Paljonko sulla oli keskiarvo peruskoulun päättötodistuksessa?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Mun peruskoulu päättyi 80-luvulla. Keskiarvo 9.4.
Esikoinen lopetti viime vuonna keskiarvolla 9.8 ja kyllä hän töitä paiski sen eteen.
Omaani en muista, mut ei se häävi ollu. Onneks lukupää ei oo periytyvää, lapsella 9,4, eikä ottanu kovillekkaan.
6.4... Pinnasin melkein koko ysiluokan, olin joutua sen vuoksi koulukotiin.
Yläasteella alko tulla nämä nykyiset mt-ongelmat esiin.
Ei toi keskiarvo minun älykkyydestä tai sen puutteesta kerro mitään.
n47
Pääsin peruskulusta 1999
Liikunta, kuvaamataito, käsityö, käyttäytyminen ja huolellisuus, kotitalous oli 9-10.
Musiikki, uskonto&et? ja biologia 8.
Muut sitten heikompia, keskiarvo oli jossain 7-8 välissä.
Menin peruskoulussa sieltä missä rima oli matalin, en esim. tehnyt läksyjä jos tiesin ettei niitä tarkisteta. Biologiasta ja mantiedosta pidin kovasti. Englannin opettaja oli natsi, ne läksyt tein aina, pidin myös kielistä enemmän kuin matematiikasta.
Ymmärrettävistä syistä, tavoistani johtuen, matematiikassa oli erityisen vaikea pysyä kärryillä. Otin kuitenkin loppukirin ja sainkin viimeisestä kokeesta 9, mutta jostain syytä opettaja ei nostanut lopullista numeroa niin paljon kun olisin toivonut.
Pääsin yläasteelta 1992. Ka noin 8.
Vierailija kirjoitti:
Onpas täällä keskimääräistä fiksumpa porukkaa, kun enemmistön pitäisi olla tuossa 7 - alle 8. Tai nykyajan arvostelut on sitten mitä sattuu.
Jaah, nykyisin... vastasin vaikka peruskoulun päätin 90-luvun alussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas täällä keskimääräistä fiksumpa porukkaa, kun enemmistön pitäisi olla tuossa 7 - alle 8. Tai nykyajan arvostelut on sitten mitä sattuu.
Tai sit me hikarit keulitaan täällä hyvillä keskiarvoillamme ja ne, joilla on huonompi ka. jättää vastaamatta? Kts. vahvistusharha.
t. se 9.3 hikari
Näin mä asian kanssa hahmotin heti, kun näin vastaukset. Olin innolla vastaamassa vaikka en edes huippua ollut. 😂 T: 8,7
Liikunta, kuvaamataito, käsityö, käyttäytyminen ja huolellisuus ja kotitalous oli 9-10.
Biologia, uskonto&et, musiikki 8.
Muut sitten heikompia/en muista.
Keskisarvo oli 7-8.
Menin peruskoulussa sieltä mistä aita on matalin, en esimerkiksi tehnyt läksyjä jos tiesin ettei niitä välttämättä tarkisteta. Englannin opettaja oli n a t s i, ne läksyt oli aina tehtynä, pidin myös kielistä enemmän kuin matematiikasta.
Ymmärrettävistä syistä, tavoistani johtuen, matematiikassa oli erityisen vaikea pysyä kärryillä. Otin kuitenkin loppukirin ja sainkin viimeisestä kokeesta 9. Mutta jostain syystä se ei opettajan mielestä riittänyt nostamaan numeroa nii paljon kun toivoin.
Oho. Tuli tuplana, vaikka sain ensimmäisestä ilmoituksen postauksen julkaistavan hyväksymisen jälkeen.
Niitä siis ihan oikeasti tarkistetaan ja hyväksytään :o
Mulla on vuonna 1994 päättötodistuksen keskiarvo 8.7. Nykyään olen äikän ope.
Meidän talon kaikki lapset menivät viressä olevaan oppikouluun. Siellä oltiin sitten 18-vuotiaaksi asti. Jotkut pojat olivat 20-vuotiaaksi asti. Heistäkin tuli lääkäreitä ja juristeja ym. pitkälle lukeneita. Köyhemmät olivat vapaaoppilaita, heillä ei ollu lukukausimaksuja. Pojat olivat tosi laiskoja lukemaan. Moni alkoi lukea vasta viimeisellä luokalla. Peruskoulusta ei nähty edes unta . Helsinki, Etu-Töölö.Keväällä osa oppilaista aina skraappasi ja vietti päivänsä läheisellä Hietsun uimarannalla. Köyhempiä ei koskaan kiusattu, se oli sellainen tabu. Se olisi ollut merkki huonosta kotikasvatuksesta. Me ei podettu mitään maailman tuskaa. Me saatiin aina olla ja mennä vapaasti jo 8-vuotiaast asti.
Vierailija kirjoitti:
6.9
Hahmotusvika todettiin vasta aikuisiällä, enkä ollut erityisluokalla vaikka tarve olisi ollut.
Mulla oli sama keskiarvo.
Mua vaan koulukiusattiin koko koulun toimesta niinpä sairastuin masennukseen ja paniikkihäiriöön ja kouluun menemisestä tuli mahdottomuus.
8,7 vaikka lintsasin kuukauden koulusta ysiluokalla. Tästä on jatkunut loistava alisuorittamisen putki.
Minulla oli peruskoulun keskiarvosana vuonna 2010 muistaakseni 6,2, jos vain teoria-aineet lasketaan.
7,8. Eli av:n heikompaa ainesta :D
Vuosi oli 1986 ja osa numeroista oli skaalan yläpäässä, epäkiinnostavat aineet rimaa hipoen läpi.
Sama jatkui lukiossa ja yliopistossa.
Olenkin huono vaatimaan lapsiltani hyvää suoritusta aineissa jotka eivät kiinnosta heitä.
Oli reippaasti alle 6 ja ihan hyvin olen pärjännyt. Ryhdistäydyin muissa koulutuksissa myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Oli reippaasti alle 6 ja ihan hyvin olen pärjännyt. Ryhdistäydyin muissa koulutuksissa myöhemmin.
Pärjänyt.
8.2 olisi varmaan ollut parempi jos olisin saanut parista aineesta ne 10 todistukseen, mutta ”periaatteen vuoksi en anna sinulle 10 ”. Kun naama ei miellytä, näin 2000 -luvulla.
Toivottavasti opettajat ovat nykyään vähän oikeudenmukaisempia ja antavat ne numerot oikeilla perusteilla, eikä sillä että kenen naama miellyttää eniten ja kenen vanhemmat lahjoo parhaiten.
Muistan, että lukuaineiden keskiarvo oli 9,33 ja kaikkien sitten jotain alemmas ysin pintaan, koska inhosin kotitaloutta ja unohtelin aina varusteita kotiin liikunnassa. Muistan myös olleeni hirmu pettynyt, vaikka hainkin lukioon, jossa keskiarvoraja oli 7,5. Olisin kai halunnut vielä stipendin tai jotakin.
Mun yläasteen päättötodistuksessa tuli joku tulostusvirhe, ja se alalaita on omalla paperiarkillaan, koska mulla oli pari ylimääräistä ainetta ilmeisersti ensimmäisenä siinä maalaiskoulussa, ja se standardiformaatti ei osannut käsitellä niitä. Luokanvalvoja vain totesi, että oho, ja sellaisen sain. :D
8.9. Olin taideaineissa, käsitöissä, liikunnassa ja lukuaineissa hyvä. Mummo kyllä marmatti, että nuo ovat hanttiaineita, tärkeimmät ovat mukamas kielet ja matematiikka.