Osittainen hoitovapaa 30h/vko - + ruokatunti
Mites on, kun olen osittaisella hoitovapaalla ja työskentelen 30h/vko, merkitsenkö joka päivä työajakseni siis sen 6h vai 6h25min, jotta puolen tunnin ruokatuntikin tulee laskuihin mukaan?
Kommentit (6)
Riippuu työpaikan tes:sistä. Kun itse tein kuusituntista päivää ei ollut pakko pitää lounastaukoa vaan työpäivä oli oikeasti kuusituntia.
Itse olen alalla, jossa ei noudateta mitään tes:iä (mainostoimisto). Toisaalta työajat on aika vapaat ja käytössä on työajanseuranta (leimaus). Itse pidin ihan normaalit kahvitauot 2 x päivässä (1-30 min riippuen työmäärästä). Samoin 30 min lounastauko sisältyi mulla tuohon 6 h päivään, eli oli ohjelmoitu työajanseurantaan. Ja plussatunteja kertyi sen verran, että helposti pystyi pitämään vaikka 1,5 h ruokatauon jos kävi vaikka jossain lounastapaamisessa kavereiden kanssa. Ja sitten taas joskus vetäisi eväät 10 minuutissa toimistolla.
Kuntapuolella mulla oli sama 20 minuutin syömiseen varattu aika kun tein 6 tunnin tai 8 tunnin päivää. Listoilla työpäiväni pituus oli aina 6 tuntia ja olin osittaisella hoitovapaalla.
Mihin sitä työaikaa olet merkitsemässä? Riippuu ihan sinun sopimuksesta, esimerkiksi jos työaika, josta sinulle maksetaan on 6 tuntia ja lounas on palkatonta omaa aikaa (eikä sitä ole pakko pitää), niin silloin työaikasi on virallisesti 6 tuntia.
Mihin sun pitää se merkitä? Sun työaika on 6 h.