Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

---HUHTIMAMMAT JA VAUVAT -06---

18.05.2006 |

Aloitetaanpas uusi pino meillekin :)

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin vihdoin ilmoittelen, että meille syntyi tyttö 25.4. Painoa oli 3480g ja pituutta 50cm. Huomenna on neuvola joten pääsemme kurkkaamaan miten neiti on alkanut kasvamaan. Tuntuu että hyvin, koska vaipoissa olemme jo saaneet siirtyä suurempaan kokoon.

Meillä neiti oli alkuun hyvä nukkumaan tai on periaatteessa vieläkin, mutta yöt alkavat vasta 1.00-3.00 eli aikas myöhään.... Syömään sitten heräillään kun muut aloittavat päivänsä (noin 6.00-7.00) ja meidän aamu alkaa vasta noin 10.00. Eli tyttö nukkuu ihan kohtalaisen pitkiä pätkiä kunhan nukkumaan päästään. En tiedä voisiko tätä sanoa koliikiksi, koska tyttö rauhoittuu syliin hyssyttelemällä. Ei kuitenkaan nuku. Meillä esikoisella oli koliikki mutta hänellä se oli sellaista että ei rauhoittunut vaikka mitä teki. Sylissä toki hyssyteltiin ja keinuteltiin mutta poika vain huusi. Eli siinä mielessä jos tämä on koliikkia, niin tämä ei ole niin pahaa laatua... Päivälläkin tyttö haluaa läheisyyttä eli nyt on rintarepussa, ekaa kertaa kokeilen ja tyttö nukkuu. Hartiat vaan tuntuu menevän jumiin. Liinan haluaisin mutta vielä en ole saanut hommattua.

Onko muuten cuplatonista apua jos tyttö joka tapauksessa paukuttelee ja kakkii hyvin? Monesti kuitenkin iltaisin kuulen kuinka tytön mahassa kiertää ilmaa.

Nyt pitää mennä tekemään ruokaa kun oma maha huutaa tyhjyyttä...

Meilläkin oli tosiaan viikonloppuna ristiäiset mutta vielä ei osaa käyttää nimeä tytöstä puhuttaessa. :)

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

Vierailija
22/51 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätitkö kaikki maitotuotteet pois käytöstä, siis myös laktoosittomat vai käytätkö niitä? Voisin nimittäin kokeilla josko meilläkin itkujen aiheuttajana olisi minun ruokavalioni...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ainakin cuplatonicit auttaneet ja annan myös relatippoja, mahavaivoja ei oikeastaan ollenkaan enään..

peetu ja onni kohta 5vko

niin muuten aattelin kun monilla on ollut jo ristiäiset että olisi kiva tietää minkänimisiä mussukoita muilla on..? meidän pojasta tulee onni alex oskari

Vierailija
24/51 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätitkö kaikki vähänkin maitoa sisältävät ruoat ruokavaliosta pois vai vain maidon, jogurtin, juuston yms.

Vierailija
25/51 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin pois kaikki maitotuotteet, vähän olen syönyt juustoa (max. 3 siivua päivässä) mutta periaatteessahan kaikki maitoa sisääältävä pitäisi jättää pois. Kun se, mikä vauvaa ärsyttää on lehmän maidon proteiinit (jotka siis kulkeutuvat äidinmaitoon). Maitoallergisen lapsen äiti ei saa itse asiassa syödä edes naudan lihaa, kun siinäkin on noita maitoproteiineja!

Mutta siis minä vähän lipsun noitten juustojen suhteen. En myöskään katso leivistä yms. onko niissä maitoa vai ei, ja silti tuntuu auttaneen. Mutta suklaa, jäätelö, jogurtti yms. maitoa sisältävä on nyt pannassa.

