Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mua ärsyttää, että kaverini on laiska?

Vierailija
26.02.2013 |

Oonko kateellinen vai mitä? Yleensä mua ei toisten tekemiset haittaa, miksi nyt?

Kyseessä siis sellainen tapaus, että lapsia 3, joista 2- ja 4-vuotiaat käyvät päiväkodissa, äiti on vuoden ikäisen kanssa kotona. Mies vie ja hakee lapset, jos mies on työmatkalla, anoppi vie aamuisin, koska on niin hankalaa pukea kaikki ym. Eikä sitä jaksa herätäkään, koska 1-vuotias nukkuisi pitkään, mutta isommat viedään puoli kahdeksaksi. Näinä miehen harvoina työmatkoina on ihan kamala nurkuminen siitä, miten ei oo omaa aikaa jne.

Tuon 1-vuotiaan kanssa äiti ei ulkoile koskaan, lapsi viihtyy yksikseen ja leikkii ja vetää tosin ulkona vähintään kolmen tunnin päikkärit. Mies siivoaa kotona ja hoitaa lapset nukkumaan jne. Viikonloppuaamuisin äiti nukkuu ja mies herää lasten kanssa (vaikka 1-vuotias herää enää öisin harvoin). Päiväkotiin tämä äiti on sitten tosi usein yhteydessä ja vaatii lapsilleen parempaa varhaiskasvatusta, milloin mitäkin tarpeita on.

Jotenkin on alkanut ärsyttää tavata koko tuttua. Miksi näin? Eihän hänen elämänsä ole minulta mitenkään pois ja lapset vaikuttaa onnellisilta ja tasapainoisilta (mies on tosi hyvä isä).

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. vaikea sanoa miksi sinua ärsyttää, ehkä säkin voisit höllätä vähän ja pingottaa vähemmän :) Muakin ärsyttäis noin saamaton ihminen joka kehtaa teettää kaikki hommansa muilla. (kotiäiti hoitaa kodin piste) Mutta kuten sanoin.. mä olen tässä viimeisen vuoden aikana oppinut sen että kodin ei tartte olla aina niin tip top ja että olen tuomittu loppuelämäni nalkuttamaan lapsille ja miehelle että tekevät kotona osuutensa nyt kun olen töissä (isommat koululaisia) Kun tämän olen myöntänyt itselleni niin elämä on paljon helpompaa :)

Vierailija
2/11 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko itse uupunut tai kiireinen? Sellaisissa tilanteissa mua ainakin ärsyttää toisten löhöily.

Mutta ei toi kyllä ihan normaalilta kuulosta, ehkä kaverisi on masentunut, mutta ei ole kertonut sitä sinulle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisitko itse enemmän apuja omaan arkeen?

Vierailija
4/11 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus vie kalatkin vedestä, muistapa se. Kaverisi elämä on kaverisi elämä ja sun on sun.

Vierailija
5/11 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdatteko oikeasti olla kavereita.Miten se on mahdollista?

Vierailija
6/11 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, olet kateellinen

Vierailija
7/11 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on siis opiskeluaikainen kaverini, saatiin esikoiset suunnilleen samaan aikaan. Minä en vaan kehtaisi elää noin ja laittaa miehen palvelemaan itseäni. Ja ehkä sekin ärsyttää, että tämä aina nurisee kun nähdään. Siis esim. siitä, että päiväkodissa ei tarjota juuri sellaisia aktiviteetteja, joita hänen lapsensa tarvitsisi. Tekisi mieleni sanoa, että pidä ne sitten kotona ja tarjoa niitä. Mutta se toki olisi liikaa vaadittuu, koska päviähoidon tehtävä on tarjota lapsille virikkeitä. piste.

Vierailija
8/11 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs laiskaa tossa on?

Vierailija
9/11 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se taitaa kateutta olla, ja kateus lähtee yleensä siitä, että on tyytymätön itseensä. Sillä ei välttämättä ole todellisuudessa mitään tekemistä sen kanssa, onko sillä toisella jotain enemmän kuin itsellä vai ei.

Vierailija
10/11 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisessa ihmisessä useimmiten ärsyttää juuri se piirre, mikä omassa itsessään mättää, eli tässä tapauksessa sun laiskuus. Sä vaan et kehtaa olla laiska. Mut ei se mua haittaa :)

Vierailija
11/11 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä munkin mielestä ap:n kaveri on patalaiska. En voi uskoa, että tuollaisia ihmisiä on. Meidän päiväkodissa ne virikehoidattajakotiäidit tuo sentään lapsensa itse ja ehkä noin ysiin, ei puoli kasiin! Ja hakevatkin yleensä jo iltapäivällä. Ap:n kuvailemaan tapaukseen en _onneksi_ ole törmännyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi