Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin täysiaikainen vauva painoi 2400 g

Vierailija
24.02.2013 |

ja pituutta 46 cm, väittää ettei tupakoinut. harvemmin vauvat normaalisti on noin pieniä ilman, että äiti on tupakoinut, käyttänyt alkoholia. Vai voiko vauva olla noin pieni ilman äidin laiminlyöntiä?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita neuvolaan ja kysy.

Vierailija
2/33 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla esim huono istukka ja siksi kasvuhäiriö/hidastuma lapsella. Ei siihen tupakkaa tms tarvita!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vauva oli tuon kokoinen. Elin raskauden ajan erittäin mallikelpoisesti:) En muutoinkaan polta/juo tms. Terve vauva ja terve eskarilainen nykyään.

Vierailija
4/33 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla.

Vierailija
5/33 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti toimiva istukka usein syynä.

Vierailija
6/33 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun keskimmäinen oli 2480g /45,5cm. Syntyi 38+4. En tupakoinut enkä juonut. Painoarvio thetiin kolme viikkoa aiemmin ja se oli 2500g. Toinen arvio tehtiin syntymää eeltävänä päivänä ja se oli sama. Ei siis kasvanut tuon kolmen viikon aikana ollenkaan.

Tyttö täyttää pian 15v ja on 157cm.

Vanhin tyttö oli 47,5cm/2980g syntyi 38+6. Nyt 16v ja 171cm

Nuorin tyttö oli 47,5cm/2920g, syntyi 36+4. Nyt 13v ja 160cm.

Vierailija
7/33 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun ystävistä ne joilla on ongelmallinen suhde ruokaan eivät ole osanneet raskausaikanakaan syödä ja siksi ovat saaneet alipainoisia vauvoja. Eli alle 3 kiloisia.

Vierailija
8/33 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mum vauva oli 2195g täysiaikainen vauva.istukassa ilm.vika,ainakin mainittiin että se olisi pieni.En tupakoinut tai juonut,söin normaalisti.Muut vauvani olivat yli kolmekiloisia.

Vierailija
9/33 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On monia syitä miksi vauva voi olla pienikokoinen,ei siihen tarvita mitään tupakkaa/alkoholia.Oikeasti järkyttävää ettei aikuiset ihmiset tajua,että niitä pienikokoisiakin vauvoja voi syntyä,ilman että äiti on mitenkään asiaan syyllinen.

Itse tiedän erään äidin,joka on polttanut raskausaikana,kaikki lapset ovat olleet yli 4kg kun ovat syntyneet.

Vierailija
10/33 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvojen keskikoko taitaa olla 3-3,5 kg. Laskekaa siitä, kuinka paljon pitää olla 2-kiloisia, kun n4likiliosiakin sntyy koko ajan. Oma suurin painoi yli 5 kg ilman mitään sokeriongelmaa. Äidin kokokin vaikuttaa aika lailla. Harvenpi japanilainen tai thaityttö synnyttää 5-kiloisia...

Vierailija
11/33 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2013 klo 15:50"]

ja pituutta 46 cm, väittää ettei tupakoinut. harvemmin vauvat normaalisti on noin pieniä ilman, että äiti on tupakoinut, käyttänyt alkoholia. Vai voiko vauva olla noin pieni ilman äidin laiminlyöntiä?

[/quote]

ja sen toisen naapurin vauva oli se sokerivauva?

Vierailija
12/33 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2013 klo 16:15"]

Vauvojen keskikoko taitaa olla 3-3,5 kg. Laskekaa siitä, kuinka paljon pitää olla 2-kiloisia, kun n4likiliosiakin sntyy koko ajan. Oma suurin painoi yli 5 kg ilman mitään sokeriongelmaa. Äidin kokokin vaikuttaa aika lailla. Harvenpi japanilainen tai thaityttö synnyttää 5-kiloisia...