Lala

Vierailija
26/51 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tätä liinan sidontaa harjoiteltu, ja alkaa jo sujua kohtalaisen nopeasti. Vaikeinta on arvioida liinan sidonnan sopivaa tiukkuutta ennen vauvan asettamista liinaan. Jos tulee väärä tiukkuus, ja joutuu korjailemaan, vauva meinaa hermostua odotteluun. Kunnolla sidotussa liinassa viihtyy kyllä ihanan hyvin. Meilläkin vauva on liinassa pystyssä, en ole edes kokeillut muunlaista asentoa (esim. kehtoa), sillä vauva ei suostu olemaan sylissä muutenkaan sellaisessa asennossa. Pystyssä on ainoastaan tyytyväinen sylissä. Niskan tukeminen oli minullakin alkuun vaikeaa, mutta näyttäisi, että liina oli ensin liian löyhästi sidottu. Kokeilin tiukempaa sidontaa, ja sain vauvan niskankin mukavasti tuettua toisen hartian yli menevän liinan alle. Lisätukea saa mahan yli tulevasta liinasta, jonka voi vetää kunnolla ylös.

Joku kyseli rintareppujen hinnoista, itse mielenkiinnosta katsoin vasta Prismassa niitä. BabyBjörnin reppu oli jotain 70-80 e, Emman reppu n. 30-40 e. Meillä on ollut lainassa BB:n reppu, ja itse olen sitä mieltä, että siinä hartiat olivat todella nopeasti kipeät. Liina on selvästi ergonomisemman tuntuinen ratkaisu. Lisäksi liinassa saan vauvan niskan huomattavasti paremmin tuettua.

Ristiäiset onneksi ovat ensi viikonloppuna, ovatpahan sitten pois mielestä, ja pojalle saadaan virallinen nimi. Emme ole paljastaneet nimeä vielä, joten alkaa tuntua jo hassulta puhua vain vauvasta tai pojasta. Nimi sinällään taitaa olla jo päätettynä, tai korkeintaan toisista nimistä käydään keskustelua enää... Kerron sitten, kun sitä ei enää voida muuttaa, eli ristiäisten jälkeen. Päätin vaatetuksesta, että ahtaudun reiluimman kokoiseen hame + jakku -yhdistelmääni, jotta ei tarvitse turhan päiten ostaa uutta asua, joka toivon mukaan on pian sitten reilun kokoinen.

Meillä neuvolasta kiellettiin vatsalihasliikkeiden tekeminen ennen jälkitarkastusta, vaikka synnytys sujui täysin normaalisti ilman mitään komplikaatioita tai ongelmia. Voisi kuvitella, että ei niiden tekemistä sitten suositella sektioäideillekään aiemmin. Paino minulla on aikalailla palautunutkin jo vanhoihin lukemiin, mutta vatsa kaipaisi kiinteytystä. No, jälkitarkastus on parin viikon päästä, odottelen siihen.

Nyt poika taas kaipaa hoitoa!

Kissankello ja poju liki 7 vk

Vierailija
27/51 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä sen verran maidottomasta ruokavaliosta että voiko maitojoumaa ja esim. laktoositonta jogurttia syödä? Vai onko parempi jättää nekin? Meillä tytöllä kyllä pylly rutisee kovin mutta aina samalla tulee itku. Minkä verran n. on maksanut vyöhyketerapia? Kiitti taas vinkeistä...

Hanna ja tipu

Vierailija
28/51 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on huomenna se sydänultra.Jestas,että jännittää.

Kunpa kaikki olisi hyvin ja sivuääni olisi ihan normaaleista virtauksista johtuvaa.

Onko kenelläkään pukannut vauvakuume uudelleen päälle? Minä voisin vaikka heti pyöräyttää uuden nyytin tähän näin.Isäntä toki on paljonkin eri mieltä..Kuulema JOS kolmas tulisi,niin ainakin saa se kaksi vuotta mennä...Pöh,kummallisia nuo ukkelit=D

Meillä on vauveli vähän nuhanenäinen.Isäntä ollut kevätflunssassa ja tiettyhän se tarttui poikiinkin.Onneksi kummallakaan lapsella ei ole ollut kuumetta.Aivastelua,tukkoisuutta ja pientä yskää.Kunpa näin vähällä päästäisiinkin eikä se kuume nousisi..

Minkä kokoisia vaatteita teillä käytetään?

Meillä osa 56cm vaatteista jäi jo pieneksi.Ihanat willy&milly setit pakkasin jo pieninä kellariin=(

H&M:n 56 cm menevät vielä,ovat vissiin isompaa mallia.

Muut vaatteet ovat 60-62cm,riippuu valmistajasta.

Jaahas,meidän nyytti nukahti sitteriin.Pitää viedä pikkuinen omaan sänkyynsä päikkäreille=)

Niksu ja pojat 2kk ja 7-v

Vierailija
29/51 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhtikuiset eivät tätä nykyä oo kovin aktiivista porukkaa näköjään.

Minulla oli tänään jälkitarkastus ja kaikki oli parantunut hyvin. Tikitkin ovat jo sulaneet. Vauvaakin punnittiin pulautusten takia, että saako tarpeeksi sapuskaa ja näyttäi siltä että ruuasta ei oo ollu puutetta. Painoa oli tullut reilussa parissa viikossa n. 700g.

Vauvan vyöhyketerapia meni vähän puihin kun vauva hermostui siellä niin totaalisesti että hieronta piti keskeyttää. Ei saanut varmaan puoliakaan hierottua. Ja vaikutuksesta en nyt niin tiiä. Vyöhyketerapeutti meinasi että meidän vauvalla olis koliikki mutta itse en kyllä oikein usko kun ei tunnu niin itkuiselta. On vaan vaativa vauva ja temperamentikas.

Jeps, mutta tämä herkkusuu menee katsomaan onko pannari kypsää uunissa. Senkin sain tehtyä kantoliinan ansiosta, jossa vauva nukkuu tyytyväisenä pitkiä päiväunia. Ja nyt minäki hokasin tuon pään tukemisen, miten se onnistuu. Tais täällä joku antaa vinkin.

lyyli ja poika 6vk 3pv

Vierailija
30/51 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei ihan vielä tarttis tulla tällä sekunnilla uutta vauvaa kun tämän kanskin on pärjäämistä mutta aika pian kuitenkin. :D

Vierailija
31/51 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmillista, että näyttäisi sadetta lupaavan melkein koko loppuviikoksi. Ikävää, jos osuu kova vesisade ristiäispäivällekin (lauantai), vaikka sisätiloissa olemmekin, olisi kaunis sää ollut mukava lisä juhlapäivään. Toisaalta, hääpäivämmekin liki kolme vuotta sitten valkeni helteisen aurinkoisena, mutta pian vihkimisen jälkeen taivas repesi hirmuiseen ukkosmyrskyyn. Juhlapaikallamme käynnistyi automaattinen palohälytys kesken puheiden ja lipputanko kaatui myrskyssä... Liekö ristiäisistä tulossa yhtä tapahtumarikas luonnonvoimien osalta?

Niksu kyseli vaatteiden kokoa, meilläkin alkavat 56 cm vaatteet käydä pieniksi. Tutan vaatteet ja Name it -bodyt mahtuvat vielä niistä. Muuten käytössä alkaa olla 60-62 cm vaatteita. Meillä poika on pitkä ja laiha, joten vaatteiden pituus loppuu kesken, kun leveyttä olisi vielä vaikka toisellekin vauvalle... Hassua, miten vaatemallit ovat muuttuneet niin leveiksi nykyään. Minulla on muutama vanha 70-80 -luvun vaate tallella, ne ovat paljon kapeampia, joten istuvatkin mukavammin vauvan päällä.

Hih, ehkä pientä vauvakuumeen tynkää voisi aistia täälläkin, vaikkakin vielä ihan rauhallisissa mitoissa. Ei siis vielä ole yritetty miestä ylipuhua. Tosin meillä tämä ekakin tärppäsi nopeasti, joten maltan vielä vähän odotella...

Nyt tulee kylästelijöitä, lähden keittelemään kahvia.

Kissankello ja poju 7 vk

Vierailija
32/51 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pinoa ettei katoa!

Meillä ollaan edelleen nuhassa, loppuisi jo! Säälittää kun pieni oksentaa limaa kun ei muutenkaan osaa sitä nielusta poistaa... Ja sitten tietty pelkään että tulee joku keuhkoputkentulehdus kun Martta voi olla vähän normaalia vauvaa heikompi tuollaisille taudeille vaikka sitkeä typy onkin.

Oletteko muuten huomanneet että 3. lapsen saaneet eivät enää juurikaan palstaile;) ? Taitaa olla 3 kanssa kädet täynnä työtä... Meillä on miehellä vapaapäivä ja on esikoisen kanssa pihalla joten minulla on aikaa olla koneella kun M nukkuu liinassa!

Lala76 ja M kohta 6 viikkoa

Vierailija
33/51 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantoliinaa (Kanga)just testaillaan poitsun kans. Just tais simahtaa tissi suuhun. Oikeeta asentoa en kyl osannut laittaa, ohjeita tavaamalla ei oikein meikäläiselle mennyt jakeluun. Joten nyt sit toinen käsi viel kannattelee poitsua niskan alta. Pääasia et nukahti kun tuntu niin potkivan uni vastaan. Pitkä liinakin meil on mut sen ohjeet menee viel vähemmän jakeluun...ehkä sit otetaan käyttöön kun poju vähän kasvaa.

Nyt siis kahta päivää vaille 4 viikkoa vanha. Maanantain neuvolas oli 4570g ja 55 cm. Eli Kättäriltä lähdön jälkeen on kasvanut nyt noin kilon ja n. 4 centtiä.

Yöt poika saattas nukkuu vaikka 6 tai enemmän tuntia, mut oon kyl jo kuuden tunnin jälkeen ottanut viereen lisätankkaukselle. Eli jos nukkuu ilta ysistä yö kolmeen niin tankkauksen jälkeen nukkuu sit vielä ehkä kuuteen tai seiskaan. Eli itekkin saa hyvin nukuttua. Päivisin ollaan oltu 2-3 tunnin vaunuretkillä, mikä kans varmaan vaikuttaa hyviin yöuniinkin.

T: KAhu + poju kohta 4 viikkoa

Vierailija
34/51 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli siis tänään se vauvelin aika ultraan.

Kyllä jännitti,en varmaan koskaan vielä ole pelännyt niin paljon.Ekan poru tuli nyytti sylissä kävellessä ultra huoneesen,kun olin niin pelon sekaisissa tunnelmissa.

Lääkäri ultrasi KAUAN.Miehellänikin alkoi jo naaman ilme vääntymään siihen maliin,että häntäkin hermostutti todella paljon.

Lopulta tuli tuomio:Vauvan sydän täysin terve.Siinä vaiheessa tuli minulla toinen poru,helpotuksesta.

Mitään ihmeellisyyksiä ei sydämestä löytynyt,joten voimme jatkaa normaalia vauva-arkea tästä eteenpäin.

Sairaalassa haluttiin punnita pieni herran ja painoa kertynyt komeat 6,3 kg

Iso mieshän tuo on jo=)

Nyt tuo puhiseva pakkaus nukkuu sitterissä,kun tänään vähän tapeltiin unta vastaan.Nukkumatti tuli vasta lämpimän maitopullollisen ja kiikkumishetken jälkeen.

Vissiin helpompi tuossa sitterissä nukkua,kun on nenä hieman tukkoinen.Samaa lentsua podettu koko perhe.

Minullakin oli tässä jälkitarkastus ja kaikki ok.Tosi hehtopitkät kuukautiset saivat hermot menemään.Ekat kesti yli 2 viikkoa..Toivottavasti seuraavat olisivat jo normaalin pituiset.

Nyt jos kiikuttaisi tuon juniorin omaan sänkyynsä koisimaan.

Niksu ja poikaset 2 kk ja 7-v

Vierailija
35/51 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...on aika " kiireinen" vauva-arki ollut, kun vauvamme on ekat viikot viettänyt vaan tissillä. En ole pinoutunutkaan sitten sen jälkeen kun ilmotin tuosta sytymästä. Sillon tällön oon kerinnyt lueskelemaan, ja nyt ehdinkin sitten istahtamaan tähän koneelle oikein ajan kanssa!

Äsken meidän pieni mies taisteli tissin kanssa, tuntuu, että iltasin loppuu maito tyystin. Oon sitten antanut apulaitteesta korviketta, mutta tänään pärjättiin onneksi kuitenkin ilman. Onko muilla ollut samanlaista ilmiötä?

