Mikä virus meillä on? Lapset ripuloi mutta ei oksentele.
Viimeviikolla alkoi kuumeella ja molemmilla lapsilla vatsa kuralla.
Kuumetta oli vain se yksi päivä mutta etenkin tuolla pienemällä pakki ed.sekaisin :(
Veikkasin itse alkuun tuota noroa mutta eikai se viikkoa kestä ja lapset eivät tosiaan ole oksennelleet yhtään.
Kommentit (9)
No, mahatauti. Mitä väliä mikä virus? Niitähän on planeetta täynnä.
No joo :( Meihin aikuisiin tuo tauti ei ole tarttunut ainakaan vielä. Tosiaan tuo pienempi tapaus alkanut kanssa paskoa öisin...Nyt 3 yötä putkeen. Lapsi vähän yli vuoden eikä kiinteisiin siirryttyä ole tätä ennen joutunut yöllä vaipanvaihto hommiin.ap
Minkä ikäiset lapset on? Tarttisko se pienempi sitten sairaalahoitoa jo?
Oon ollut vähän kahden vaiheilla lähdetäänkö päivystykseen.. Jos yhtään lapsi olisi vetelä ja ruoka ei maistuisi oltaisiin jo menty mutta tuo yleisvointi vaikuttaa kaikesta kakkaamisesta huolimatta olevan hyvä. Välillä tulee kiinteämpääkin tavaraa mutta pylly punaisena ja tuntuu polttelevan :(
Pienempi siis vähän yli vuoden ikäinen.ap
Meillä oli tuota samaa tautia koko perheellä. Meitä viisi, neljällä oli pakki sekaisin ja yksi oksensi kerran. Järjetön päänsärky, kurkku kipeä, lihassärkyä, yleinen huono olo, vähän nuhaa. Kenelläkään ei ollut kuumetta, mutta tosi kiepitä oltiin. Koko hiihtoloma meni siinä, noin 5 päivää kipeenä/naama. Noin pienen kanssa olisin tarkkana ettei kuivu..
Meillä oli tuota samaa... 2/5 kärsi pelkästä ripulista, 3/5 oksensi siihen päälle... meillä meni onneksi nopeasti ohi, oksentavat selvisi n.12h mutta pelkästään ripuloivilla kesti 2-3päivää..
Hetki meni ennekuin ruokahalu ym normalisoitui, mutta pikkuhiljaa.. Tälläistä on kuulemma nyt paljon liikenteessä ja tosi tarttuvaa laatua!
Jos se on vaikka adeno? virusta on ollut liikkeellä ainakin pääkaupunkiseudulla.
onko tällaista nyt liikkeellä missäpäin, että on siis samaan aikaan vatsatauti ja flunssa oireet. Tampereen seudulla tuntuis olevan tutuilla ja nyt itsellä pahoja tuntemuksia. Juuri alkoi hiihtoloma :/
minulla alkoi kura keskiviikkona, ja edelleen jatkuu. ei oksennusta lainkaan, eikä edes kuumetta.
pitää paskoa yölläkin....