Supernanny Suomi - OFFICIAL
Aijotko katsoa? Tänäänhän se alkaa Avalla klo 21:00.
Kommentit (2250)
Mistä lähtien 20v. on liian nuori saamaan lapsia? Ei ole enää mikään teini (ikänsä puolesta ainakaan). Mitä kaikkea tällä palstalla ihmiset jaksavat paheksua?
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen ihmetellyt, etteivät vanhemmat oikein vietä aikaa lastensa kanssa ja tämä koronakriisi osoitti myös, etteivät nykyajan vanhemmat oikein osaa olla lastensa kanssa.
Teinien vetäytymisen ymmärrän, olen itsekin teini, mutta kyllä pienten lasten kanssa pitäisi olla enemmän yhteistä aikaa.
Vanhemmat eivät ole missään näistä jaksoista edes tajunneet, että jos lapsia tekee, niihin olisi hyvä myös sitoutua ja olla heille läsnä.
Jos vanhemman suhtautuminen lapseen on tuota tasoa pienenä, ei voi olettaa, että keskusteluyhteys yhtäkkiä teininä löytyisi.
Et sitten yhtään yleistä?
Vierailija kirjoitti:
ohjelmassa ei kerrottu kaikkea.nainen itse ongelmaperheestä.ohjelmasta puuttui aikuiset lapset. melkein kaikilla eri isä.kahden lapsen isä kuollut.äiti yrittäää parhaansa.hänen ex äitipuoli meni porukoihin hänen exän kans ja kummallakin samalle miehelle lapsi.kaikilla ei mene elämä niinkuin elokuvissa.
No se oli aika ilmeistä. Mutta nykyään on olemassa ehkäisy. Lapsia oli vain tehtailtu ja tehtailtu eikä heistä huolehdittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämän illan jaksossa on "suurta surua ja murhetta"?
Minuakin hiukan arvelutti, kun niin korostettiin teinitytön suurta surkeutta ja yksinäisyyttä. Eikö olisi voitu olla sitä korostamatta TV-kameroiden edessä. Olisi voitu ehdottaa joitakin kivoja harrastuksia ja menoja, eikä velloa siinä surkeudessa.
Se minua häiritsi, kun Jonne selvästi sanoi kahteenkin kertaan, että koulussa nimenomaan tytöt kiusaavat - eivät pojat. Pia tähän: "Ei ne tytöt kiusaa, vaan paha olo johtuu Jonnen huonosta itsetunnosta." Mistä muusta se huono itsetunto sitten johtui, ellei juuri tyttöjen kiusaamisesta! Moni ei usko, että tytöt kiusaavat, vaan ajatellaan että kiltit tytöt - pahat pojat. Asia ei ole näin, vaikka tyttöjen kiusanteko on usein huomaamattomampaa ja kavalampaa, aikuisilta piilossa.
Voihan olla että ne tytöt kiusaa edelleen. Mutta mielestäni Pia sanoi jotain, että ei ne tytötkään välttämättä kiusaa. Vaan tarkoitti jos Jonnelle on se tunne jäänyt ns. päälle ja kokee että siellä Vaasassakin kiusataan. Kun aiemmin oli tytöt kiusanneet Rovaniemellä (?). Oli miten oli niin en tosiaan ymmärrä tämän päivän lapsia. Silloin kun itse oli peruskoulussa niin minua ei kiusattu, minä en kiusannut ketään enkä tiedä ketään kiusattua tai kiusaajaa. Mistä noita ilkimyksiä sikiää. Ja miksi kiusaamiselle ei tehdä samantien stoppia tavalla tai toisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minuakin hiukan arvelutti, kun niin korostettiin teinitytön suurta surkeutta ja yksinäisyyttä. Eikö olisi voitu olla sitä korostamatta TV-kameroiden edessä. Olisi voitu ehdottaa joitakin kivoja harrastuksia ja menoja, eikä velloa siinä surkeudessa.
Se minua häiritsi, kun Jonne selvästi sanoi kahteenkin kertaan, että koulussa nimenomaan tytöt kiusaavat - eivät pojat. Pia tähän: "Ei ne tytöt kiusaa, vaan paha olo johtuu Jonnen huonosta itsetunnosta." Mistä muusta se huono itsetunto sitten johtui, ellei juuri tyttöjen kiusaamisesta! Moni ei usko, että tytöt kiusaavat, vaan ajatellaan että kiltit tytöt - pahat pojat. Asia ei ole näin, vaikka tyttöjen kiusanteko on usein huomaamattomampaa ja kavalampaa, aikuisilta piilossa.
Voihan olla että ne tytöt kiusaa edelleen. Mutta mielestäni Pia sanoi jotain, että ei ne tytötkään välttämättä kiusaa. Vaan tarkoitti jos Jonnelle on se tunne jäänyt ns. päälle ja kokee että siellä Vaasassakin kiusataan. Kun aiemmin oli tytöt kiusanneet Rovaniemellä (?). Oli miten oli niin en tosiaan ymmärrä tämän päivän lapsia. Silloin kun itse oli peruskoulussa niin minua ei kiusattu, minä en kiusannut ketään enkä tiedä ketään kiusattua tai kiusaajaa. Mistä noita ilkimyksiä sikiää. Ja miksi kiusaamiselle ei tehdä samantien stoppia tavalla tai toisella.
Miten tyhmä sinä olet?
Nää perheet on valittu koska ne on äärimmäisen kauheita. Eivät ne edusta kaikkia Suomen lapsiperheitä.
Ja nää ohjelmat on vielä leikattu niin että saadaan ne kamalatkin näyttämään mahdollisimman kamalilta.
ÄLKÄÄ NYT HERRAN TÄHDEN YLEISTÄKÖ ja kirjoitelko "nykylapsista", "nykyvanhemmista", "tämän päivän lapsista" jne.
Eilinen jakso oli erittäin surullinen.
Mä huolestuin jo IS jutusta joka kertoi jaksosta. Eiköhän Supernanny lastensuojelun ammattilaisena järjestä lapsille ja äidille tukitoimia. Tai sitten ehkä sen pojan pitää kokeilla siellä perhekodissa, josko saisi jotain rotia olemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Mistä lähtien 20v. on liian nuori saamaan lapsia? Ei ole enää mikään teini (ikänsä puolesta ainakaan). Mitä kaikkea tällä palstalla ihmiset jaksavat paheksua?
Jep, 20 on se ensimmäinen ikävuosi kun ei enää määritelmällisesti ole teini. Kun itseäni mietin 20-vuotiaana, niin luojan kiitos minulla ei ollut silloin lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, 20 on se ensimmäinen ikävuosi kun ei enää määritelmällisesti ole teini. Kun itseäni mietin 20-vuotiaana, niin luojan kiitos minulla ei ollut silloin lapsia.
Minulle sanoi gynekologi, että paras ikä lasten saamiseen on naisella ikävuosina 18 - 25. Nuorella äidillä ovat tietysti hyvät tukijoukot tarpeen.
Vierailija kirjoitti:
Miten osa noista vanhemmista ei tuntunut tekevän lastensa kanssa mitään? Tai eivät tienneet mitä lapset puuhaavat. Missä on yhteiset leikit ja piirtämiset, ruoanlaitot ja iltalukemiset? Kannattaako niitä lapsia urakalla tehdä, jos asenne on se, että kännykkä käteen ja lapsi on sillä hiljaa?
Kun olen aina lasten kanssa asunut kerrostaloasunnossa, ollaan kaikki oltu lähekkäin (joskus liiankin lähekkäin ja ahtaasti). Portaissa ravaaminen eri kerrosten välillä tuntuisi minusta hankalalta, jopa vaaralliselta ainakin yöaikaan. Ahtaudessa on ollut se hyvä puoli, että aina olen tiennyt missä kukakin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alunperinhän Jonne sanoikin että Vaasassa tytöt ovat ärsyttäviä, ei puhunut kiusaamisesta ensin mitään. Lisäksi pitää huomioida että keskusteluja käydään paljon enemmän ilman kameraa ja Pian puheet saattoi perustua näihin keskusteluihin, tuskin hän vähättelisi kiusaamista jos sellaisesta olisi kerrottu.
Tää ohjelma on kyllä siinä mielessä jopa haitallinen että luo mielikuvan että masentuneen nuoren esim voi parantaa sillä että päivän pyörii lässyttämässä ja antaa uudet säännöt. Se tyttö olisi tarvinnut ihan oikeasti apua, hoitosuhteen ja pidempää tarkastelua. Tuntui myös että noinkohan perhe muutti alunperinkin ongelmia pakoon, lapset ei käyneet koulua ja adhdstakin oltiin huolissaan niin vaihdettiin maisemaa mutta ongelmat seurasi perässä.
Miten lapsista saa noin käytöshäiriöisiä?? Varsinkin, jos perheissä ei ole päihdeongelmia tms (mitä ei sarjan vanhemmilla ole) niin miten tuossa onnistuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle sanoi gynekologi, että paras ikä lasten saamiseen on naisella ikävuosina 18 - 25. Nuorella äidillä ovat tietysti hyvät tukijoukot tarpeen.
Juu, ja lastenpsykiatri sanoo yhtä, sosiologi toista ja psykologi kolmatta. Gynekologi tarkistelee asiaa hyvin rajoittuneesta näkökulmasta, eikä tämä asia ole niin yksioikoinen, että paras hedelmällisyys = paras ikä hankkia lapsi.
Halooo- kaitpa jokainen täyspäinen tajuaa, ettei tuossakaan viimeisessä ohjelmassa kerrottu kuin prosentin verran siitä koko totuudesta, mitä tämän perheen elettyyn elämään kätkeytyy. Näkihän sen jo äidin olemuksesta jne jne .., huhu huh!
Monissa näistä perheistä on ollut hartaudella sisustettu koti, koristeluun ja siivoamiseen ilmeisesti riittää aikaa ja energiaa. Tietysti kameroiden edessä haluaakin esitellä siistin kodin.
Tuntuu jotenkin nurinkuriselta, omalla prioriteettilistalla lasten hyvinvointi, koulu ja harrastukset menee reippaasti sisustamisen ja kodin puunaamisen edelle. Itsekin viihtyisin paremmin siistissä kodissa, mutta mielummin lähden lasten kanssa ulos touhuamaan kuin liimailen live, love, laugh tarroja.
Vierailija kirjoitti:
Tää ohjelma on kyllä siinä mielessä jopa haitallinen että luo mielikuvan että masentuneen nuoren esim voi parantaa sillä että päivän pyörii lässyttämässä ja antaa uudet säännöt. Se tyttö olisi tarvinnut ihan oikeasti apua, hoitosuhteen ja pidempää tarkastelua. Tuntui myös että noinkohan perhe muutti alunperinkin ongelmia pakoon, lapset ei käyneet koulua ja adhdstakin oltiin huolissaan niin vaihdettiin maisemaa mutta ongelmat seurasi perässä.
Niin, mihin tarvitaan psykiatreja ja lääkkeitä, kun on Supernanny. Jonnelle auottiin päätä nimen takia todnäk.
Vierailija kirjoitti:
Halooo- kaitpa jokainen täyspäinen tajuaa, ettei tuossakaan viimeisessä ohjelmassa kerrottu kuin prosentin verran siitä koko totuudesta, mitä tämän perheen elettyyn elämään kätkeytyy. Näkihän sen jo äidin olemuksesta jne jne .., huhu huh!
Pia vielä lopussa painotti, että äidin on tehtävä töitä haasteidensa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Monissa näistä perheistä on ollut hartaudella sisustettu koti, koristeluun ja siivoamiseen ilmeisesti riittää aikaa ja energiaa. Tietysti kameroiden edessä haluaakin esitellä siistin kodin.
Tuntuu jotenkin nurinkuriselta, omalla prioriteettilistalla lasten hyvinvointi, koulu ja harrastukset menee reippaasti sisustamisen ja kodin puunaamisen edelle. Itsekin viihtyisin paremmin siistissä kodissa, mutta mielummin lähden lasten kanssa ulos touhuamaan kuin liimailen live, love, laugh tarroja.
Tämä on mun mielestä vähän turha jeesustelukommentti.
Ensinnäkin, jos jollakin noista olisi järkyttävän paskainen koti, niin kyllähän sitäkin täällä palstalla kauhisteltaisiin. Että ai herran jumala, miten sitä voisikaan lapsia osata kasvattaa jos kotikin näyttää tuolta. Kuten itsekin sanoit, kukapa haluaisi omaa kotia kuvattavan telkkariin ihan ruokottomassa kunnossa?
Toisekseen, mä tiedän lukuisia lapsiperheitä, joiden kodit ovat noin keskimäärin varsin siistejä. Omammekin on. Homma juju on tehokas tavaramäärän hallinta ja säilytyspaikka kaikelle. Lisäksi ymmärrys siitä, että kun tekee heti sotkun tultua pikkujuttuja, säästyy siltä isolta suursiivoukselta.
Kolmanneksi, live love laugh -tarran liimaaminen seinään ei montaa hetkeä vie. Sen voi tilata netistä lapsia nukuttaessa ja liimata seinään kun lapsilla on ruutuaikaa. Tai jotakin. Jos arki on muutenkin hirveän kuormittavan tuntuista, voi se nätti koti olla kannatteleva tekijä.
Minäkin olen ihmetellyt, etteivät vanhemmat oikein vietä aikaa lastensa kanssa ja tämä koronakriisi osoitti myös, etteivät nykyajan vanhemmat oikein osaa olla lastensa kanssa.
Teinien vetäytymisen ymmärrän, olen itsekin teini, mutta kyllä pienten lasten kanssa pitäisi olla enemmän yhteistä aikaa.
Vanhemmat eivät ole missään näistä jaksoista edes tajunneet, että jos lapsia tekee, niihin olisi hyvä myös sitoutua ja olla heille läsnä.
Jos vanhemman suhtautuminen lapseen on tuota tasoa pienenä, ei voi olettaa, että keskusteluyhteys yhtäkkiä teininä löytyisi.