Ekat 3 viikkoa pääsin tuskin ylös sängystä, kun pieni söi yötä päivää. Kätilö kävi sitten kattomassa ja ehdotti korvikkeen antoa ja imetyksen lopettamista, kun mulla alko oleen päivisin vaan 5-20min imetyspausseja enkä ehtinyt oikein edes syömään taikka suihkuun. Siihen en kuitenkaan ruvennut kun itse olis sitä mieltä, että kyllä tämä tästä. Sain elektrisen pumpunkin lainaan, että maitoa tulisi " helpommin" ja kyllä se tuntui auttavan jonkun verran - sitten tuli tuo imetysapulaite, siihen laitan pumpattua jos on ja jos ei, niin korviketta (korviketta päivässä 0-120ml)

Korvikkeen anto tuntu alussa tosi pahalta, ja itkinkin sitä, kun kaikilla muillla tuntuu imetys onnistuvan tosta vaan ja vauvat on tyytyväisiä . Aika ajoin tuntuu vieläkin, että oon jotenkin huonompi sen takia, mikä on ihan älytöntä. Vielä yritetään, jos joku päivä onnistuisi pelkkä imetys ...en kuitenkaan ala idealisoimaan vauvan kustannuksella - vaikka kuinka itekkin olen täysi-imetyksen kannattaja, niin eiköhän vauva ole kuitenkin tyytyväisempi jos ei ole nälkäinen kun että jos täysi-imetyksellä yrittäisin kituuttaa vaan omien ideaalieni takia.

mutta poikamme on siis aivan ihana! :) tykkää kamalasti olla lähellä ja sylissä - kylpemisestäkin tykkää kovasti ja kylvetetään kaksi kertaa viikossa. Kylpy saa myös masun toimimaan jos ei ole pariin päivään kakannut ja ilmatkin tuntuu lähtevän helpommin masusta lämpimän kylvyn jälkeen.

Tänään käytiin lääkärillä, 3900g, 56cm ja kaikki parhain päin! Ekan hymyt tuli 3 viikkoisena. Nukutaan perhepedissä ja se onkin ainut hyvä ratkasu meille, kun pieni mies syö yölläkin paljon.

Olisi kiva tietää, mitä muut " tekee" pienten vauvojensa kanssa päivisin, siis " aktiviteetteja" , hierontaa, tanssia, liinailua, ulkoilua, laulua, leikkiä jne. (?) Entä näättekö paljon muita ihmisiä kun perhettänne?

Mä olen pari kertaa hieronut, pari kertaa vaan ehtinyt kun vauvamme on harvoin valveilla olematta nälkäinen. Liinaillaan päivittäin, ulkona käydään liinan kanssa, kun vaunuista ei tykkää. Iltasin lauleskelen ja joskus luen satuja imettäessä. Aamupäivisin ollaan usein tanssittu kantoliinan kanssa kun pikkuinen nukahtaa liinaan vaan jos ollaan " liikkeellä" . Mitään leikkejä ei pahemmin kerkiä paitsi vaipanvaihdon yhteydessä, siis imetykseltä ei kerkiä- siitä olen kanssa potenut " huonoa omaatuntoa" , lieneekö syynä se, että kyseessä on esikoinen, eikä mulla hajuakaan, mitä " muut" tekevät. Kaikki aktiviteetteja tunnutaan kehuttavan ja itse vaan ei ehdi. Inhottavaa tämmönen epävarmuus.

NYt pitää rientää!!

-Ingwer ja poju 5vk

Vierailija
36/51 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli niitä huolia vauvan painonnoususta. No, tiistaina käytiin neuvolassa ja nyt oli tullut painoa 200g viikossa ja pituutta 1 cm. Edelleen tyttö on hentoinen, mutta tuskin hänestä kovin isoa vauvaa koskaan tuleekaan, kun esikoinenkin on varsinainen laiheliini. Pääasia että kasvaa hyvin omalla käyrällään. Olenkin kyllä imetellyt ihan tuskaisena koko viikon ja suurin piirtein joka kitinästä nostanut tytön rinnalle, että varmasti saisi riittävästi maitoa.

Ingwer kyselit, mitä vauvan kanssa voisi tehdä tai mitä muut tekevät päivittäin. Minä en tee oikeastaan mitään muuta kuin hoidan vauvaa :) Eli imetän, vaihdan vaipat, hoidan ihoa, lääkitsen sammasta ja ilmavaivoja, laitan nukkumaan ja kylvetän kaksi kertaa viikossa. Välillä kannan liinassa ja välillä käydään vaunulenkeillä. Syöttöjen jälkeen kyllä joskus tanssahdellaan musiikin tahtiin lähinnä siksi, että röyhtäisy tulisi helpommin. Ja tietysti vaipanvaihtohetkillä höpötellään ja imetyshetkillä joskus hyräilen jotain. Mutta tosi rennosti olen ottanut tämän kakkosen kanssa. Esikoisen kanssa yritin koko ajan jotain virikettä: leikkiä, laulua, juttelemista jne. Ei siitä varmaan vauvalle haittaakaan ollut, mutta tuskin ihan kamalasti hyötyäkään :) Kyllä sinä varmaan annat vauvalle tällä hetkellä juuri sitä, mitä hän tarvitseekin, kun imetät tiiviisti ja pidät paljon lähelläsi. Eipä tuollainen viisiviikkoinen oikeastaan mitään muuta tarvitsekaan. Hän on vielä tavallaan " sikiöasteella" , heräämässä tähän maailmaan. Lukemisten ja leikkien aika tulee sitten myöhemmin ja silloin ne ovatkin tosi tärkeitä.

Noista rintaraivareista en oikein osaa sanoa. Meillä on ollut kaksi vaikeaa päivää niiden osalta, kun tuntui, että vauva suorastaan hylki rintaa. Mutta normaaleissa oloissakin olen huomannut, että joskus vauvalle ei vaan tissi maistu, vaikka itkisikin. Lähinnä silloin on meidän vauvan kohdalla kyse vatsavaivoista. Silloin vauva joko ei ota lainkaan tissiä tai ottaa sen, mutta vääntelehtii kovasti. Yleensä olen silloin irroittanut vauvan tissiltä ja laittanut tutin vähäksi aikaa suuhun. Jonkin ajan kuluttua ollaan voitu kokeilla uudestaan, jos on tuntunut nälkäiseltä. Joskus vauva on myös niin väsynyt, että huutaa vaan suoraa huutoa. Silloin on melkein viisainta hyssytellä vauva uneen, jos ei huoli tissiä. Joskus saattaa huolia tissin, mutta imee kolme kertaa ja simahtaa :)

Eipä sitten tänään muuta. Kivaa päivänjatkoa kaikille!

terv. Marle ja tyttö pian 8vkoa ja poika 3 v.

Vierailija
37/51 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan..

Ingwer: Kuulostaa kyllä kamalan tutulta tuo teidän arki! :) Meillä saman ikäinen poika ja viihtyy tissillä tosi hyvin. Minustakin tuntuu että iltaisin ei aina oma maito riitä ja silloin ollaankin annettu pullosta tuttelia. Aluksi minäkin olin surullinen ja tosi pettynyt, kun jouduttiin turvautumaan tuohon pulloon, mutta kai se on loppupeleissä aika merkityksetöntä, jos kerran päivässä antaa pullohuikat. Päivisin poika syö jo vähän harvemmin ja nukkuu yhdet parin tunnin päiväunet. Samoin yöt menee mukavasti etenkin aamuyöhön saakka. Illat vain on sellaisia että poika on tississä kiinni koko ajan. Välillä se väsyttää, mutta ilta kerrallaan mennään ja eiköhän iltasyömisetkin vähän kevenny kun ikää tulee lisää ja alkaa ympäristö kiinnostaa. Saakoon poika nyt tilaamaansa läheisyyttä.

Myös meillä poika nauttii kylvyssä olosta ja uusi vetonaula on suihku! :) Onneksi pojan iho on hyvä, joten voidaan suoda tuo ilo pienelle melkein joka toinen päivä. Muuten päivät menee vauvan tahtiin. Sängystä noustaan vasta 10-12 aikoihin, sitten syödään ja hiukan seurustellaan tai leikitään leikkimatolla. Päiväunille mennään 13-14 aikoihin ulos tai sisälle ja niiden jälkeen isä tuleekin jo töistä ja leikkii pojan kanssa. Sitten alkaakin se tissimaraton, joka kestää koko illan. Välillä käydään vaan iltapesuilla ja sitten nukahdetaan 23-23.30. Ja eka syöttö on sitten n. 4-6 aikoihin.

Ostettiin pari päivää sitten pojalle uusi Fisher pricen leikkimatto. Hiukan on jo kannatusta saanut ja vauva viihtyy lyhyitä aikoja ihmetellen leluja. Poika on myös kääntynyt kaksi kertaa vatsalta selälleen, mikä on melko outoa tuon ikäiseltä!? Hymyjä tulee myöskin.

NOh, tulipahan tarinoitua! :) Nyt jatketaan tissittelyä!

Mukavaa vauva-arkea kaikille!

hmar ja poika 5vko

Vierailija
38/51 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, ehdinpä edes pikkuisen kirjoitella tänne omiakin kuulumisia. En tosin ole kauheasti ehtinyt muidenkaan lukea. Sen verran kävi silmään että joku sanoi että kolmannen lapsen saaneilla taitaa olla kiirus - ja hyvin pitänee paikkansa! Meillä on kädet täynnä työtä ja nytkin yritän tässä viestiä värkätä, kun kuopus inisee jo heräämisen merkeissä, keskimmäinen huutaa sängyssään äitiä ja esikoinen lukee isänsä kanssa dinokirjaa.

Aivan ihanan helpon synnytyksen jälkeen tässä on ihmetelty pientä poikaa, myyty talo ja muutettu keväällä ostettuun kotiin. Muutto oli aika rankka pakkauksien vuoksi ja vanhemmat lapset laitettiinkin mummolaan pakkauksen ajaksi. Nyt on laatikoita purettu minkä näistä muista hommista on ehditty ja seuraavaksi aletaan miettiä kastejuhlaa joka on 10.6. Sen jälkeen aion huokaista kyllä hetken enkä järjestä vähään aikaan mitään aktiviteettia :-)

Kolmonen on kasvanut hurjaa vauhtia ja on nyt 5600g ja jotain 58 cm ellen väärin muista. yöt menee kohtalaisesti kahden kolmen tunnin välein syöden.

noniin, tässähän tämä aika jo olikin. Pienin huutaa tissin perään...

Vointeja kaikille ja palailen taas jossain vaiheessa!

Pikkis

Vierailija
39/51 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kirjoittelin odotusaikana muutaman kerran huhtiksien sivuille. Ja vaikka vauva syntyi " jo" 28.3 ajattelin jatkaa teidän kanssanne, kun on kotoisampi olo. Ette varmaan muista mua, mutta jos sopii liityn seuranne!

Pieni nuppumme oli 3170g, 50cm ja tyttö. Synnytys kesti 24h ja meni lopulta leikkaukseen, kun synnytys pysähtyi. Ei siis suinkaan iso lapsi, vaikka ultrassa sanottiin että tulee " jättivauva" .

Viikko oltiin sairaalassa (seurattiin bilirubiiniarvoja). Kotona ehdittiin olla 2 päivää kun tyttö sai kaksi hengityskatkosta ja tuli siniseksi.--> Lastenteholle tarkkailtavaksi vuorokaudeksi. Kaikki oli onneksi ok!

No niitä hengityskatkoksia ei ole enää tullut, onneksi!

Minä olen itse ollut ylikierroksilla sen jälkeen, herännyt kaikkeen pieneenkin ääneen tai sitten on ollut liian hiljaista. Nyt osaan jo ottaa " rennommin" ja saan itsekin jo nukuttua. Ja ihanaa aikaa tämä, nautin vauvan kanssa olosta(eka lapsi).

Onneksi Niksu(menikö nimimerkki oikein) lapsesi sydän oli kunnossa!

Lala ihanaa kun Martta on kotiutunut ja voi hyvin!

Meillä oli ristiäiset helatorstaina ja tyttömme nimeksi tuli Emma!

Nyt neiti jo heräilee vainuista!

Hyvää viikonloppua!

nuppu ja emma (huomenna 2kk)

Vierailija
40/51 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lala tarkoitin siis, että kiva kun Martta on kotiutunut hyvin. Harmi tietenkin teidän perheen nuhat. Ja toivotaan, että Martta paranee siitä pian. Täytyy varmaan käydä vaistamassa nimimerkki, kun toi nuppu ei oikein sovi enää, kun on nimi annettu ja enkä nyt itseäni pidä nuppuna!

Hei taas!