Voiko lahjaveron kiertää näin:
Lahjoitan 20 tutulle ensin verottomana sen 3999e ja he lahjoittavat tuon kyseisen summan x:lle, jolle muuten lahjottaisin koko summan suoraan, mutta ei haluta maksaa lahjaveroa.
Voiko siis verottaja puuttua tuohon millään lailla? Periaatteessahan kukin saa tehdä rahoillaan mitä haluaa, eli vaikka lahjoittaa eteenpäin.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule, se on näin tietojärjestelmien aikakautena niin helppoa valvoa tuollaisia.
Mistäs verottaja saa sen tietoonsa, että juuri ap on lahjoittanut jokaiselle 3999e, koska alle 4000euron lahjaa ei tarvitse verottajalle ilmoittaa.
Alle 5000 ei tarvitse maksaa. Otappa asioita selvää!
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä??
Mun äiti antaa 3999e kolmen vuoden välein 'ettei tarvi maksaa veroja'. Minulle olisi paljon hyödyllisempää saada kerralla 50000e, maksaa siitä verot ja maksaa samantien puolet asuntolainasta pois. Mutta sanopas se äidille...
[quote author="Vierailija" time="26.02.2013 klo 21:07"]
mä mielummin vaikka polttaisin rahat kun antaisin verottajalle
Äitisi on tyhmä. 4999 euroa/3 vuoden välein on se raja. Ei todellakaan mikään 3999!
Kyllä se on mielestäni aina paha asia, jos joku ryöstää toiselta yli 8000e!! Minun mielestäni jokainen saa tehdä omallaan ihan mitä ikinä haluaa, eikä valtiolla ole mitään asiaa näihin rahoihin! Lahja ja perintöveron kerääminen on varastamista, ja sitä pahinta lajia! Valtio on suurin varas, jokaon kyllä poliisivoimineen on ottamassa pienempiä varkaita kiinni ja laittamassa vankilaan!