyttäminen ja yhteisymmärryksessä muiden puolueiden kanssa, omien etujen vaaliminen, mieluiten niin että kansa luulee puolueiden olevan hyvinkin erimielisiä toisten puolueiden kanssa. Todellisuudessa puolueet punovat keskenään juonia jotta voivat säilyttää asemansa mahdollisimman suuren oman hyödyn kera.
Puolueiden keskinäiset erimielisyydet ovat vain silmänlumetta, jolla saadaan vaikutelma halusta asioiden muuttamiseksi. Mikään ei kuitenkaan muutu vuosikymmennissäkään, koska puolueet ovat tyytyväisiä asemaansa näin. Oikeaa muutosta haluavat vaiennetaan hiljaisksi.
Persut ovat horjuttaneet vanhojen puolueiden tasapainoa ja siksi ovat kaikkien puolueiden hampaissa.
Persut ovat yksin muiden puolueiden puristuksissa eivätkä siksikään pääse muiden puolueiden kanssa jaolle, jossa jaetaan sulle-mulle periaatteella etuisuuksia kansan selkänahasta.
Siksi Persut ovat ainoa kansan etua ajava puolue joka ei veljeile muiden puolueiden kanssa kansaa vastaan.
Siksi Persut.
Ilmiannoin just äsken kaikki sun mainos spämmit täällä, kaksplussassa ja meidän perhe -palstalla. Tämä sana teksti löytyy myös näiltä palstoilta. Persuilla ei siis todellakaan mene hyvin.
Persut huutelee somessa ja näillä palstoilla. Kasvokkain ne on heikkoja ja täriseviä. Eivät saa mitään asioita eteenpöin eduskunnassa. Se on nähty.
Ei ainakaan palstapersun loputon spämmiminen. Tai no, saa se äänestämään muttei persuja.
Mä en jaksa sitä ikuista ilmaisen rahan ruikutusta oikeudenmukaisuuden valheella. Sosialismin kannattajat voivat muuttaa Venezuelaan, siellä on sosialistin paratiisi/parasiitti.
Kunnallisvaaleissa Veronika Honkasalo (vasemmisto) sai yli 4000 ääntä. Sillä määrällä pääsisi eduskuntaankin.
Vasemmiston pitäis vaan saada näkyvyyttä. Nyt kaiken tilan vie demarit, kokoomus ja kepu.
Oikea puolue ja tuttu ehdokas eli KD
Sdp voittoon ja porvarit oppositioon.
Loppuu tää ihmisillä rahanteko ja sikailu.
Työllisyys. Minulle tärkeintä on, että hallitus turvaa työllisyyden ja siten parantaa kansalaisten hyvinvointia ja elämänlaatua. Kun työllisyys paranee, lähtee myös syntyvyys kasvuun jne.
Äänestän hyvinvointivaltion ja koulutusjärjestelmän purkua vastaan.