Raskausgallup! Paljonko nousi paino ja paljonko vauva painoi?
Ja voithan lisätä vielä että paljonko sinulla oli painoa raskauden alussa, jos haluat/jaksat/viitsit.
Itselläni esikoisen kanssa lähtöpaino 69kg (BMI 25), paino nousi 6kg, todettiin raskausajan diabetes, karsin sen jälkeen kaikki herkut pois. Vauva painoi 3kg. (syntyi rv38+6)
Nyt odotan toista, lähtöpaino oli 66kg, rv31+2 paino jo 73kg! Ei todettu radia tällä kertaa, joten valitettavasti herkut on myös maistunut, ja minusta tuntuu kamalalta kun en haluaisi lihottaa vauvaa mutta en vain mahda itselleni mitään..... Kun kaikki allergiat pahentunut, niin en voi edes herkutella hedelmilä tai kasviksilla kovin paljon ainakaan....
Mutta joo, tämä galluppi ihan vain siksi että saisin jonkunlaisen käsityksen siitä paljonko oma painonnousu vaikuttaa vauvan kasvuun...
Kommentit (68)
1. 63 kg + 17 kg > vauva 3,6 kg synt. vko 39 + 1
2. 68 kg + 16 kg > vauva 3,6 kg synt. vko 39 + 2
3. 73 kg + 5 kg ( raskausajan diabetes ) > vauva 4,2 kg käynnistetty synn. vko 38+5
Paino nousi 19 kg, kummatkin vauvat painoivat n. 2,5 kg (kaksoset).
Lapsi 1. ennen raskautta 48kg, painoa lisää 12kg,vauva 3500g
Lapsi 2. ennen raskautta 49kg,painoa lisää 3kg,vauva 2600g
Lapsi 3. ennen raskautta 51kg, painoa lisää 10kg, vauva 3200g
Mulla on paino noussut kaikissa kolmessa raskaudessa sellaiset 20-25 kiloa, vauvat olleet kaikki neljän kilon kieppeillä.
Olen hieman alle 170 senttinen, ennen ekaa raskautta painoin 48 ja ennen tätä neljättä joka parhaillaan meneillään rv 25, painoin 74 kiloa, että on myöskin jäänyt jokaisesta. Nyt puhkesi raskausdiabetes ja todellakin koitan pitää syömisen kurissa, ihan jo siksikin, ettei vauva olisi mikään viisikiloinen. Paino vaan valitettavasti tähän mennessä noussut jo kymmenisen kiloa, niistä 2-3 varmastikin pelkkää nestettä, olen todella turvoksissa.
Muutenkin todella ongelmainen raskaus, joten oikeastaan en nyt liikaa jaksa miettiä vaakaa. Mutta 2014 kesällä aion painaa max. 65 kiloa. Jos onnituin jättämään tupakan, pystyn mihin vaan :)
Ennen jokaista raskautta lähtöpaino 46-48kg
1. painoa tuli 15kg, syntyi 40+5 ja painoi 3,8kg
2. painoa tuli 10kg, syntyi 40+5 ja painoi 3,0kg
3. painoa tuli 13kg, syntyi 40+4 ja painoi 3,0kg
4. painoa tuli 10kg, syntyi 39+2 ja painoi 2,7kg
5. painoa tuli 8kg, syntyi 38+5 ja painoi 2,2kg
6. painoa tuli 8kg, syntyi 35+6 ja painoi 2,5kg
Nyt odotan seitsemättä rv 37+3 ja painoa tullut 10kg
Lähtöpaino oli 65,5 kg ja painoa tuli tasan 10 kg lisää. Pituutta mulla on 176 cm. Vauva syntyi rv 42+2 ja painoi syntyessään 3770 g. Mulla oli raskausdiabetes.
Lähtöpaino noin 53-54kg, synnärillä huikeat 74kg ja lapsi paino 3162g. Synnärille jäi noin 10 kiloa ja loput karistin parissa kuukaudessa.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2013 klo 22:07"]
Raskausdiabeteskin minulla diagnosoitiin raskauden viimeisen kolmanneksen aikana ja jouduin dieetille. Myöhemmin toinen hoitaja oli sitä mieltä, ettei minulla mitään raskausdiabetesta edes ollut, että se oli toisen hoitajan ylireagointia johonkin labra-arvoon.
[/quote]
Kumma mielipide, raskausdiabetes ei ole mun nähdäkseni mikään mielipideasia, vaan jos sokeriarvot rasituksessa kohoavat, niin se kertoo kyllä omaa kieltään. Toki voi olla niin, että kotona normaalisti syöden arvot eivät juuri kohoile, koska rasituksessa syöty hiilarimäärä on niin suuri verrattuna normaalista syömisestä koituvaan kerta-annokseen. Mutta jos arvot rasituksessa nousevat, on se kyllä ihan fakta eikä mielipidekysymys.