Raskaana ja mies ei tue mitenkään.
Mies ollut todella poissaoleva viime aikoina. Ei halua juurikaan keskustella tulevasta vauvasta, ei millään tavalla halua hoitaa suhdettamme. Eilen huomasin , että yritti kovastikin, mutta aika väkinäistä oli kaupungilla käyminen ja tuntui että katsoi melkein jokaisen kauniin naikkosen perään. Nyt todella orpo olo. Olen niin poikki, minkäännäköistä apua en kotitöissä saa, ei tullut mukaan sairaalaan äitipolille, meni mielummin kaverilleen. Ei käy kaupassa ja sen verran jaksaa halata kun sen seksiä tekee mieli. Tuntuu että olen niin onneton että sairastun. Mitä minä teen?
Kommentit (17)
Masentaa nyt tämä kaikki vaan niin. Tekisi mieli hettää pihalle koko tyyppi....
En halua luoda turhaa epäilystä, mutta yritä selvittää mistä käytös johtuu. Minulla oli myös mies joka käyttäytyi samoin koko raskauden ajan ja lähti kävelemään, kun vauva oli 1 kk ikäinen ja suoraan toisen naisen luokse asumaan. Aikaisemmassa raskaudessa oli selvästi erilainen ja huomioon ottava, joten välinpitämättömyys johtui selvästi siitä, että ajatukset olivat oikeasti muissa naisissa. Mutta ei kannata heittää vielä pihalle, jos ei todellisuudessa ole pettämistä. Anna mahdollisuus olla apuna vauva-arjessa, koska se on hyvin vaikeaa yksin. Mikäli ei tällöinkään osoita teitä kohtaan kiinnostusta, anna mennä ja hanki hyvät elatukset. ;)
Ala itse käyttäytyä itsenäisemmin, mies ei voi mulkkuilla, kun et takerru. Se pitäisi hänet ruodussa.
Miehelle raskautesi ei ole niin todellinen kuin sinulle, eikä hänellä ole samanlaisia hormonimuutoksia, ei tunne vauvan liikkeitä masussa jne... Ei mieheltä voi odottaa samanlaista tunnesidettä vauvaan kuin mitä odottava äiti kokee (jos kokee)
Teidän suhteesta en voi mitään sanoa, raskaus ja vauva tuskin sitä ainakaan parempaan suuntaan muuttaa jos ennenkin on ollut ongelma? Tuskin mies nyt yhtäkkiä muita naisia on alkanut katsella? Koita ottaa rauhallisesti äläkä stressaa asioista, joihin et voi vaikuttaa. Miehen kanssa olisi hyvä keskustella mitä tunteita tuleva vauva herättää, miten se muuttaa elämänne ja pohtia rahatilannetta mahdollisen kotihoidontuelle jäämisen suhteen. Etukäteen ei voi tietenkään kaikkea suunnitella, mutta pikkuhiljaa voi alkaa tehdä hankintoja jne...
Mun mies tajusi vasta miten kätevää on kun olin kotiäitinä, kun esikoinen laitettiin 1,5-vuotiaana pp-hoitoon ja alkoi se jatkuva hoitoon vieminen, hakeminen, sairaan lapsen takia töistä poissaolo sekä oman ajan ja harrastusten vähentyminen äidin vuorotyön takia. Nyt toinen lapsi ja esikoinen ovatkin sitten pidempään kotihoidossa ilman miehen kritiikkiä..!
Aloita helpommilla keskustelunaiheilla, kuten
- naimisiin meno
- kustannusten jakaminen perheessä uuden perheenjäsenen synnyttyä
Siitä voitkin sitten siirtyä odotuksiisi miehelle isänä.
Onnea matkaan.
Saksassa on tehty tutkimus, jossa todettiin, että 45% miehistä ei halua lainkaan lapsia. Suomessa on tilanne varmaan suhtkoht sama.
Mies on masentunut ja pettynyt kun painostit tai huijasit hänet tähän tilanteeseen. Hän ehkä pelkää myös, että aiot jäädä kotiäidiksi ja hänen elätettäväkseen.
Kyllä hän on jonkin verran paniikissa ja miettii koko ajan , miten pääsisi pois ansasta.
Tuollaista se on aika monessa parisuhteessa. Siitä ei saa oikein puhua, koska naiset eivät halua näyttää muiden silmissä tarvitsevilta reppanoilta tai hemmottelua vaativilta prinsessoilta - vaikka siinä, että toivoo miehen olevan kiinnostuntu omasta lapsestaan, ei tarkoita kumpaakaan noista.
Oulun neuvoloissa tehtiin aikanaan tutkimus, jossa seurattiin miesten osallistumista raskauteen ja myöhemmin sitoutumista isyyteen. Tulosten mukaan nekin miehet, joita ei ollenkaan kiinnostanut raskaus, olivat kuitenkin hyviä isiä, sitoutuneita ja huolehtivaisia. Joten vaikka nyt olisikin vaikeaa, niin voi olla etteivät asiat ole niin huonosti miltä tuntuu.
Suosittelen ap, että etsit itsellesi odotusajan ryhmän, joko netistä tai neuvolan kautta. Tarvitset samassa tilanteessa olevia, myötäeläviä ja lämpimiä ihmisiä elämääsi, jotta voit jakaa ajatuksesi, ilosi ja surusi heidän kanssaan.
Sä oot vaan herkkis raskaana. Tuollaisia ne miehet keskimäärin on. Hanki oma elämä!
[quote author="Vierailija" time="27.02.2013 klo 20:57"]
Kenen päätös oli hankkia lapsi?
[/quote]ä
yhteinen oli päätös.
Justiinsa soitti, ettei tule kotiin kun piti vaan menee vielä kaverilleen. Sanoin että menee nukkumaan sohvalle ettei herätä minua...
[quote author="Vierailija" time="27.02.2013 klo 21:21"]
- naimisiin meno
Onnea matkaan.
[/quote]
naimisiin ei halua ja vauva ei kuulemma tarvitse muuta kuin lapsilisät...
Tunnetko" kavereita" keiden luona viettää aikaansa?
Vierailija kirjoitti:
- naimisiin meno
Onnea matkaan.
naimisiin ei halua ja vauva ei kuulemma tarvitse muuta kuin lapsilisät...
Ei vauva välttämättä tarvitsekaan mutta kuka sinut elättää?
Sitä varten teillä naisilla on naisringit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- naimisiin meno
Onnea matkaan.naimisiin ei halua ja vauva ei kuulemma tarvitse muuta kuin lapsilisät...
Ei vauva välttämättä tarvitsekaan mutta kuka sinut elättää?
Miksi äiti tarvitsisi elättäjää?
Ei helpota sua nyt, mutta kun lapsi ulkona niin mies muuttuu merkityksettömämmäksi.
Tee asioita, joista sulle tulee hyvä mieli. Tapaa ihmisiä, joista tulee hyvä mieli. Raskaana olevana sitä on heikoimmillaan ja kaipaa miehen tukea. Oma suurentunut tarve voi myös istuttaa kuvitelmia vieraiden naisten katselusta. toivotaan, että mölliäinen herää!