[/quote]

Tosta thaitytöstä tuli mieleen, että thai-tuttuni synnytti 2v sitten 5,4kg vauvan:) Oli siinä punnertamista, ja lopulta vauva vedettiin ulos rajuin ottein niin, että vauvalle tuli erbin pareesi:( Tämä thaimaalainen nainen on itse tosi pieni; jtn 157cm.

Vierailija
13/33 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi jestas.. Mun esikoinen oli 2580g/48cm ja toinen 2685g/48cm, tyttöjä molemmat ja täysiaikaisia. Itse olen 159cm/50kg.

Vierailija
14/33 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yököttävää, että joku viitsiikin vuavan koon perusteella vetää johtopäätöksiä äidin elintavoista. Onko ilkeämielisellä uteliaisuudella mitään rajoja? Ilmeisesti ap on kyllä kehdannut kysellä vauvan äidiltä tupakoinnit ja muut, mutta edes äidin vastaus ei riitä, vaan vielä pitää märehtiä ja yrittää löytää joku vika äidin käytöksestä.

Vierailija
15/33 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä painoin reilun 2 kg kun synnyin. Olin täysiaikainen eikä äitini ei ole koskaa polttanut. Aika tavallista taitaa olla ettei lapsi paina reilua kolmea kiloa, se on vain jonkin sortin keskiarvo. Meitä vain on monen kokoisia ja syntymäpainoon vaikuttaa moni muukin seikka kuin tupakointi. :)

Vierailija
16/33 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole eläissäni tupakoinut. Olen pikkuisen pyöreäkin ja söin terveellisesti raskausaikoina, enkä juonut alkoholia. Lapset, kaikki kolme, ovat aina olleet alle 3kg syntyessään. Kaikki lapset ovat kaiken huipuksi vähintään viikon yliaikaisia.

Ekan kohdalla epäiltiin istukan toimintahäiriötä, mutta jälkeenpäin lääkäri sanoi, että mä vaan synnytytän pieniä, mutta terveitä vauvoja.

Vierailija
17/33 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vauva syntyi myös alle 3-kiloisena 5 pv ennen lasketun ajan. Istukan verenkierto oli häiriintynyt. Neuvolassa eivät reagoineet mitenkään kohdun hitaaseen kasvuun, enkä ensisynnyttäjänä osannut epäillä mitään. En ole eläessäni tupakoinut ja elintavat on muutenkin moitteettomat: liikun ja syön monipuolisesti. Sai kyllä kommenttia muutaman ekan kuukauden aikana ulkosalla liikkuessa. Päiviteltiin että onpa pieni. Onneksi poika kiri nopeasti käyrille ja nyt on jo iso 3-vuotias.

Vierailija
18/33 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöni syntyi viikolla 40 ja painoi 2kg620g. En tupakoinut tai käyttänyt alkoholia. Istukan toimintaa tutkittiin kaksi kertaa jollain virtaustesteillä, kaikki ok. Istukka tutkittiin myös synnytyksen jälkeen kaikki ok. Tyttö kasvoi hyvin ja on nyt terve 17 vuotias nuori nainen;)

Elämä on...

Vierailija
19/33 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla pieni muutenkin. Osalle äideistä syntyy pieni lapsi kun varotaan ettei tule painoa grammaakaan lisää raskauden aikana. No, ei saa lapsikaan painoa. 

Vierailija
20/33 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun esikoistyttöni syntyi 38+5 ja painoi 2600g (pituus 46cm) eli oli pienehkö viikkoihin nähden.

Itse olen aika pitkä ja raskausaikana paino nousi 18kg eli söin kyllä riittävästi. Söin terveellisesti ja monipuolisesti, en tupakoi, en juonut pisaraakaan alkoholia, en ottanut mitään lääkettä, en sairastanut infektioita raskausaikana. Syitä pohdittiin ja tutkittiin, mutta mitään ei löytynyt. Nyt on normaalikokoinen ja fiksu ekaluokkalainen se pieni vauva.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan