Ylläpito hei! Miksi varmenne on koko ajan sama?
Onko samalta koneelta kirjoittaessa tuo numerosarja aina sama vai miksi varmenne ei vaihdu?
Kuinka paljon ja millä tavalla kirjoittajia seurataan ja mitä tietoja meistä tallennetaan? Saisinko näihin vastauksia.
Kommentit (10)
No he he.
Eikö ketään muuta kiinnosta?
Vai onko nykyaikana vain totuttava siihen, että esim. google seuraa jokaista liikettämme?
En ole vainoharhainen, eikä minua haittaa vaikka kirjoitteluani seurataan ja tiedetään kenen koneelta kirjoitan. Olen vain todella tietämätön internetin ihmeellisestä toimintamaailmasta ja tietojen yhditelystä, mitä google esimerkiksi tekee gmailin käyttäjistä. Onko tallaisella palstalla sama logiikka, että seurataan muidenkin sivujen selailua? Onko se edes mahdollista?
Hassua, että ihmiset on huolissaan tästä samasta varmenteesta, vaikka jokainen kälyinen bloginpitäjäkin voi seurata lukijoiden ip-osoitetta ja nähdä, kuinka usein ja kuinka kauan joku tietty kävijä sivuilla vierailee. Siihen mitään varmennenumeroa tarvita!
Miten web-kamera suljetaan? En tykkää, jos näkevät pärstäni. Oon ihan hirveän näkönen nyt ja kamalan likanen lettikin.
Ei väliä vaikka kuka seuraisi missä luen mitäkin.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2013 klo 10:46"]
Hassua, että ihmiset on huolissaan tästä samasta varmenteesta, vaikka jokainen kälyinen bloginpitäjäkin voi seurata lukijoiden ip-osoitetta ja nähdä, kuinka usein ja kuinka kauan joku tietty kävijä sivuilla vierailee. Siihen mitään varmennenumeroa tarvita!
[/quote]
Mistä sen ip:n näkee? Mulla on google analytics käytössä (jota moni bloggaaja kuulostaa käyttävän) eikä siellä ainakaan ip näy. Tai en mä ainakaan ole sellaista kohtaa nähnyt siellä. Jääkö se ip blogeissa sitten jollekin blogin hallintasivulle näkyviin?
[quote author="Vierailija" time="25.02.2013 klo 11:24"]
[quote author="Vierailija" time="25.02.2013 klo 10:46"]
[/quote]
Mistä sen ip:n näkee? Mulla on google analytics käytössä (jota moni bloggaaja kuulostaa käyttävän) eikä siellä ainakaan ip näy. Tai en mä ainakaan ole sellaista kohtaa nähnyt siellä. Jääkö se ip blogeissa sitten jollekin blogin hallintasivulle näkyviin?
[/quote]
Ainakin ilmaisissa kävijälaskureissa, kuten Sitemeter ja Statcounter tulee ip-osoite näkyviin. Samoin jossakin blogissa olen nähnyt sivupalkissa viimeisten kävijöiden listan, jossa ip-osoite oli näkyvissä. Google Analytics-ohjelmaa en ole käyttänyt, joten siitä en tiedä.
Ylläpitoa ei ilmeisesti kiinnosta vastata asiakkaiden kysymyksiin? Olisihan tuo ihan kiva tietää, että miksi näin. Vaikka ihan uteliaisuudesta... Vai valvooko/seuraako Isovauva olleskaan meitä:(
Toisaalta onhan tämä helpompaa, kun ennen oli niitä vaativia laskutehtäviä kuten 2+1. Joutui aina laskimen kaivamaan tai pitkän matikan kirjoittaneelta insinöörimieheltä apuja pyytämään. Tosin meni aikansa että ymmärsin ton ilman välilyöntejä ja et kirjotetaan numeroina eikä niin kun ohjeessa. Mutta nyt on nixnax niin heleppoo.
Tottakai sivustojen ylläpidolle jää merkintä kuka palstalla vierailee ja kirjoittelee. Ainahan niin on ollut.
Ei kai sillä varmentimella ole muuta virkaa kun että robotit pysyvät pois viesti ruudusta.
Niin siis tuo varmenne-kysymys oli erillinen tuosta toisesta kysymyksestä, eli että mitä tietoja käyttäjistä kerätään. En kuvitellutkaan, että varmenteella nähdään kuka käyttäjä on kuinkakin paljon sivulla, kuten joku luuli.
Mutta ihmttelin lisäksi tuota samaa varmennetta, sillä ennen se vaihtui joka kerta.
Haluaisin vain tietää.
Ap
Jos sulla on webkamera päällä, niin sulje se. Ylläpito seuraa sun nenänkaiveluasi ja lähettää sitä suorana YouTubeen.