Mita tekee sihteeri tai assistentti? Minulla ei ole minkaanlaista kasitysta mita ko. henkilot oikeasti tekevat paivittain toissa.
Kommentit (7)
- täyttelee kaikenlaisia lomakkeita, esimerkiksi työsopimuksia (palkan ja työsuhteen keston kertoo joku muu, mutta sihteeri käytännössä täyttää lappuset)
- hoitaa erilaisten tilaisuuksien käytännön järjestelyt
- vastaa puhelimeen
- kopioi pyydettäessä jotain esimiehelle
- hoitaa talousasioihin liittyvää kirjanpitoa
- huolehtii toimistotarvikkeiden ja vastaavien hankinnasta
Mitä kouluja olet käynyt ja kauanko ne kestivät? Onko töihin vaikea päästä?
Kokouskahvien keitosta aina vastuullisiin töihin asti on ainakin minulla töitä ollut. Monet töistäni ovat ns. spesiaalihommia, joita eivät muut meidän firmassa tee ja vaativat aivojen käyttöäkin ;-). Työ on vaihtelevaa, ei ollenkaan sellaista perinteistä sihteerintyötä. Sihteerin pitää osata pitää langat käsissään, päivät ovat usein aika hektisiä ja jos aamulla suunnittelet tekeväsi jonkun tietyn työn, todennäköisesti et ole siihen päivän aikana ehtinyt vilkaistakaan. Atk-aikana jokainen esimies kirjoittaa itse asiapaperinsa puhtaaksi suoraan koneella ja sihteerin aika voidaan käyttää paljon järkevämpään puuhaan. Palkka on hitusen yli 2000 euroa, mikä on näillä korkeuksilla ihan hyvä.
kaikki matkusteli tosi paljon ja matkajarjestelyihin meni tosi paljon aikaa (liput, rahat, viisumit) ja matkalaskut. kaikki puhelut tuli mun kautta. kokouksia piti jarjestella ja sitten oli tietty kirjeet ym.
irtisanouduin 5 vuotta sitten ja palkka tais olla £26 500/vuosi.
Meillä kahvit kokouksiin toimittaa työpaikkaravintola.
Minun työhöni kuuluu lähinnä matkojen varailua sitä varten tehdyllä tietokoneohjelmalla, intranetsivujen luomista ja päivitystä, erilaisten tapahtumien ja juhlien järjestelyä, tiedotusta, yhteishengen luomista:) jne...
Palkka noin 2300 eur.
Tykkään työstäni tosi paljon koska se on itsenäistä ja saan olla ihmisten kanssa tekemisissä ja kuitenkin välillä saa tehdä töitä yksin omassa huoneessa. Suosittelen!
- piirrän puhtaaksi
- laitan työnalle tuotteita
- pidän yhteyttä valmistajiin
- olen mukana sovituksissa tekemässä muistiinpanoja
- teen työohjeita
- suunnittelen pienempiä kokonaisuuksia
- teen materiaali- ja tuotekortteja
- kokoan mallistokansioita
- .... miljoona muuta asiaa...
- EN keitä kahvia tai mapita tai järjestele papereita
ja mitäkö teen? vastailen puhelimeen, hoidan juoksevia asioita, keitän kahvia, käsittelen postin, hoidan laskujen tarkistamisen ja maksamisen, teen laskuja, arkistoin, järjestelen papereita, selvitän asioita, tilaan asiakirjoja, käyn kaupungilla asioilla jne. kaikennäköistä siis :)