Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikea ystävystyä

Vierailija
05.03.2019 |

Ensinnäkin pyytäisin asiallista keskustelua ja empaattista ymmärrystä, vaikka mielipiteeni varmasti jotakuta ärsyttävätkin. Suuri osa kritiikistä, jota epäilen saavani osakseni, olen varmasti kuullut jo ennenkin, kuten se, että olen liian valikoiva. Ongelmani on siis ystävien vähyys ja vaikeus solmia tai ylläpitää ystävyyssuhteita. Kärsin ajoittain yksinäisyydestä. Tarkemmin ottaen vaikeutena on solmia ystävyyssuhteita naisiin. Minulla on muutamia hyviä miespuolisia ystäviä, mutta kaipaisin myös naiskavereita. Lisäksi useampi mieskaveri on ihastunut minuun ja ystävyys ollut sitten mennyttä, joten olen tullut varovaiseksi myös miehiin ystävystymisen suhteen.

Taustastani sen verran, että jo lapsena ystävinäni oli kaveriporukassa kymmenisen poikaa ja vain muutama tyttö, hekin aika "poikamaisia." Koulussa jäin tyttöporukoiden ulkopuolelle, sillä tyttöjen sosiaaliset pelit eivät olleet minusta reiluja, enkä suostunut esimerkiksi jättämään yhtä lihavaa, kiusattua tyttöä ulkopuolelle. Vähitellen ajauduin noiden porukoiden ulkopuolelle kokonaan ja vietin yhä enemmän aikaa poikien kanssa. Yläasteelle tultaessa tämä herätti muissa tytöissä tosi pahaa verta, sillä minä ja muutamat muut saimme tosi paljon huomiota pojilta verrattuna tyttöihin, jotka liikkuivat vain tyttöporukoissa.

Aikuisikään tullessa ja työelämässä huomaan jatkuvasti, etten ole kiinnostunut samoista asioista naisten kanssa keskimäärin tai sitten tapani tutustua on väärä. Menen mielellään suoraan asiaan, pidän pitkistä keskusteluista, joissa haastetaan toista, esim. tieteestä, politiikasta tai uskonnosta. Tykkään hölmöstä huumorista ja siitä, että kavereiden kanssa tehdään asioita, esim. laitetaan ruokaa, käydään yhdessä urheilemassa, korjataan fillareita, kuunnellaan levyjä, pelataan tms. Monikaan nainen ei tunnu olevan kiinnostunut näistä, vaan naiskavereiden kanssa istutaan jossain kahvilassa ja höpistään tuttujen kuulumisista tai muusta. Lapsistakin puhuisin ihan mielellään, vaikka omia ei (vielä) olekaan, mutta yleensä aiheet ovat jotain juoruilun kaltaista tai tv-ohjelmista tms. viihteestä puhumista.

Jos joku tunnisti itsensä tekstistäni, niin kertokaa, mistä voisin löytää ystäviä? Koen, että lähtökohtaisesti hyvin harva nainen (tai ihminen ylipäätään) kiinnostaa minua tai tulee tunne, että "hei, mahtava tyyppi, olispa hienoa viettää aikaa enemmänkin yhdessä!" Miten toimitte, jos löydätte tällaisen kaverin? Usein kaveruuteni naisten kanssa ovat myös lopahtaneet vähitellen ilman että mitään syytä on kerrottu, myös niiden muutamien kanssa, joiden kanssa itse olen kokenut, että yhteinen sävel löytyi. Muutamat ovat myös suuttuneet minulle, koska en ilmeisesti ole soitellut tarpeeksi tms. ja tämä on tullut ilmi sitten monen mutkan kautta vasta myöhemmin. Tämä on juuri sitä, mitä en voi ymmärtää, että lasketaan kuka soitti viimeksi eikä voida itse ottaa luuria käteen jos tekee mieli nähdä? Auttakaa, haluaisin kovasti ystävän elämääni.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja ongelmia. En tiedä, mikä on neuvoksi. Paras ystäväni on mies

Vierailija
2/2 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaapa tutulta! Erona se, että en kamalasti pidä ns. haastamisesta ystävien kesken ja pidän juuri sellaisista kahvilarupatteluhetkistä. Juoruilusta ja toisten ihmisten tekemisten puimisesta en kylläkään pidä ja olen sellainen, että monien mielestä menen keskustellessani "ärsyttävän syvälle".

Tämä voi olla aika old school -neuvo, mutta miten olisi kirje-/meilailukaverin hankkiminen? Monesti itseään hyvin kirjoittamalla ilmaisevat ihmiset eivät ole aivan niitä stereotyyppisimpiä tapauksia. Minä harrastin kirjeenvaihtoa 15 vuotta ja tapasin useampia k-kavereita myös livenä, joten sitä kautta voi löytää myös tosielämän ystäviä. Jos lisäksi osaat hyvin englantia tai jotain muuta vierasta kieltä, niin ulkomailla kirjeenvaihtokaverien kysyntä on Suomea huomattavasti korkeampi. Lykkyä pyttyyn!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi