Mielestäsi karseita sisustusjuttuja jotka ovat olleet valtaisa hitti kansan keskuudessa?
Esimerkiksi spottivalaisimet, sellaiset missä kepin varressa on niitä spotteja ja sitten ne kattoon upotettavat spotit. Näitä oli ihan jokaisella joskus 2000-l alkupuolella. Vallilan kelohonka. Harmaa laminaatti.
Kommentit (3977)
Nykyhetken muoti laittaa tosi paljon puupintaa. Joo kiva luonnonmateriaali ja lämminhenkinen tunnelma, mutta myös jokseenkin tunkkainen ja tulee just semmoinen kasarin/ysärin mäntypaneelityyli mieleen. Pahinta on joku vaneriseinä tai se kirjava osb rakennuslevy, tulee vaan mieleen keskeneräinen rakennustyömaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teeskentelysisustukset, joilla yritetään saada aikaan vaikutelma että tässä asuu älykäs ja kultivoitunut persoona.
Esimerkkinä vaikka tv:n runttaaminen johonkin etäiseen nurkkaan ilmentämään että "meillä ei katsota mitään telkun hömppää"
Tai hyllyn täyttäminen kirjoilla joista asukas ainakin luulee välittyvän älyllisiä viboja.
Televisiolle paikka ovilla suljettavassa kaapissa, pois "rumentamasta" mutta tarvittaessa nähtävissä. Kaikenlainen liiallinen käsityö virkkauksineen, kutomuksineen ja erityisesti tilkkukuviot kodin tekstiileissä. Joku esitteli televisiotaan mikä oli peitetty/somistettu itse ommellulla tilkkutäkkipussilla. Siis kaikenlainen pieni turha pikkusievä piperrys. Toki tyynyt ja torkkupeitot hyvinkin ajattomia neulottuina ja virkattuina.
Milloin tämmöinen sisustus on ollut "valtaisa hitti kansan keskuudessa"? Enemmän kuulostaa jonkun käsitöihin höpsähtäneen tädin persoonalliselta sisustukselta. Ei sellaisesta toki tarvitse pitää, mutta ei sitä myöskään oikein voi pitää minään valtavirtatyylinä.
Vierailija kirjoitti:
Ketju koskenee menneitä villityksiä mutta nostan esiin yhden josta toivottavasti ei tule hittiä ja joka pitäisi lailla kieltää: tekonurmi omaan pihaan. Aivan järjetöntä luonnon kannalta, suorastaan vaarallista.
Kuntta mökkipihoilla menee samaan kategoriaan. Kiskotaan vanha pinta pois ja asennetaan uutta kunttaa. Mikä helkutin järki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vesisängyt aikanaan.
Vesisänky oli kyllä paras sänkyni. Teki selälleni tosi hyvää. Kun ostin ns. mummonmökin niin vein vesisängyn sinnekin ja se oli ihan loistojuttu, aina sopivan lämmin vaikka aamusella tuppas olemaan viileähkö kun oli puulämmitys vaan. Sain ilmaiseksi, buumi oli mennyt jo ohi kun se ei mahtunut nuorenparin uuteen ahtaaseen makkariin.
Saunan puolelle oma ehdotus. Eli jopa mustaksi värjätty löylyhuone ja ne muotoillut ns. lauteet... on pari tuttua poistanut moiset ja rakentanut perinteiset simppelit saunatilat. Muotoilluissa lauteissa ei voi kun jököttää yhdessä asennossa.
Aikoinaan Marko Paananen teki ohjelman, jonka ainoa idea oli haukkua suomalaisten maku, design ja sauna. Sauna kun ei ole hänen mukaansa kehittynyt mihinkään. Silloin sitä mietin, et miksi sen pitäisi muu
Markolla piti olla se lämmittelypenkki kylpytiloissa, joku pöljä nimikin sillä oli.
Vierailija kirjoitti:
Nykyhetken muoti laittaa tosi paljon puupintaa. Joo kiva luonnonmateriaali ja lämminhenkinen tunnelma, mutta myös jokseenkin tunkkainen ja tulee just semmoinen kasarin/ysärin mäntypaneelityyli mieleen. Pahinta on joku vaneriseinä tai se kirjava osb rakennuslevy, tulee vaan mieleen keskeneräinen rakennustyömaa.
Vaneriseinät: Lattioita on levitetty seinillekin. Yök sanon minä.
Mustaksi käsitellyt saunat. Veikkaanpa niitä paneloitavan uudelleen vaaleammiksi alle viiden vuoden sisällä paljon.
Valkoiset saunat. Onko enää mitään kalseampaa väriä saunaan? Ei niin mitään tunnelmaa tuollaisessa saunassa.
Harmaa laminaatti, ikävä kyllä edelleenkin näkyy myytävien asuntojen kuvissa. Onneksi sen saa sitten vaihdettua, jos muuten sopivan asunnon valitsee.
Se, kun katsoo etuovesta tai oikotieltä esim myytäviä taloja alkaen 2010, - ei ole kenelläkään tv-tä olohuoneessa. Ihmettelen suuresti, että kaikki (lapsi)perheetkö istuu valkoisilla kanapee sohvilla "seurustelemassa" kun konsanaan 1800-luvun paremmissa kartanoissa jalat ristissä yli polven. Ja talojen olohuoneet siis suunniteltu niin, ettei tv-lle jäisi vahingossakaan järkevää vapaata seinää. Olen itse 34 v nainen ja minä ainakin suurkulutan tv-laitetta!
Vierailija kirjoitti:
Harmaa laminaatti, ikävä kyllä edelleenkin näkyy myytävien asuntojen kuvissa. Onneksi sen saa sitten vaihdettua, jos muuten sopivan asunnon valitsee.
Tämä. Tulee aina mieleen, että nyt on valittu halvinta mahdollista laatua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bukleematot ei miellytä. Tulee halpa olo ja autot mieleen.
Jep, hyi. Näitä on kivoilla kuoseilla saatavilla, mutta materiaali on ihan kauhea.
Muutaman vuoden käytön jälkeen se muovinen pohja alkaa murentua muhjuksi joka leviää pitkin lattiaa... Joo ei tule enää meille bukleemattoja.
Jotkut bukleematot kestävät lattialämmitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkähän takia laminaatti ei voinut olla puunvärinen, kuin parketti? Onko harmaa halvempi väri?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkähän takia laminaatti ei voinut olla puunvärinen, kuin parketti? Onko harmaa halvempi väri?
Ainakin yhdessä vaiheessa harmaa laminaatti oli se halvin vaihtoehto, joten todennäköisesti on siis myös halvinta tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Aika moni on maininnut valkoisen sisustuksen inhokiksi. Millaiset kodit teillä on?
Minusta valkoinen on raikasta ja ei hypi silmille. En ole tietoisesti sisustanut valkoisella mutta ajan saatossa huonekaluja uusiessa suurin osa on hankittu valkoisena. Toki minulla on aina ollut paljon viherkasveja ja milloin minkäkin värisiä mattoja ja tyynyjä yms. Ja tehostevärisiä seiniäkin löytyy. Ja lattia on tummanharmaa. Mutta siis millaisissa kodeissa te asutte, minusta useimpien tuntemieni ihmisten kodit ovat hyvin vaalea sävyisiä.
Totta kai valkoinen on perusvärinä seinissä katossa ja jopa keittiökalusteissakin ok, kunhan sen valkoisen vastapainoksi on jotain muutakin väriä.
Eiköhän useammat inhonneet kokovalkoisia asuntoja, joissa valkoisten kattojen, seinien, kaapistojen lisäksi vielä kaikki huonekalutkin valkoisia ja kruunua vielä vitivalkoinen marmorilattia, eli siis äärimmäisen kylmä ja kolkko asunto.
No joo tämä buumi taisi olla kuumimmillaan juuri viime vuosikymmenen lopulla, jollin lainaamani viestikin on kirjoitettu. Eiköhän tuo kokovalkoinen "sairaalalook" muoti ala olemaan jo pikkuhiljaa väistyvä muoti-ilmiö ja hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Se, kun katsoo etuovesta tai oikotieltä esim myytäviä taloja alkaen 2010, - ei ole kenelläkään tv-tä olohuoneessa. Ihmettelen suuresti, että kaikki (lapsi)perheetkö istuu valkoisilla kanapee sohvilla "seurustelemassa" kun konsanaan 1800-luvun paremmissa kartanoissa jalat ristissä yli polven. Ja talojen olohuoneet siis suunniteltu niin, ettei tv-lle jäisi vahingossakaan järkevää vapaata seinää. Olen itse 34 v nainen ja minä ainakin suurkulutan tv-laitetta!
Tätä olen kyllä itsekin ihmetellyt. En ole itse edes mikään tv:n suurkuluttaja ja olkkarissa tehdään paljon muutakin, mutta kyllä minä sen tv:n silti haluaisin joten järkevästi siihen olkkariin laittaa. Tai sit pitäisi olla niin iso talo että on tv-huone erikseen, nykytalot harvoin on.
Vierailija kirjoitti:
Mahtaako heillä olla tv-huone erikseen, tai sitten telkut lastenhuoneissa ja makkarissa, tai sitten ei telkkaria laisinkaan.
Itse olen kuuskymppinen mies ja vaikka minulla onkin ihan moderni 55 tuumainen smart-telkkari, niin en ole enää vuosiin katsellut telkkaria käytännössä juuri lainkaan. Toki YLE:n ohjelmisto on tuttuakin tutumpaa, mutta katselen lähes kaiken läppäriltä itselleni sopivimpana ajankohtana ja saatan joskus satunnaisesti Katsomosta jotain maikkarin tuotoksiakin katsella, mutta Netflixiin ja vastaaviin maksullisiin suoratoistopalveluihin en ole tarvetta kokenut. Ilmaista tarjontaa on ihan riittävästi tarjolla, ainakin minulle.
Urheilu on ainut mitä katsellen satunnaisesti suorana televisiosta, mutta yhä useammin nekin jälkikäteen Areenasta itselleni sopivimpana ajankohtana. Toki jos urheilun katsoo livelähetyksen jälkeen, niin silloin ei auta ennen katsomista mennä avaamaan iltapaskojen nettisivuja, koska silloin se tulos saattaa lävähtää suoraan silmille, varsinkin jos on kyse lajista, jossa Suomalaisia mukana.
Itse pärjäisin nykyään vallan mainiosti ilman telsua ja olenkin päättänyt, että tuo nyt olohuoneessa pölyttyvä Samsung on viimeinen telkkarini. Se kun sippaa, niin uutta ei sen tilalle enää tule.
Minä kyllä tykkään katsoa nimenomaan televisiota. Läppäri on siihen tarkoitukseen ihan liian pieni. Tykkään katsella elokuvia ja sarjoja isosta ruudusta.
Vierailija kirjoitti:
Mutta paljas hirsiseinä on kaunis💗
Tuo on kyl omituisin lista ikinä. Maininta mummolatyyli -80 -luvulta viitannee 1880 -lukuun...silloin saattoi uuninpankot ja rukit lavoineen olla trendi...tai ihan kä828yttötavaraa...