Miks toi homoliittojuttu on niin tärkeä? Eikös ne nytkin juridisesti
ole samassa asemassa kuin heteroparit? Siis jos on rekisteröity suhde.
En ymmärrä.
Kommentit (57)
Homoilla ja lesboilla on oikeus perheensisäiseen adoptioon.
Kun joudun täyttämään mitä tahansa kaavaketta, työpaikkaa hakiessa, tai mitä tahansa muuta, en voi rastittaa sitä "avioliitossa"-kohtaa, vaan joudun rastittamaan sen "rekisteröidyssä suhteessa"-ruudun, joka heti paljastaa seksuaalisen suuntautumiseni ihmisille, joille se ei kuulu, tilanteessa, jossa se saattaa vaikeuttaa elämääni ja esim. estää työpaikan saannin.
Lisäksi minulla ja vaimollani ( ei edes saisi sanoa vaimo, kun ei olla naimisissa) on kaksi lasta, jotka ovat tietysti hedelmöityshoidoilla aikaansaatuja, ja meidän tilanteessa vaimoni synnyttämiä. Lapset on yhdessä haaveiltu, suunniteltu, tehty, hoidettu, rakastettu, alusta saakka. Virallisesti minä en ole kuitenkaan KUKAAN lapsille, mulla ei ole mitään oikeuksia. Jos me erotaan, ja vaimo päättää olla kusipää, mulla ei ole mitään oikeuksia nähdä ikinä lapsia. Eikä lapsilla mitään oikeutta nähdä minua, äitiänsä.
Toivottavasti tämä nyt vähän selvensi. Mulla on henk.koht ihan sama saanko papin aamenen vai en (monelle sekin merkitsee) mutta haluan ettei minua syrjitä näin tärkeissä asioissa seksuaalisen suuntautumiseni vuoksi.
Ihan samaa olen ihmetellyt. Taitaa päälimmäisenä ajatuksena olla ns seurakuntien kiusaaminen eli halutaan pakottaa seurakunnat vihkimään homoja ja lesboja. Haluan nähdä sen päivän kun Helsingin islamistinen seurakunta vihkii homoja :D
Ihmisten tasavertainen kohtelu on tärkeää. Siksi.
Homo- ja lesbopariskunta ei saa adoptoida lasta, koska eivät ole avioliitossa. Tähän vaikuttaisi heidän avioliitto-oikeutensa. Voihan pariskunta käydä vihillä muuallakin kuin seurakunnassa. Ja vihkiihän seurakunta tosin nykyisinkin eronneita, vaikka eroaminen on Raamatun ohjeiden vastaista.
Minä olen naimisissa ja hetero eikä siihen ole mitään kirkkoja tarvittu. Turha siis vetää aina seurakuntia mukaan. Ei vähemmistötkään tarvitse naimisiin menoon kirkkoa yhtään enempää. Rekisteröidyssä parisuhteessa ei todellakaan samat "edut" ja lisäksi usein joutuvat viranomaisille ja työnantajalle väkisin kertomaan seksuaalisen suuntautumisen. Kupongeissa kun rekisteröidyille parisuhteelle eri paikka rastille kuin avioliitolle. Siinäkin suhteessa ovat eri asemassa.
Ja seuraava seksuaalinen suuntautuminen, joka alkaa vaatia oikeuksia onkin pedofiilit lapsivaimoineen.Rakkaushan on hyvästä?
Hollannissa kai on jo puolue, jossa ikärajojen alentamista vaaditaan, että sitä kohti.
Niin, ja lähisukulaisten pitää kans päästä naimisiin.
Suunnitelkaa te nyt vaan yhdessä niitä lapsia ihan kuinka paljon vaan, mutta karu totuus on, että luonnonjärjestys on toinen.
Pitäsköhän sitä alkaa nyt esittelemään lapsilleen ihan vaihtoehtona, että sitten kun sä Kalle oot iso, niin sä löydät jonkun ihanan naisen, tai miehen, tutustupa molempiin vaihtoehtoihin.
Luonnonvastaista on keinohedelmöityskin mahoille.
Yhdyn tuohon näkemykseen, että päälimmäinen ajatushan tuossa on seurakuntien kiusaaminen. Onko maistraatissa vihitty lesbopari nyt jotenkin eri asemassa kuin kirkossa tai moskeijassa tai synagoogassa tms vihitty lesbopari? Eiköhän Suomen lukuisat seurakunnat ja eri uskontokunnat saa jatkossakin ihan itsenäisesti päättää mitä porukkaa vihkivät, sovitaanko niin?
