Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työstressi syynä ennenaikaiseen vesien menoon ja raskausmyrkytykseen?

Vierailija
04.03.2019 |

Raskauteni meni kaikin puolin hyvin, jos loppua ei lasketa. Paino nousi melko paljon, mutta muuten olin hyvässä kunnossa. Henkisellä puolella vaivasi melko kova työstressi erityisesti viimeisen kk:n aikana.

Olen alle 30 ja fyysisesti melko hyvässä kunnossa. Ei ylipainoa ja elintavat terveelliset.

Loppuraskaudessa alkoi sitten tapahtua. Vedet tihkuivat ennenaikaisesti, verenpaine nousi ja jalat turposivat. Pissassa ei proteiinia.
Minulla todettiin raskausmyrkytys ja synnytys käynnistettiin vesien tihkumisen takia.

Nyt meillä on ihana, 4 viikkoa ennenaikaisesti syntynyt lapsi.

Olen itselleni äärimmäisen vihainen. Aiheutinko lopun komplikaatiot työstressilläni? Miksi olin niin tunnollinen idiootti. Luulin voivani hyvin.

Nyt olen googlaillut ja ilmeisesti raskausajan stressi vaikuttaa lapsen psyykkiseen kehitykseen ym.

Onko teillä kokemusta stressin vaikutuksesta raskauteen? Tai lapsen kehitykseen?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä murehdi! Et saa välttämättä koskaan tietää, mistä raskausmyrkytys johtui. Keskity nyt lapseesi ja ota mahdollinen seuraava raskaus vähän iisimmin. Voit ajatella niinkin, että nyt on vähän itsekästä keskittyä itsesi moittimiseen, keskity mieluummiin lapseesi, siitä on enemmän hyötyä ja iloa.

Vierailija
2/3 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressin vaikutusta vauvaan raskausaikana on tutkittu jonkun verran. Kysy rohkeasti neuvolasta, jos asia huolettaa sinua. Nyt kannattaisi keskittyä itse vauvaan ja hyvään vuorovaikutukseen hänen kanssa, mennyt on mennyttä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteistanne! Nyt pitää tosiaan keskittyä vauvaan. <3

Puhuin aiheesta neuvolan kotikäynnillä, mutta ei terveydenhoitaja osannut sanoa juuta eikä jaata. Totesi vaan, että raskausmyrkytyksen syitä ei tunneta ja tuskin on yhteyttä.

Tein lopussa pitkää päivää. Mies totesikin tuolloin, ettei työtahtini ja stressaamiseni ole hyväksi vauvalle. Olisi pitänyt uskoa kerrankin..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi