Saa taas joku maailmanparantaja mamma nukkua yönsä rauhassa
kun teki ls-ilmoituksen tuntemattoman äidin olemuksen takia. Ei ollut sitten pokkaa tulla kysymään onko kaikki hyvin, kun pääasia oli kertoa lastensuojeluun omia päätelmiään jotka eivät pitäneet paikkaansa.
Kommentit (3)
Ilmoituksentekijä oli niin huolissaan olemukseni vuoksi ja sen että välillä näytän väsyneeltä ja etten ota katsekontaktia(?). Tästä oli sitten päätellyt 20 vuoden ammatillisen kokemuksensa perusteella että käytän huumeita tai että minulla on pahoja mielenterveysongelmia.
Molemmissa meni huti. Väsynyt toki olen ajoittain ollut ihan ymmärrettäviistä syistä (vauvan yöheräilyt ym).
Ilmeisesti kohtaan tämän ilmoituksentekijän joka viikko viedessäni ja hakiessani vanhinta lastanikerhoon/kerhosta, mutta tuskin olen jutellut tämän kanssa. Tervehtinyt ehkä.
Loukkaahan tuollainen ja se että sitä sitten joutui mennä purkkiin pissimään ja aikatauluihin tuli muutoksia tämän asian selvittämisen vuoksi.
Rikosta tässä tuskin tapahtui, mutta törkeältä tuntuu tuollainen toiminta.
Ap
Jos ilmoittaja on perhonen ohjaajana, teki hän virheen siinä, ettei keskustellut kanssasi ennen ilmoituksen tekoa. Hyvään käytäntöön kuuluu kertoa vanhemmalle, että on huolissaan ja, jos keskustelun jälkeenkin kokee, että tuen tarvetta on syytä selvittää, pitäisi vanhemmalle kertoa myös ilmoituksetekemisestä. Muutoin pidän ainoastaan hyvänä sitä, että huolin reagoidaan ja ilmoituksia tehdään, eikä jäädä asioita jahkailemaan. Onhan mahdollista, että tuen tarvetta on ja lapsi on näissäkin asioissa tärkein.
Tee rikosilmoitus, jos ilmoitus oli mielestäsi aiheeton ja loukkaava.