Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poika ei usko Jumalaan

Vierailija
04.03.2019 |

No niin, nyt asia on varma. En ollut suoraan asiasta kysynyt, mutta monesta merkistä olen osannut päätellä asian oikean laidan. Poikani, jonka siis minä olen tuonut tähän maailmaan ja parhaan kykyni mukaan kristillisesti kasvattanut, aivan täysin avoimesti kertoo, että ei usko Jumalan olemassaoloon.

Helpommalta tuntuisi, jos poikani olisi kuollut tai jos hän ei olisi koskaan syntynytkään. Nyt hän on hengellisessä mielessä kuollut, mikä tarkoittaa sitä, että kaikki hänen tekemänsä on täysin turhaa, sillä hän on joka tapauksessa omasta valinnastaan siirtynyt siihen suureen joukkoon, joka ei pelastusta osakseen saa vaan päättymättömän tuskan. Poikani on ikään kuin "elävä kuollut"; hänessä ovat elämän pinnalliset tunnusmerkit, mutta se ns. elämä menee hukkaan, sillä elämälle merkityksen antaa Jumala, jonka varjelusta hän on itse luopunut.

En ehkä äitinä saisi olla näin jyrkkä, mutta tässä tilanteessa toiminkin kristittynä, en äitinä. Välini poikaan tulevat jatkossa olemaan hyvin muodolliset ja aion tavata häntä vain niissä tilanteissa, joissa sen käytännössä välttämättömäksi koen. Tämä on minulle raskasta, mutta koen tekeväni oikean valinnan, sillä luopio uskovan seurassa käytännössä vain haluaa houkutella uskovankin valitsemalleen tuhon tielle. Joskus uskon tähden joudumme luopumaan meille tärkeistä maallisista asioista ja tämä on juuri sellainen tilanne. Liian läheisten välien ylläpitäminen poikani kanssa saattaisi iankaikkisen autuuteni vaakalaudalle, eikä itseään kunnioittava kristitty aseta mitään tästä maailmasta pelastuksensa yläpuolelle. Vaikka tilanne tuottaa minulle tuskaa, lohtua suo ajatus ikuisuuskohtalosta, joka tämän jälkeen on ehkä tavallistakin suurenmoisempi, koska Herran silmissä osoitan näin suurella uhrauksella uskoni lujuuden. Toivon ja rukoilen, että Herra tulee olemaan minulle suosiollinen.

Ensi yö tulee olemaan raskas, mutta olen varma siitä, että maallisten asioiden tuottama tuska sentään hiipuu ajan myötä. Turha täältä on mitään ikuista ja täydellistä etsiä.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs se Jeesus opettikaan lähimmäisenrakkaudesta ap? Koetko noudattavasi Jeesuksen ohjetta jos hylkäät oman poikasi tuolla tavalla?

Uskovaisen hyvyys tulee esille, kun toivoo poikansa olevan kuollut.

Vierailija
22/23 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi kun miinuspeukkuja ei voi antaa kuin yhden per aloitus, vaikka kuinka naputtaisi nuolta.

Uskonnot pitäisi kieltää. Ne ovat maailman suurin syöpä. En ymmärrä miten ne ovat vielä laillisia, kun johtavat juuri esim. tällaisiin lapsen hylkäämisiin.

Ap, hakeudu hoitoon. Pojallesi toivon tsemppiä uuden, oikeasti lähimmäisenrakkaan elämän parissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille kuuluu myös uskonvapaus. Älä yritä vaikuttaa hänen uskoonsa tai saat syytteen uskoon pakottamisesta.

Kaikenlainen uskonnollinen kasvatus tulee kieltää ennen 18 ikävuotta, uskonvapauteen vedoten. Vanhemmilla ei pidä olla oikeutta tyrkyttää uskoa lapsilleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän