A-talkissa abortista
saako tappaa sikiön ja onko murha oikeutettu heppoisin perustein?
Kommentit (31)
Itse en alunperin syntynyt toivottuna, vaan olin vahinko. Mutta onneksi äitini ei päätynyt aborttiin. Lapsuudessa oli jonkin verran kipua rakkaudenpuutteesta, mutta elämän varrella olen saanut moninkertaisesti takaisin ja nyt minulla on lämmin suhde myös vanhempiini. On ihanaa elää ja itselläni on kolme ihanaa lasta :) Jos ei-toivottu lapsi jää syntymättä, jää syntymättä myös valtava määrä musikaalista, matemaattista jne. jne. lahjakkuutta ja se vaikuttaa myös kaikkiin meihin muihin. Ei aborteissa siis tuhota vaan sairaita ei-toivottuja lapsia, vaan myös niitä, joilla olisi valtava potentiaali tehdä tämä maailma paremmaksi.
Vaikken olekaan uskovainen ja olen sitä mieltä, että naisella on oltava oikeus aborttiin (pidän nykyistä lainsäädäntöä riittävänä), hätkähdytti hiukan nähdä ne pienet mallinuket. Ehkä sitä liian helposti ajattelee, että se abortoitava on vain "limaklöntti", vaikka toisaaltahan se on tosiaan sellainen "minikokoinen" vauva. Vaikken abortteja sinänsä tuomitse (parempi, että lapsi syntyy silloin kuin vanhemmat ovat siihen valmiita), niin ehkä jonkinlainen ehkäisyvalistuksen lisääminen olisi paikallaan. Abortteja tehdään n. 10000 Suomessa vuosittain, se on aika iso määrä vahinkoja (kuinkahan moni olisi oikeasti vältettävissä sillä, että sen ehkäisyn kanssa oltaisiin huolellisia).
[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 09:19"]
Lapsuudessa oli jonkin verran kipua rakkaudenpuutteesta, mutta elämän varrella olen saanut moninkertaisesti takaisin ja nyt minulla on lämmin suhde myös vanhempiini. [/quote]
Jokaista sinun kaltaista kohti on kaksi jotka eivät saa ja jotka päätyvät roikkumaan narun jatkeeksi tai alkoholisteiksi jne. Tottakai aina on poikkeuksia molemmin päin, mutta se ettei naisten anneta päättää itse ovatko jollain hetkellä kykeneviä vanhemmiksi vai eivät, johtaa hyviin asioihin vain uskisten päiväunelmissa ja kärsimyksen moninkertaistumiseen oikeassa maailmassa.
Eikö järkevintä olisi keskittyä aborttien vähentämiseen, uusien ehkäisymuotojen kehittämiseen ja asenteiden muuttamiseen. Nuorten valistaminenkaan ei voi olla ihan kunnossa, kun niin moni abortin tekijöistä on teinejä.
Ne pikkuvauvat olivat hätkähdyttäviä. Tämän jälkeen ei kukaan voi tulla sanomaan, että abortissa tapetaan vain limaklöntti! Se on ihan oikea pikkuihminen, jonka te abortin tekijät tapatte!. Ei sitä voi puolustella millään.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 13:31"]
Ne pikkuvauvat olivat hätkähdyttäviä. Tämän jälkeen ei kukaan voi tulla sanomaan, että abortissa tapetaan vain limaklöntti! Se on ihan oikea pikkuihminen, jonka te abortin tekijät tapatte!. Ei sitä voi puolustella millään.
[/quote]
Kuules nyt sinä maailmantuskan potija: siinä on kaksi sukusolua kohdannut sellaisena aikana, jolloin siinä on sopivassa vaiheessa oleva kohdun limakalvo lähellä.
Hirvittävät määrät hedelmöittyneitä munasoluja valahtaa vessanpönttöihin, jää pikkuhousunsuojiin ja pikkuhousuihin joka ikinen päivä ilman että kukaan edes huomaa. Kun olet noin tunnontarkka ihminen, varmaan sinun kannattaisi polttaa jotain muistokynttilää näille soluille, joita kukaan ei ole edes huomannut.
Ja jos olet uskonnollinen, ehkä kannattaisi ehdottaa naisten puolen vessanpyttyjen pyhittämistä. Samoin pikkuhousu- ja pikkuhousunsuojatehtailla voisi ottaa tuotantoprosessiin pakollisen tehtaalta lähtevien tuotteiden pyhityksen.
Että jos nyt kovalta tuntuu, niin tässä nyt olisi näitä asioita ajettavaksesi. Tsemppiä pyrkimyksillesi!
[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 13:41"]
[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 13:31"]
[/quote]
Kuules nyt sinä maailmantuskan potija: siinä on kaksi sukusolua kohdannut sellaisena aikana, jolloin siinä on sopivassa vaiheessa oleva kohdun limakalvo lähellä.
Hirvittävät määrät hedelmöittyneitä munasoluja valahtaa vessanpönttöihin, jää pikkuhousunsuojiin ja pikkuhousuihin joka ikinen päivä ilman että kukaan edes huomaa. Kun olet noin tunnontarkka ihminen, varmaan sinun kannattaisi polttaa jotain muistokynttilää näille soluille, joita kukaan ei ole edes huomannut.
Ja jos olet uskonnollinen, ehkä kannattaisi ehdottaa naisten puolen vessanpyttyjen pyhittämistä. Samoin pikkuhousu- ja pikkuhousunsuojatehtailla voisi ottaa tuotantoprosessiin pakollisen tehtaalta lähtevien tuotteiden pyhityksen.
Että jos nyt kovalta tuntuu, niin tässä nyt olisi näitä asioita ajettavaksesi. Tsemppiä pyrkimyksillesi!
[/quote] Sä olet vähän yksinkertainen.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 13:44"]
Sä olet vähän yksinkertainen.
[/quote]
Itsellesikö nyt ole täällä keskustelupalstalla puhumaan? No, kyllähän itsensä kanssakin voi keskustella ja kyllähän se varmaan pitää paikkansa että olet yksinkertainen - mikä minä olen sitä kiistämään - mutta yleensä keskustelu tarkoittaa keskustelua kahden tai useamman ihmisen välillä. =)
Jos sinua harmittaa, ettet yksinkertaisuuttasi tiedä missä ne pyhittämistä vaativat tehtaat olisivat, niin neuvoksi että varmaan kannattaisi aloittaa kotimaisista liikkeelle ja sitten kun saa mobilisoitua tarpeeksi porukkaa, voi siirtyä ulkomaille.
Olen abortoinut viikolla 18 ja kyllähän se toki oli muuta kuin limaklöntti, mutta ei sitä nyt voinut vielä vauvaksikaan sanoa.
Vastaus nrolle 20:
Joku aiemmin käytti ilmausta "miesmäinen naikkuli". Kerroin vaan faktat.
Terv. nro 19