Millainen on sinun luontainen syömisrytmisi?
Minä voin parhaiten, kun syös ison ja proteiinipitoisen aamiaisen, kunnon ison lounaan, proteiinipitoisen välipalan, pienen päivällisen ja ehkä iltapalan jos jaksan, mutta useimmiten ei ole illalla enää nälkä.
Mikä on sinulle parhaiten sopiva tapa syödä?
Kommentit (11)
Jos saisin syödä ihan miten haluaisin, söisin yhden aterian päivässä: illalla jotain hiilarihöttöä tyyliin riisiä/fufua/perunaa ja jotain papuja tai muuta kastiketta. Näin elinkin monta vuotta, ja tuloksena niin paljon liikakiloja, että oli pakko opetella syömään muutaman tunnin välein pitkin päivää, vaikkei ruoka sillon oikein maistukkaan. Mutta kilot lähti.
Pari-kolme kertaa päivässä kunnolliset annokset. Ei mitään napostelua pitkin päivää. Aamupalaa ei tee mieli syödä, ja paremmin sopiikin aamupalattomuus.
Mulle sopisi parhaiten syödä kaikki ruoat ennen 16.00. Olen tosi iltauninen ja iltaisin ei todellakaan enää ole nälkä. Aamupala on tärkein sekä lounas. Joskus on pakko syödä myöhemmin, esim. jos mennään ulos syömään, kylään tai olen iltavuorossa ja liikun paljon, silloin tulee nälkä.
Syön silloin kun muistan/ehdin, pari kertaa päivässä jotain pientä.
Söisin varmaan joka toinen tai joka kolmas päivä mutta ihan oman terveyden takia syön 2-4 pientä ateriaa päivässä. Minulle ateria ei tarkoita lämmintä ruokaa vaan voi olla ihan vaikka lämmin leipä tms
Ei mulle oo niin väliä. Mulle käy oikeastaan mikä tahansa rytmi, kunhan se on suht säännöllinen eikä verensokeri pääse laskemaan liikaa. Tällä hetkellä syön aamupalan joskus 8 ja 9 välillä, lounaan/välipalan kahdeltatoista, ruuan neljän jälkeen ja iltapalan joskus klo 20 - 21.30.
Mä herään klo 6 ja en pysty silloin syömään mitään, syön jotain pientä kahdeksan maissa töissä, lounasta 10:30, töistä tullessa en syö mitään, illalla ehkä voileipä.
Näin on ollut viimeiset 30 vuotta :) ikää mulla on 54v ja ylipainoa ollut 2 vuotta
No mä syön noin kerran kuukaudessa. Se tuntuu olevan tällaiselle AV-mammalle sopiva ruokarytmi.
10; syötkö kerran kuukaudessa?! Siis joka kuukausi!? Hirveetä. Mahtaa sulla olla jo painon kanssa ongelmia ja elimistö ihan tukossa kuona-aineista tuolla syömistahdilla. Minä syön kerran vuodessa herneen. Herne + runsaasti vettä saa ihon hehkumaan, kuona-aineet liikkeelle ja pitää olon virkeänä.
Amatöörit! Mä oon syönyt viimeks 80-luvulla.
Parin-kolmen tunnein välein ja vähän kerrallaan.