Supernanny Suomi - OFFICIAL
Aijotko katsoa? Tänäänhän se alkaa Avalla klo 21:00.
Kommentit (2250)
Vierailija kirjoitti:
Miksi äiti pukee noin isoja poikia? Äiti tekee kaiken poikien puolesta, kas kun ei syötäkin vielä.
ei tainnut olla muutakaan vaihtoehtoa siinä tilanteessa, kun yritetään rajoja asettaa ja ihan sisävatteissa en kylmään laittaisi itsekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei tälle voitu antaa suomalaista nimeä?
Varmaan koska lähes kaikki muutkin eri maiden versiot kulkee nimellä Supernanny. Olisiko Erinomainen lastenhoitaja niin paljon parempi nimi?
Kyllä oliisi. Asumme suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Mä todella ihmettelen, eivätkö nää perheet ole hakeneet apua perheneuvolasta ja/tai lastensuojelusta, vaan haluavat tulla tv-ohjelmaan julkisesti ongelmineen?
Itku taas tuli kun katsoi. Pojat varmasti ikävöi isäänsä myös mikä näkyy käytöshäiriöinä. Sitten taas ei voi olla miettimättä, että kiusataanko koulussa huomisesta eteenpäin kun kaikki näytetään ja kerrotaan telsussa?
Minua myös häiritsi, kun äiti puhui koko ajan "jätkistä". Jos lapset olisivat olleet tyttöjä, miten äiti olisi heitä nimittänyt? Mimmit, likat, neidit, hutsut?!!
Melkoinen yllätys, kun aloitin katsomaan jaksoa ja perhe asuu melkein naapurissa. 😄 Äiti vaikuttaa kyllä todella mukavalta ihmiseltä, mahtaa olla rankkaa hoitaa neljää poikalasta ilman isää. Kaikkea hyvää heille.
Iso kiitos tästä ohjelmasta ja näistä perheistä jotka näin rohkeasti tulee esiin ongelmineen!
Jokaisessa perheessä on omat vaikeutensa ja tästä saa todella hyviä vinkkejä omiin toimintatapoihin.
Ihanan rehellistä, mutta ei kuitenkaan mitään "haetaan hakemalla kohua ja kauhistelua", vaan näytetään asiat niinkuin ne on ja oikeasti täydellä sydämellä autetaan. (Piia)
Nykyajan vitsaus todellakin on nää erilaiset ruudut, niin lapsilla kuin aikuisillakin. Omat silmätkin on avautuneet ja meidän perheessä on entistäkin tiukemmat rajat laitettu pelaamiselle ja telkkarin katsomiselle.
Kiitos, kiitos, kiitos. Jokaisen perheen pitäisi katsoa tämä ohjelma tai vanhempien - lapset kun toivottavasti on jo nukkumassa.
Vierailija kirjoitti:
Minua myös häiritsi, kun äiti puhui koko ajan "jätkistä". Jos lapset olisivat olleet tyttöjä, miten äiti olisi heitä nimittänyt? Mimmit, likat, neidit, hutsut?!!
Meetkös siitä häiriintymästä!
Minäkin puhun jätkistä. En ymmärrä mitä vikaa siinä on.
Ruutuaikaa sai tämä taas kyllä miettimään kovasti, erityisesti sitä, tarviiko pelien maailmaan esim. alle kouluikäisenä tutustua ollenkaan. Meidän lapsi alkoi vajaa 2-vuotiaana katsoa piirrettyjä ja on nyt lähes 4-vuotias. Aina suostuu lopettamaan piirrettyjen katsomisen eikä itse niitä edes mangu, mutta vauvan vuoksi katsoo kyllä liikaa. Annan siis katsoa piirrettyjä usein jos nukutan pienempää tms. akuuttia.
Toisaalta yksi ystäväni oli hirveän ylpeä, kun hänen lapsensa katsoi vain max 20 min piirrettyjä 2-vuotiaana ja suorastaan paheksui jos meillä katsottiin pikku kakkonen kokonaan. Tämä sama lapsi sai kuitenkin tutustua pädien, kännyköiden ja pelien maailmaan jo 3-vuotiaana koska ne ovat niin kehittäviä ja nyt 4-vuotiaana on jo pelaamiseen selvästi koukussa. En itse edes usko että piirrettyihin voi jäädä samalla tavalla koukkuun kuin peleihin, varsinkin jos ikärajat muistaa.
Mietinkin, että onko nykyään yleisempää lykätä lapselle pädi käteen (ja antaa touhuta itsekseen "kehittämisen" varjolla) kuin antaa perinteisesti katsoa televisiosta lastenohjelmia? Joka tapauksessa meillä ainakin ruutuaikaa alan vähentämään, poikkeuksena sairaspäivät yms.
Vierailija kirjoitti:
Mun yksi tuttu myös sanoo poikiaan jätkiksi. Se aina särähtää mun korvaan. Ei kuulosta hyvältä.
Tässä tapauksessa ainakin jätkittely häiritsee itseäni siksi, että sana "jätkä" viittaa aikuiseen mieheen, tai vähintään teini-ikäiseen. Ja kun taloudessa kerta kaikkiaan poikia kohdellaan kuin aikuisia/nuoria. Tässä tapauksessa pieni ilmaisu paljastaa jotain paljon syvempää perheen dynamiikasta.
Kyllä siinä ohjelmassa, mikä oli eilen, on äidillä peiliin katsomisen paikka.
Oli neljä poikaa. Onko niille pakko ollut hommata noita pelejä, missä on hirveästi väkivaltaa.
Niin metsä vastaa, kuin sinne huudetaan, mistäköhän ovat kiroilemisen oppineet.
Luultavasti äiti huutaa myös pojilleen. Se kuullosti aika törkeälle, että äiti nimitti poikiaan jätkiksi.
Nehän oli pikkupoikia, ei mitään jätkiä.
Keksisi pojilleen jotain tekemistä muulloinkin, kuin tv kameroiden läsnä ollessa, asettaisi selkeät rajat.
Tuntui kuin äiti itse olisi ollut viides lapsi.
Joissan maakunta-alueilla likat ja jätkät lipsahtaa arkikieleen. Hutsu tarkoittaa enemmikin epäsiveää eikä yleensä ole kyse pikku tytöstä.
Pikkujätkä ja jätkä on ihan peruskieltä. Ei se viittaa mihinkään hampuusiin tai tukkijätkään tms.
Taitaa olla tekemällä tehtyä ohjelmaa nämä tällaiset...?
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla tekemällä tehtyä ohjelmaa nämä tällaiset...?
Eihän ne ohjelmat tekemättä synny.
Puoli kiloa päivässä? Kun katsoo noiden perheiden ruokailuja niin kasvikset loistaa poissaolollaan. makaroni,jauheliha,leipä tuntuu olevan hitit. Luottaako ihmiset että pennut saa rehut koulussa ja kotona ei enää tarvitse vaivautua?
Vierailija kirjoitti:
Ja ärsyttää, ja on väärin, että hemmottelija käy 1/kk. Max
Jos on minä hakisin ammattiapua siihen, että Babu, tms, ei voi määrätä mistään.
No näinhän nyt olikin. - vaan miten tuetaan Miraa?
Minusta jakso jäi kesken.
Babu olisi saanut kertoa, miten tukee jaksossa eksää. - Häneltä ei kysytty mitään, näytettynä...
Saiko jatkaa pienperheen isänä?
Lähivanhempana pitää sitoutua, edes nyt vaikka niihin alkellisiin pelisääntöihin, joita oli 4 kpl.
Että Babu katsoo sitten.
Babu 😂😂😂
Missä näiden poikien isä??! Miksi pitää tehdä noin monta lasta jos on yksin vastuussa? Moni normaalikaan perhe ei tee kuin kaksi lasta ettei arki mene liian vaikeaksi.
Ja mitä on liikkunut päässä kun on hankittu noita pelilaitteita? Ja miksei niistä hankkiuduta eroon viimeistään kun alkaa tulla ongelmia?
Tää peliongelma on nykysin paha ongelma monissa perheissä. Varhaiskasvatuksen opettajana olen hyvin huolestunut jo ihanmuutenkin 3-5- vuotiaiden lasten levottomuudesta ja tunnehäiriöistä, joihin peliongelmat ovat varmasti osasyy. Myös vanhempien yleinen rajojen asettamisen puute sekä yhteisen ajan ja vanhemman huomion puute tuovat levottomuutta lapsiin. Rajoja opetellaan ainoastaan päiväkodissa.