millä h*lvetillä tupakanhaju pois kirppistuoleista??
ostin ihanat, ihanat tuolit. en huomannut kirpparilla, vasta kotona, että ne lemuaa tunkkaiselle röökille. karmea lemu.
olen kuivapessyt, imuroinut, laittanut soodaa, imuroinut, sumuttanut hajunpoistajaa,ei mitään. nyt viikkonlopun paukkupakkasia odotan, niin kannan ne ulos.
mitä keinoja vielä??
Kommentit (11)
Otsonointi voi auttaa. Ehkä ei kuitenkaan halua käyttää niin paljon rahaa kirppistuoleihin.
Mä vein röökinhajuiset tuolit siivousfirmaan jossa pesivät ne höyrypesurilla,haju kyllä poistuikin muutamaksi kuukaudeksi mutta sitten ne alkoivat taas haista,sieltä se jostain pehmusteista tulee se haju eikä varmasti pois lähde kokonaan.Piti sitten hävittää ne tuolit.
Minulla kävi (vielä opiskelijana ollessani) käytetyn sohvan kanssa sama. Pesin kangasta sitten vaikka millä, mutta haju palasi silti aika pian. Yksi kokeilemistani taisi olla kylppärin puhdistukseen tarkoitettu hajustettu spray, joka ei ehkä sovi kaikille kankaille... Lopulta se haju ei erottunut muuta kuin ihan läheltä haistellessa ja jonkun kuukauden päästä ei onneksi ollenkaan.
Ja 5 vielä jatkaa. Se sohvani ei tainnut kuitenkaan olla pahin mahdollinen tapaus, koska se haju kuitenkin hävisi.
Ei se haju lähde oikesti millään, jos pehmustetut tuolit ovat. Harmi, et kävi noin. Me saatiin ilmasiks miehen tutulta aivan ihana nojatuoli, mut heil oli poltettu sisällä. Tuoli oli pakko vielä pois, ei siihen mikään auttanut.
voisin vielä tuota höyrypesuria kokeilla.
ja kyllä vaan, olen valmis uhraamaan niihin hieman rahaa, ne on ihanaiset 70-luvun pyörivät tuolit.. huoooh.
ap
voi hemmetti, sain hyvä nahkatuolin kaverilta, mutta polttaa röökiä ja vaatteista tarttunut kai se haju, kun ei se sisällä kai polta
entä jos pakastaisin tuolin ulkona viikon parvekkeella, auttaako se?
Etikka poistaa myös hajua, pitäisi vain olla esim. muovisäkki, johon tuolin saisi ilmatiiviisti etikkavadin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
voisin vielä tuota höyrypesuria kokeilla.
ja kyllä vaan, olen valmis uhraamaan niihin hieman rahaa, ne on ihanaiset 70-luvun pyörivät tuolit.. huoooh.
ap
Verhoiluta uudelleen. Tai mene verhoilukurssille ja verhoile tuolit siellä harjoitustyönä. Näin mun vaimo teki. Ja kantaa nyt jatkuvasti vaikka mitä hajupesiä harrasteprojekteikseen. Purkaa, tarvittassa maalaa, petsaa ja lakkaa, uusii jouset ja täytteet ja tuoli on kuin uusi. Vanhoissa tuoleissa on todella hyvin laatupuusta tehtyjä runkoja.
Hajun poisto täysin ilman tekstiilien ja täytteiden uusimista on lähes mahdotonta, etenkn jos tuoli viedää tiloihin, joissa ilman kosteus ja lämpötila vaihtelee. Kuten mökille. Kosteassa haju tunkee aina läpi.
Ei se haju lähde. Kirppikseltä ei kannata ostaa huonekaluja. Niiden lisäksi voi tulla myös ei-toivottuja ötököitä.