[quote author="Vierailija" time="27.02.2013 klo 18:45"]
Yhdyn tuohon näkemykseen, että päälimmäinen ajatushan tuossa on seurakuntien kiusaaminen. Onko maistraatissa vihitty lesbopari nyt jotenkin eri asemassa kuin kirkossa tai moskeijassa tai synagoogassa tms vihitty lesbopari? Eiköhän Suomen lukuisat seurakunnat ja eri uskontokunnat saa jatkossakin ihan itsenäisesti päättää mitä porukkaa vihkivät, sovitaanko niin?
[/quote]
Kysehän on nyt vain oikeudesta avioliittoon. Nykyisinhän homoseksuaalit eivät voi avioitua missään. Ei maistraatissakaan.
[/quote]
Jos olisit lukenut tämänkin ketjun edellisiä vastauksia, sinulle olisi selvinnyt että maistraatissa vihkiminen ei ole ollenkaan sama asia kuin nykyinen parisuhteen rekisteröiminen. Jospa homo- ja lesboparit voisivatkin tulla maistraatissa (tai missä nyt haluavat) vihityiksi, sehän tässä on tavoite.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2013 klo 18:39"]
Luonnonvastaista on keinohedelmöityskin mahoille.
[/quote]
Jos mies ja nainen haluaa lapsen voi sitä edesauttaa, ei se ole luonnotonta, tai sitten ehkäisykin on.
Osa kirjottajista selvästi trolleja. Ei kukaan enää nykypäivänä niin tynnyrissä elä etteikö tietäisi mitä juridisia eroja on avioliitolla ja rekisteröidyllä parisuhteella. Kunhan haluavat vängätä.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2013 klo 18:39"]
Pitäsköhän sitä alkaa nyt esittelemään lapsilleen ihan vaihtoehtona, että sitten kun sä Kalle oot iso, niin sä löydät jonkun ihanan naisen, tai miehen, tutustupa molempiin vaihtoehtoihin.
[/quote]
Kerro noin jos haluat. Joku toinen voisi kertoa: kun sä Kalle oot iso, niin löydät ihanan ihmisen.
Eiköhän Kalle osaa ihan kertomatta aikanaan etsiä itselleen sellaisen puolison kuin haluaa. Katsos kun heteroksi tai homoksi ei aleta, vaan sellaisia ollaan.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2013 klo 18:48"]
[/quote]
Jos olisit lukenut tämänkin ketjun edellisiä vastauksia, sinulle olisi selvinnyt että maistraatissa vihkiminen ei ole ollenkaan sama asia kuin nykyinen parisuhteen rekisteröiminen. Jospa homo- ja lesboparit voisivatkin tulla maistraatissa (tai missä nyt haluavat) vihityiksi, sehän tässä on tavoite.
[/quote]
Tuskin tämä riittää, sillä tuollahan nyt ei ole tuon taivaallista merkitystä. Taustalla on nimenomaan tuo seurakuntien pakottaminen ja voisin vaikka vannoa, että tuskin yksikään muslimiseurakunta tulee koskaan vihkimään Suomessa yhtään homoparia, oli laki mikä tahansa. Tuo on puhdasta lässytystä, ainoa ero on se, ettei saa samaa sukunimeä, voi kamala. Kansainväliset adoptiot ei missään nimessä tulisi koskaan onnistumaan jatkossakaan, koska maiden lainsäädännöt kieltää homo- ja lesboparien adoption. Perimisoikeus yms oikeudet on samat kaikilla, oli sitten kyseessä rekisteröity parisuhde tai avioliitto. Minulle on kyllä ihan se ja sama kunhan kirkoilla on jatkossakin itsemääräämisoikeus ja adoptio jätetään rauhaan eli olisi suotavaa, että rekisteröidyssä parisuhteessa elävät saavat saman sukunimen niin halutessaan. Nythän he joutuvat anomaan sitä maistraatilta hakemusmenettelyn kautta.
Mä olen ihan tyytyväinen ettei juttu edennyt tänään. Hyvä näin.
Ei ole siinä avioliiton kenties perinteisimmässä tarkoituksessa, eli kenelle lapset kuuluvat. Homoilla ei ole edes perheen sisäisenvadoption oikeuksia, muiden kanssa samanlaisista puhuhmattakaan.